Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Avensis 2012: facelift ve jménu honby za emisemi
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto, video) Zvěsti okolo faceliftu Avensisu hovořily hlavně o snaze snížit normovanou spotřebu. To platí, pokutám ale ujde jediný motor.
Úprava designu faceliftované Toyoty Avensis dopadla podle očekávání v duchu stylistického směru nastíněného novým Yarisem, ale hlavně pro nás nepředstavuje žádnou novinku díky neplánovaně pořízeným špionážním fotkám z počátku srpna.
Avensis po plastice využívá více hran, rozmáchlejší křivky a podle nepsaných pravidel „chirurgických“ zákroků prováděných na autech v polovině modelového cyklu dostal nové nárazníky, poupravenou masku chladiče a jiný tvar předních světel obsahujících nyní LED pro denní svícení. V zadních světlech pro změnu přibyly horizontální lamely ve stylu posledních mnichovských produktů.
Podobně decentní evoluce proběhla v kabině. Obvyklé a notoricky známé „vylepšení kvality, použití nového čalounění a možnosti volby nových barev“, tu máme ještě utlumenější palubní desku, koberečky lépe pohlcující hluk, tři nové barvy kůže, revidované tvary výdechů, „nejpokročilejší a cenově dostupný dotykový displej navigace Toyota Touch & Go“ a pozměněný layout centrální konzoly. Tudíž nic zásadního.
Další změny proběhly podle Toyoty na podvozku využívajícím vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Avensis má teď být při jízdě komfortnější, nabídnout větší agilitu a „více jízdních zážitků“. Japonská značka se ale jaksi zapomněla zmínit, o jaké konkrétní úpravy jde.
O něco sdílnější byla v případě motorů. Zejména pak pokud jde o modifikace nejmenšího dieselu o objemu 2,0 l. Toyota totiž ve snaze snížit emise oxidu uhličitého pod hodnotu 130 g/km zašla ještě o něco níž, aby využila daňové zvýhodňování vozů produkujících 120 g/km, které platí v některých státech EU. Dosáhla toho redukcí hmotnosti motoru a převodovky (opět bez upřesnění), snížením vnitřního tření a zvýšením účinnosti spalování (opět nemůžeme sloužit podrobnostmi). Výsledek je takový, že Avensis 2,0 D-4D se dostal ze 139 na 119 g/km (platí pro sedan i kombi), takže fleetoví manažeři budou mít o čem snít.
V nabídce pak zůstávají další dva diesely 2.2 D-4D s výkony 150 a 177 koní, a také tři zážehové čtyřválce 1,6 (132 k), 1.8 (147 k) a 2.0 (152 k). Všechny agregáty se standardně kombinují se 6stupňovou manuální převodovkou, „střední“ diesel také s klasickým 6stupňovým automatem (tuto verzi lze mít i se systémem Pre-Crash Safety s milimetrovým radarem a senzory skenujícími silnici) a dvojice silnějších benzínových motorů je k mání s bezstupňovou převodovkou Multidrive S a pádlovým řazením elektronicky předvolených převodů.
Toyota se zatím nezmínila o tom, kdy by se faceliftovaný Avensis měl dostat do prodeje a zda se představené novinky dotknou i ceníku. Očekáváme však, že se vůz u dealerů objeví ještě letos a to za stejné ceny jako dosud.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Toyota Avesis s faceliftem pro rok 2012
Faceliftovaný Avensis na živých fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 10 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 11 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera