Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toto jsou nejdražší Dacie, které si teď můžete koupit. Verze Outdoor jsou v ČR
5.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mají poněkud nečekané jméno, jinak ale velmi očekávané pojetí. Tak trochu falešné off-roady jsou tím nejdražším v aktuální nabídce rumunské značky.
Možná si ještě vzpomenete na verze Summit, které Dacia představila před měsícem na autosalonu v Ženevě. Nyní jdou právě tato provedení do prodeje, přičemž od debutu došlo k několika změnám. Ty překvapivě nesouvisí s prvky, jenž jsou v rámci edice obsaženy, či s modely, v jejichž rámci budou nová provedení nabízena. Místo toho se mění jejich pojmenování, neboť ve Francii je totéž nabízeno pod označením Explorer a na český trh novinky dorazily s přídomkem Outdoor.
Stranou tohoto faktu se ale nic podstatného nezměnilo. Jak tedy bylo před pár týdny ohlášeno, počítat lze s nadstavbou pro modelové řady Duster, Logan MCV, Lodgy, Dokker a Sandero. Ve všech případech přitom edice vychází z již nabízené úrovně Stepway, logicky tedy máme tu čest s absolutním vrcholem celé nabídky. Tomu samozřejmě odpovídají i ceny, které jsou sice v případě Dacií nejvyšší, ale i tak se drží relativně při zemi.
Než se k tuzemské nabídce dostaneme, jen v rychlosti připomeneme, čím se provedení Outdoor, liší od běžného provedení Stepway. Máme tu tedy ochranné pláty podvozku vpředu i vzadu, stejně jako černé plastové lemy. Dorazila i 16palcová litá kola a podvozek zvýšený o 50 milimetrů, přičemž vše umocňuje této edici vyhrazený lak Iceland Grey. Pro Sandero je ale k mání i odstín Ochre Orange.
Uvnitř lze počítat s vyšší úrovní výbavy, jenž zahrnuje kupříkladu multimediální systém s navigací. Kromě toho nechybí ani detaily vyvedené v oranžové barvě, mezi které patří třeba dekorace na středové konzoli či na výdeších klimatizace. Stejný odstín byl použit také pro dekorativní švy, jenž zdobí čalounění kombinující dva druhy tkanin. Za kůži je ale třeba i nadále připlácet.
Tím se dostáváme k cenám, které v případě modelu Duster startují na 332 900 Kč, za což dostáváte benzinovou jedna-šestku se 114 koňmi, manuál a pohon 4x2. Pokud ovšem toužíte po 1,5litrovém turbodieselu se 109 koňmi a systému 4x4, musíte si připravit 444 900 Kč. O dvacet tisíc korun je pak levnější dvoukolka se stejným motorem, ale s automatem EDC.
Logan MCV je k dispozici s motory 0,9 TCe (291 400 Kč) a 1,5 dCi (337 400 Kč) a pokaždé počítá s 90 koňmi a manuálem. Druhá zmíněná motorizace je k mání i pro Dokker (za 354 900 Kč), který lze osadit i benzinovou jedna-dvojkou se 115 koňmi (324 900 Kč). Pětimístné Lodgy 1,6 SCe je k mání za 305 900 Kč, s motorem 1,5 dCi pak za 380 900 Kč. Sedm míst v interiéru cenu zvyšuje o 15 tisíc korun.
Tím jsme aktuálně s nabídkou u konce, v případě modelu Sandero prozatím ještě tuzemský ceník aktualizován nebyl. Pro bližší informace k jednotlivým prvkům výbavy vás přitom odkážeme za rozcestník edice Outdoor, který by kvůli rumunskému hatchbacku měl být logicky zakrátko aktualizován.


























Původně ohlášené provedení Summit se nakonec na český trh dostala pod názvem Outdoor. Pořídit si v něm lze hned pět modelů Dacie, a sice Duster, Logan MCV, Dokker, Lodgy a Sandero
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.05. 21:09 - abgx1
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 05.05. 18:47 - abgx1
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy
- Genesis 05.05. 06:19 - lauralordelaure
- VZKAZY 05.04. 19:13 - řidičBOB