Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant

Po tuzemských silnicích se snad i občas prožene jeden z 209 existujících a jen 200 prodaných hybridních hypersportů s výkonem 963 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant

15.3.2017 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Po tuzemských silnicích se snad i občas prožene jeden z 209 existujících a jen 200 prodaných hybridních hypersportů s výkonem 963 koní.

Na celém světě aktuálně žije zhruba 7,5 miliardy lidí, v České republice pouze 10,5 milionu obyvatel. Z globálního hlediska tak jsme malá zemička, jejíž podíl na celkové populaci nemá na nic vliv. Abychom byli konkrétní, žije u nás jedna sedmsetčtrnáctina (1/714 - možná to tak přečtete snáz...) všech lidí. Proč to počítáme? Důvod je prostý. Pokud bychom stejný poměr aplikovali na produkci libovolného hypersportu, většina z nich by u nás vůbec neměla jezdit.

Přesto se ukazuje, že Česká republika je zemí zaslíbenou supersportům, jezdí jich tu překvapivě hodně, včetně těch nejexkluzivnějších. Ferrari LaFerrari tu například jezdí tři, nyní k nim přibude další, otevřené. Tuzemské zastoupení italské automobilky dokázalo pro zatím anonymního zákazníka („podezřelých” ale není mnoho...) získat jeden exemplář varianty LaFerrari Aperta. To bylo ve srovnání s kupé vyrobeno v ještě menším množství - pouze v 209 oproti 500 kusům. Dle výše zmíněné teorie se tedy jedná o skutečný zázrak, který si můžeme prohlédnout díky fotkám Cossieho670.

Je samozřejmě možné, že dorazit mohou ještě další kusy, s tím ale již opravdu příliš nepočítáme. Dvě stě kusů na celý svět (ona devítka bude sloužit samotné automobilce) je totiž opravdu malé množství a poptávka po tomto voze byla enormní, a to i přes astronomickou cenu. Oficiálně sice žádná suma nepadla, neoficiálně měl ovšem tuzemský majitel za bílý exemplář, který vidíte na fotkách, zaplatit 95 milionů korun.

Nic bližšího o českém voze dodat nemůžeme, snad jen stranou technických parametrů. Ty jsou stejné jako v případě kupé, což znamená, že pod karbonovou karoserií pracuje 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec a elektromotor. Dohromady soustava dává 963 koní, se kterými Aperta zrychlí z klidu na stovku pod 3 sekundy, na dvoustovku za méně než 7 sekund a na třístovku za rovných 15 sekund.

Standardně je Aperta vybavena plátěnou střechou, tuzemský majitel si nicméně neváhal připlatit za odnímatelný karbonový panel. Další spoustu peněz stálo zakázkové čalounění a dekory, v základní výbavě pak nejspíše nenajdeme ani bílý lak či červený proužek v motorovém prostoru.

Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 1 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 01Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 2 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 02Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 3 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 03Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 4 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 04Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 5 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 05Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 6 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 06Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 7 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 07Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 8 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 08Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 9 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 09Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 10 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 10Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 11 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 11Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 12 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 12Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 13 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 13Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 14 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 14Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 15 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 15Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 16 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 16Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 17 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 17Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 18 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 18Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 19 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 19Toto je první a jediné české Ferrari LaFerrari Aperta. Vzácný stroj stál majlant - 20 - Ferrari LaFerrari Aperta CR 2017 prvni sada 20
Toto bílé Ferrari LaFerrari Aperta patří zatím anonymnímu českému majiteli. Za jeho 963 koní měl přitom zaplatit 95 milionů korun

Foto: Cossie670@Facebook

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše