Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Aqua Air: skalpovaná voda na hybridní mlýn míří do Tokia
14.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Koncepční kabriolet vychází z Toyoty Prius C, je však nepatrně kratší a nižší. V rámci spotřeby si prý neřekne o více než průměrných 2,82 l/100 km.
Doplněno 17:30 V průběhu dne se nám podařilo sesbírat nové fotky a informace rovněž o poslední chybějící části trojlístku, modelu Aqua Cross. Ten ve srovnání se standardním hatchbackem dostal populární černé plasty ve spodní části karoserie, s nimiž koresponduje jiná čelní maska, mlhovky a střešní ližiny. Uvnitř se pak dočkáme víceméně jen jinak zbarveného čalounění, pod kapotou by však tento model dostat hybridní pohonné ústrojí. O tom nám ale prý Toyota poví až na autosalonu.
Pro japonskou automobilku Toyota je domácí autosalon logicky velmi důležitý. Proto bychom se neměli divit náloži novinek, které v Tokiu představí, stejně jako neudiví ano to, že většina z nich staví na alternativním pohonu. Koncept FCV tak budou pohánět palivové články, zatímco Toyota FV2 by chtěla být koněm budoucnosti. To jsou ale fakta, která již delší dobu víte, proto přejděme k dnešní novince.
Než se ovšem konceptu Aqua Air pořádně podíváme pod kapotu, trochu osvětlíme jeho historii. Studie totiž vychází ze standardního hybridního hatchbacku, který je na japonském trhu prodáván jako Aqua, zatímco zbytek světa jej zná pod názvem Prius C. Platformu pak má společnou s nám dobře známým modelem Yaris, ačkoliv rozměrově je o pár centimetrů větší.
To je ostatně patrné i z otevřeného konceptu, který měří 3 990 mm na délku, 1 690 mm na šířku, 1 440 mm na výšku a v rámci rozvoru nabízí 2 550 mm. Je tak o deset milimetrů kratší a nižší než koncept Aqua G Sports, který Toyota představila na lednovém Tokio Auto Salonu a jenž by měl jít ještě v závěru tohoto roku do prodeje. Samozřejmě prozatím jen v Japonsku.
Aktuálně přitom není zcela jasné, zda novinka bude kroky svého příbuzného následovat (a teď nemyslíme zrovna přítomnost na stánku v Tokiu, kde se samozřejmě oba vozy vedle sebe ukážou). Identické pohonné ústrojí složené z 1,5litrového čtyřválce Atkinsonova cyklu, elektromotoru a převodovky CVT však jisté produkční možnosti naznačuje.
Raději ale nebudeme předbíhat záměrům Toyoty a počkáme na slavnostní představení, ke kterému dojde příští týden. Proto v závěru jen dodáme, že koncept Aqua Air nabídne stejně jako hatchback s pevnou střechou 100 koní a spotřebu 2,82 l/100 km. Přičemž na stánku oba modely doplní ještě studie Aqua Cross. O té ale prozatím není nic známo.
Toyota Aqua Cross


Toyota Aqua Air
Toyota Aqua G Sports
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva