Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy

3.3.2017 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Dva roky po premiéře konceptu je Regera konečně hotová a můžou ji mít i zákazníci. Podívejte se na první dva vyrobené kusy, i s Agerou RS Gryphon.

Koenigsegg přiveze na ženevský autosalon, jehož začátek nás čeká už příští týden, dvě hotové Regery. První prototyp Regery byl odhalen před dvěma lety právě v Ženevě a vloni jsme se mohli detailněji podívat na jeden z předprodukčních kusů.

Zelené a červenočerné auto na fotkách níže tedy nejsou nějaké hypotetické konfigurace, které vymyslelo marketingové oddělení a ve kterých vypadá Regera nejlépe, jsou to skutečná auta, tak, jak si je někdo naspecifikoval. Nejdříve nechá obyčejné smrtelníky, aby si je pořádně prohlédli, pak je odešle zákazníkům, kteří je s největší pravděpodobností před ostatními schovají do svých garáží.

Regeru asi nemusíme příliš představovat, nicméně pro ty, kteří o ní nikdy neslyšeli - je to hybridní hypersport, odpověď Koenigseggu na Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a LaFerrari. Jenže má výkonu jako Bugatti Chiron - 1 500 koní. Přeplňovaná V8 tu spolupracuje se třemi elektromotory a výsledky jsou úctyhodné - zrychlení na 300 km/h má trvat deset vteřin, na 400 km/h prý méně než dvacet.

Začátek její výroby je údajně prvním momentem v historii Koenigseggu, kdy bude produkovat a nabízet dvě odlišná auta najednou. Druhým vozem vedle Regery má být Agera, jejíž pohonné ústrojí je zcela konvenční. Téměř přesně před rokem však Christian von Koenigsegg uváděl, že výrobu Agery bude nutné kvůli Regeře ukončit a že k té příležitosti vznikly tři speciální Agery RS.

Kde je pravda, se možná dozvíme z jeho úst za pár dnů v Ženevě, v každém případě víme, že minimálně ještě jedna unikátní Agera RS vznikla. Je celá karbonová s detaily ze čtyřiadvacetikarátového plátkového zlata, jmenuje se Gryphon a zákazníkem, kterého Koenigsegg neodmítl, je Manny Khoshbin.

Zlaté jsou kromě pruhů také detaily interiéru, loga a prvky na zakázkově vyrobené karbonové helmě, která bude dodána k tomuto vozu. V útrobách pracuje příplatkový megawattový (1 360 koní) motor, takže s váhou 1 395 kg je Agera RS Gryphon docela blízko Koenigseggu One:1, alespoň po stránce poměru výkonu a hmotnosti.

Také tu by měl Koenigsegg přivézt do Ženevy, pak ji odešle Khoshbinovi do USA. A možná ji tam možná potkáte na silnici - Khoshbin jednak se svými auty jezdí a především bude dodána se všemi prvky nutnými pro schválení do amerického provozu, což u Koenigseggu není zase taková samozřejmost...

Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 1 - koenigsegg regera prvni zakaznicke 01Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 2 - koenigsegg regera prvni zakaznicke 02Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 3 - koenigsegg regera prvni zakaznicke 03Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 4 - koenigsegg regera prvni zakaznicke 04Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 5 - koenigsegg regera prvni zakaznicke 05
Tyhle dvě Regery jsou první, které se dostanou k zákazníkům

Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 6 - koenigsegg agera rs gryphon khoshbin 01Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 7 - koenigsegg agera rs gryphon khoshbin 02Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 8 - koenigsegg agera rs gryphon khoshbin 03Toto jsou první dva hotové Koenigseggy Regera. A v Ženevě nebudou samy - 9 - koenigsegg agera rs gryphon khoshbin 04
Ageru RS Gryphon si objednal Manny Khoshbin

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše