Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota chce vlastní divizi M, Gazoo Racing zamíří ze závodů na silnice
28.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka chce umocnit své sportovní aktivity separátním oddělení, které by čerpalo inspiraci i zkušenosti na závodních kolbištích.
Na počátku letošního roku Toyota přišla s poněkud překvapivým rozhodnutím, jež se týkalo značky Scion. Ta byla původně stvořena proto, aby ohromila mladé odvážným designem a sportovními výkony, na něž mateřská automobilka běžnou nabídkou příliš nepamatovala. V posledních letech se ale Toyota rozhodla vrátit obě vlastnosti zpět do své nabídky, načež Scionu již nebylo potřeba. Místo toho Japonci ještě více zatoužili po zanechání ještě většího otisku na sportovním poli.
Nově tak značka přemýšlí o transformaci své divize Gazoo Racing, skrze kterou podniká veškeré své kroky v motorsportu, na oddělení, které by mohlo konkurovat zavedeným firmám BMW M a Mercedesu-AMG. Koei Saga, vedoucí této divize a zároveň šéf sekce pohonných ústrojí, uvedl, že „je mým záměrem lépe propojit svět závodů a silničních aut".
V tomto ohledu ostatně Gazoo Racing již nějaké kroky podniká skrze dvě své podznačky GRMN (Gazoo Racing Masters of Nürburgring) a G. První zmíněná v závěru loňského roku pustila do světa limitovanou edici Toyoty GT 86 s aerodynamickým bodykitem s kompozitními panely, jež se podílely na redukci hmotnosti.
Tohoto kupé, které navíc disponovalo výkonem 216 koní, bylo vyrobeno pouze 100 kusů, po všech se jen zaprášilo. Daný úspěch byl samozřejmě více než povzbuzující, stejně jako výsledky, jichž Gazoo Racing dosahuje v závodě 24 hodin Nürburgringu. Ve výsledku tak vlastně není překvapivé, že toho chce Toyota využít a expandovat.
Saga si je ovšem vědom nesnází, které jej čekají. „V Evropě je totiž výzva o to větší, že zde máme mnohem větší konkurenci a problémem jsou také ceny. Nicméně již pracuji na tom, abychom měli stejnou značku jako BMW M.“ Uvidíme tedy, co nás v budoucnu čeká. Je přitom možné, že prvním vozem, se kterým Gazoo oficiálně vyrukuje, bude nová Supra.
GRMN se naposledy pochlubilo upravenou Toyotou GT 86. Po pouze 100 kusech se ovšem zaprášilo
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 30 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva