Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg

Novou zbraň pro nižší divizi rallye čeká premiéra již letos v srpnu v Německu. Oproti standardu zhubne a posílí, ovšem také podraží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg

30.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novou zbraň pro nižší divizi rallye čeká premiéra již letos v srpnu v Německu. Oproti standardu zhubne a posílí, ovšem také podraží.

Bývaly doby, kdy Toyota dominovala světovému rallye. Ty časy jsou však již hezky dlouho pryč, přičemž dozvuky slávy jsou spojené víceméně jen se Zemí vycházejícího slunce. To by se ovšem mělo změnit, neboť japonská automobilka aktuálně odhalila závodní speciál GT 86 CS-R3. Ten se naplno zapojí až do příští sezóny, to ovšem neznamená, že bychom na jeho start museli čekat několik měsíců. V roli „zametače“ trati se totiž ukáže o víkendu od 21. do 24. srpna během německé rallye.

Za volant novinky se posadí bývalá světová šampiónka Isolde Holderied, která kromě show pro diváky má pomoci s vývojem. Přestože kupříkladu karoserie či valná většina mechanických dílů již nedozná změny, finální technické parametry ještě vývojem do příštího roku projít mohou. O přesném výkonu tedy prozatím poreferovat nemůžeme, pohybovat by se ovšem měl mezi 240 až 250 koňmi. Dosaženo ho přitom bylo pouze změnou kompresního poměru a modifikací řídicí jednotky.

Čím si ovšem můžeme být jisti, je hmotnost. Toyota bude totiž soupeřit v kategorii R3C, kde nejnižším možným limitem je 1 080 kg. Ve srovnání se standardem tedy závodní provedení zhublo o téměř dvě stě kilogramů. Tuto dietu má na svědomí hlavně spartánský interiér, ve kterém se nově objevuje plnohodnotná ochranná klec. Mimo to ovšem dorazily odlehčené lichoběžníky vpředu i vzadu nebo závodní výfuk HJS.

Očekávat pak můžeme rovněž stavitelné tlumiče Reiger, které v případě asfaltových závodů doplní 17palcová kola a 330milimetrové přední a 300milimetrové zadní kotouče. Pro závody na šotolině jsou pak určeny 15palcové ráfky, pod které se nastěhují 300milimetrové kotouče ve všech rozích. V rámci třmenu lze pak v obou případech počítat se čtyřpístky vpředu a dvoupístky vzadu.

Opomenout pak nesmíme ještě závodní spojku, odlehčený setrvačník či hydraulické řízení JTEKT nebo zabezpečenou palivovou nádrž na 75 litrů. To je ale v rámci aktuální tiskové zprávy vše, na další informace si zřejmě budeme muset počkat do srpna. V rámci ceny pak Toyota pouze dodává, že GT 86 CS-R3 bude dostatečně konkurenceschopná.


Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg - 1 - Toyota GT 86 CS-R3 prvni foto 01Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg - 2 - Toyota GT 86 CS-R3 prvni foto 02
Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg - 3 - Toyota GT 86 CS-R3 prvni foto 03Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg - 4 - Toyota GT 86 CS-R3 prvni foto 04Toyota GT 86 CS-R3: závodní speciál odhalen, má 250 koní na 1 080 kg - 5 - Toyota GT 86 CS-R3 prvni foto 05
Nový závoďák Toyoty zasáhne naplno až do příští sezóny, debutovat ovšem má již letos během německé rallye

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.