Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto je nový luxusní tahač Volva. Bez nadsázky skrývá malý hotel na kolech
3.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Dlouhých 15 let museli truckeři čekat na zcela novou řadu luxusních tahačů Volvo VNL. Teď je tady a nabízí vážně hodně komfortu, ne však pro Evropu.
Na poli tahačů jsou mezi Amerikou a Evropou snad ještě větší rozdíly, než na poli osobních aut - to proto, že na severoamerickém kontinentě jsou jiná omezení délky soupravy a také delší vzdálenosti, které kamiony běžně musí ujet. Volvo je jednou z automobilek, která vyrábí tahače pro Evropu i Ameriku - a právě tam odhalila novou generaci své vlajkové lodi VNL.
Ta dosavadní byla s facelifty na trhu od roku 2002 a konkurenci přestávala stačit, proto Volvo představilo nový tahač, který je pochopitelně ve všech ohledech lepší než ten předchozí. A největší důraz byl kladen na kabinu, aby řidič měl co nejvíce pohodlí jak při řízení samotném, tak i při odpočinku.
Jak vidno i na obrázcích níže, sloupek řízení je nastavitelný v několika různých osách tak, aby se každému držel volant příjemně. Na volantu je soustředěno co nejvíce ovládacích prvků, aby z něj řidič musel sundávat ruce co nejméně. K dispozici má dva držáky nápojů, které si může přemístit v podélné ose, jak potřebuje, a za nimi je krabice na neotevřené lahve.
Nový je i odkládací prostor na vrchu středové konzole - prý je tu proto, že řada řidičů chce některé věci ukládat právě nahoru na palubní desku. Vanička je pogumovaná, aby v ní věci v zatáčkách příliš necestovaly. Za zmínku stojí také nový přístrojový štít, který není celý digitální, ale pro důležité informace má velký centrální displej. Ty nejdůležitější, jako rychlost, otáčky a různé tlaky a teploty, ale zůstaly na analogových budících.
Nový je také infotainment, jehož funkčnost prý byla výrazně rozšířena. Na obrázcích vidíme systém Apple CarPlay a od Volva víme, že k dispozici je i Android Auto. Sedačky, samozřejmě s vyhříváním i chlazením, mají lepší odpružení a větší ovládací táhla a tlačítka pro snazší použití.
Prostor pro odpočinek je vybaven dvěma postelemi a i člověk s výškou 186 cm má na horním lůžku dost místa nad hlavou, když sedí s nohama svěšenýma dolů. Ve výbavě je i televize, lednička - mezi tahači se 70" (178 cm) dlouhými spacími kabinami je prý největší - a mikrovlnná trouba. A u postelí je dostatek odkládacích prostor na všechno, co by jeden či druhý řidič mohli potřebovat.
Také přibyly zásuvky USB a 12 V pro různé nabíječky a minimálně z dolního lůžka lze kabinu zamknout či odemknout, ovládat ventilaci a klimatizaci a také spustit alarm v případě nouze. Kabina na videu patří verzi VNL 760, spací část je dlouhá právě 70 palců. K mání by měla být ještě verze VNL 860 se 77palcovou (196 cm) dlouhou spací částí, která už poslouží i docela vzrostlým šoférům. Označování interiéru nového Volva VNL za malý hotel na kolech vážně není příliš přehnané.
Ve standardní výbavě je systém autonomního brzdění a zvenčí byla o něco vylepšena aerodynamika. Díky tomu by měla klesnout spotřeba paliva o 1 %. Pod kapotou je motor Volvo D13, řadový šestiválec, který lze mít v různých variantách od 380 do 507 koní výkonu a od 1 966 do 2 508 Nm točivého momentu. Využívá tzv. složeného turbodmychadla - výfukové plyny po roztočení turbíny klasického dmychadla otáčejí ještě jednou turbínou, která je ozubenými koly spojena s klikovou hřídelí motoru. Tento systém jen sám o sobě prý přidává 50 koní a stará se o generování maxima točivého momentu už v 950 otáčkách.
K mání bude i slabší motor D11 anebo silnější Cummins X15, který nabídne až 572 koní. Všechny motory můžou být spojeny s jednou ze tří verzí robotizované převodovky Volvo I-Shift o 12, 13 nebo 14 rychlostech, anebo se šestistupňovým automatem americké značky Allison, a budou k mání v konfiguracích podvozku 4x2, 6x2 a 6x4. Že zůstane jen v Americe, je nepochybné, bohužel. Ale dívá se na něj hezky i těm, kterým tahače zase tak moc neříkají...



















































Ve Volvu 760 VNL nebude řidiči chybět skutečně vůbec nic, komfort na palubě je pozoruhodný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 4 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 3 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 4 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 6 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 7 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
