Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé zřejmě shodí hmotnost na 1 080 kilo, zatímco atmosférický dvoulitr bude produkovat minimálně 250 koní.
Po vyšším výkonu Toyoty GT 86 touží kdekdo, až dosud se ovšem zdálo, že úpravy atmosférického dvoulitru budou mít na starosti pouze tuningové firmy, nikoliv samotná automobilka. Podle nového prohlášení divize TMG (Toyota Motorsport GmbH) však značka chystá speciál, který by se měl zapojit do šampionátu rallye ve skupině R3. A to stoprocentně znamená, že plochý čtyřválec dozná značných úprav, jinak by na závodních kolbištích nebyl konkurenceschopný.
Momentálně samozřejmě nejsou k dispozici žádné podrobnosti. Víme ovšem, že novinka bude plně odpovídat pravidlům skupiny R3. Ta je rozdělena na tři podkategorie (R3T nás kvůli omezení objemu motoru na maximálních 1,6 litru nezajímá), z nichž každá počítá s pohonem jedné nápravy. Maximální hmotnost v rámci kategorie R3C pak činí 1 080 kg, zatímco u skupiny R3D lze počítat s 1 150 kily.
V obou případech to znamená výraznou dietu oproti sérii, s níž rovněž dorazí účinnější a větší brzdy, samosvorný diferenciál, šestistupňová sekvenční převodovka a již zmiňovaný poladěný motor. Zde se přitom vybízí otázka, jakým směrem Toyota vykročí. Kategorie R3C totiž počítá s atmosférickým plněním, zatímco u skupiny R3D je tolerován kompresor.
Mnohem pravděpodobnější je pochopitelně případ první, což znamená zachování základní konfigurace pohonné jednotky. Její výkon by ale mohl narůst na minimálně 250 koní, aby tak kupé mohlo konkurovat „alespoň“ Renaultu Clio R3. U takové Hondy Civic Type-R R3 totiž specifikace odhalují sílu dokonce 264 koní.
Veškeré detaily včetně ceny se prý dozvíme v nadcházejících měsících, již nyní však výhled nevypadá vůbec špatně. Otázkou pak je, zda se dočkáme přenesení závodní technologie na veřejné silnice. Jelikož však Toyota naznačila, že vyšší výkon dorazí až s faceliftem, zůstane zřejmě vše opět na tuningových firmách...
Po stránce vzhledové by se chystaný speciál pro závody rallye měl podobat Toyotě GT 86 CS-V3, která již závodí na okruzích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 10 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 15:53 - pavproch
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz