Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu
26.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Toyotí divize Motorsport dokončila vývoj soutěžní GT 86 pro soukromé týmy a jednotlivce. Zadní pohon a atmosférický boxer zůstal, debut se odehraje letos.
Toyota GT 86 je známé nářadí na zábavu, kterému poněkud kazí reputaci v očích mnohých nedostatečný výkon přinejmenším v nízkých a středních otáčkách, jiným zase poněkud zvláštní zpřevodování. Tak jako tak je to každopádně jeden z hlavních současných představitelů starého přístupu kombinující atmosférický motor, manuální převodovku a pohon zadních kol, které ve spojení s relativně nízkou hmotností umějí zahrát na noty zábavy a adrenalinu. A je to také docela slušný základ na závodní speciál, pro jehož stavbu se rozhodlo oddělení Toyota Motorsport GmbH.
S vývojem započala tato divize zřejmě už před delší dobou, neboť první testování se odehrálo v srpnu loňského roku. Tehdy nebylo ještě jasné, o co vlastně jde, ale Japonci nakonec oznámili, že chystají soutěžní nářadí pro jednotlivce a privátní týmy, které by se rádi vydaly na závodní dráhu. Ze původního vozu sice zbylo na novém modelu CS-R3 pramálo, ale například dvoulitrový boxer pod přední kapotou v něm najdeme stále, stejně jako poháněnou zadní osu.
Výkon plochého čtyřválce prostého turbodmychadla po úpravách dosahuje na 241 koní a točivý moment 230 Nm, který servíruje, je přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Drenth a stavitelného samosvorného diferenciálu. Vezmeme-li v potaz také zpřevodování s krátkým stálým převodem, hydraulický posilovač řízení a hmotnost pouhých 1 080 kilogramů, vypadne nám ze seznamu jistě schopné auto s příjemně tančící zádí. K tomu je ještě nutno přičíst čtyřpístkové přední brzdy, stavitelný podvozek a závodní klec podle homologace FIA R3, dostáváme i lákavý nástroj na drcení předokolek.
První vozy prý budou dodány zájemcům v květnu letošního roku, což je o něco déle než se dříve předpokládalo, avšak odměnou za to je prý daleko vychytanější auto. Kromě toho si při nákupu do 24. dubna můžete ze standardní ceny přestavby, která dosahuje výše 84 tisíc Euro (2,34 milionu korun), odečíst slevu pět tisíc Euro, což znamená výsledných 2,2 milionu (bez daně). Jistě to není zrovna supervýhodná suma, ale podle přiložené fotogalerie (a technické specifikace) se nezdá být s ohledem na závodní výstroj zároveň ani zásadně přestřelená.
Homologačním procesem podle regulací FIA R3 projde vůz na začátku července, po němž budou mít všechny GT 86 CS-R3 nárok na účast nejen ve startovním poli národních a mezinárodních soutěží, ale také v ostře sledovaném šampionátu WRC. Závodní debut se odehraje 4. července na Rally Niedersachsen konané v blízkosti německého Hannoveru, kterého se zúčastní hned deset prvních kusů.
Dle hlavního inženýra Nica Ehlerta se vývojový tým při sestavování vývojového programu a následném testování pořádně zapotil, aby mohl nabídnout rychlé, spolehlivé a pěkné auto pro řidiče i přihlížející fandy. A stejně jako vždy bylo třeba čelit řadě problémů při vývoji. Speciálně u této zadokolky měla Toyota největší práci s vyhověním právním předpisům, které byly tvořeny s ohledem na vozy s předním pohonem. Zdá se však, že se nakonec podařilo.













Toyota GT 86 CS-R3 bude od léta se soukromými týmy jezdit po všemožných šampionátech, mezi nimiž by nemuselo chybět ani nejprestižnější WRC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejčtenější články
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé, poslední novinka VW pro Evropu má pod kapotou motor V6 TDI
18.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
18.11.2025
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
18.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
