Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 ve zrychlení 0 až 300 km/h: poslední šance na revanš
19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Svatá trojice hypersportů se střetla už dvakrát a vždy skončilo poslední Ferrari. Co třetí pokus?
Ještě donedávna se zdálo, že k přímému srovnání třech nejlepších hybridních sporťáků světa nikdy nedojde a vrcholem bude nepřímé srovnání dynamiky, ke kterému Ferrari ve slabé chvilce svolilo. Na pokusu o přímou konfrontaci si vylámal zuby i Top Gear a za viníka označoval právě italskou automobilku, která si vymýšlela možné i nemožné podmínky pro to, kdy a jak jeho klon se zbytkem celé trojice bude možné porovnat.
Viděli jsme řadu srovnání dvojice těchto aut, ale musel to být až Paul Bailey, majitel všech tří vozů, který se nějak u Ferrari domohl svolení takové srovnání udělat. Považujte podobná omezení toho, co můžete dělat s autem, která si za desítky milionů koupíte, za zvláštní, svět Ferrari ale je zvláštní. Buď jak buď, od té chvíle jako by se s těmito trojtesty roztrhl pytel.
O slovo se v této věci přihlásil i Jeremy Clarkson a vlastní srovnání nachystal i Alejandro Solomon, který navíc přizval Veyron a Huayru. Nejdále je s ním ale právě Bailey, který už nám ukázal, jak si proti sobě tyto vozy vedou na okruhu i kdo je nejlepší na 400 metrech. Celé klání má ale tři části a tato je třetí z nich - akcelerace z 0 na 300 km/h na delší letištní ploše.
Můžete se ptát, jaký je rozdíl mezi zrychlením a zrychlením, ten tady ale je a ne malý. Že nějaký vůz akceleruje skvěle na čtvrtmíli ještě neznamená, že je na tom stejně dobře i na násobně delší trati. V krátkých sprintech má jasně výhodu Porsche 918 s pohonem všech kol a velkým elektromotorem, přesně to samé jej ale bude na delší trati brzdit - baterkám dojde šťáva, vůz ale zatěžují pořád a pohon 4x4 vám ve 200 km/h také není moc platný.
Nebudeme tentokrát chodit kolem horké kaše - zatímco na krátkém sprintu 918 válela, tady je poslední. Ještě do nějakých 230 km/h vládne i tomuto klání, pak se ale její rychle pozice rychle změní až na poslední. Jak to? Zřejmě právě tehdy úplně nebo do značné míry vypadnou ze hry akumulátory a jimi hnané elektromotory a nejslabší benzinový pohon z celé trojice už vozu na víc nestačí.
A jak si vede zbylá dvojka? Je tohle konečně šance, kde Ferrari osvědčí svou výhodu v podobě nejlepšího poměru výkonu a hmotnosti? Na to už se podívejte sami, odpovědi vám dá buď přiložená galerie s velmi podrobnou dokumentací akcelerace všech vozů. nebo samotné video...
Jak vidno, Ferrari ani tentokrát své akcie nepotvrdilo, jakkoli si vedo lépe než v předchozích kláních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis