Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem

Japonské kupé zřejmě shodí hmotnost na 1 080 kilo, zatímco atmosférický dvoulitr bude produkovat minimálně 250 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem

12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské kupé zřejmě shodí hmotnost na 1 080 kilo, zatímco atmosférický dvoulitr bude produkovat minimálně 250 koní.

Po vyšším výkonu Toyoty GT 86 touží kdekdo, až dosud se ovšem zdálo, že úpravy atmosférického dvoulitru budou mít na starosti pouze tuningové firmy, nikoliv samotná automobilka. Podle nového prohlášení divize TMG (Toyota Motorsport GmbH) však značka chystá speciál, který by se měl zapojit do šampionátu rallye ve skupině R3. A to stoprocentně znamená, že plochý čtyřválec dozná značných úprav, jinak by na závodních kolbištích nebyl konkurenceschopný.

Momentálně samozřejmě nejsou k dispozici žádné podrobnosti. Víme ovšem, že novinka bude plně odpovídat pravidlům skupiny R3. Ta je rozdělena na tři podkategorie (R3T nás kvůli omezení objemu motoru na maximálních 1,6 litru nezajímá), z nichž každá počítá s pohonem jedné nápravy. Maximální hmotnost v rámci kategorie R3C pak činí 1 080 kg, zatímco u skupiny R3D lze počítat s 1 150 kily.

V obou případech to znamená výraznou dietu oproti sérii, s níž rovněž dorazí účinnější a větší brzdy, samosvorný diferenciál, šestistupňová sekvenční převodovka a již zmiňovaný poladěný motor. Zde se přitom vybízí otázka, jakým směrem Toyota vykročí. Kategorie R3C totiž počítá s atmosférickým plněním, zatímco u skupiny R3D je tolerován kompresor.

Mnohem pravděpodobnější je pochopitelně případ první, což znamená zachování základní konfigurace pohonné jednotky. Její výkon by ale mohl narůst na minimálně 250 koní, aby tak kupé mohlo konkurovat „alespoň“ Renaultu Clio R3. U takové Hondy Civic Type-R R3 totiž specifikace odhalují sílu dokonce 264 koní.

Veškeré detaily včetně ceny se prý dozvíme v nadcházejících měsících, již nyní však výhled nevypadá vůbec špatně. Otázkou pak je, zda se dočkáme přenesení závodní technologie na veřejné silnice. Jelikož však Toyota naznačila, že vyšší výkon dorazí až s faceliftem, zůstane zřejmě vše opět na tuningových firmách...


Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 1 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 01Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 2 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 02Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 3 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 03Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 4 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 04Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 5 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 05Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 6 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 06Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 7 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 07Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 8 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 08Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 9 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 09Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 10 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 10Toyota TMG GT 86 CS-R3: rallyový speciál je ve vývoji, dorazí s vyšším výkonem - 11 - Toyota GT 86 CS-V3 nova sada 11
Po stránce vzhledové by se chystaný speciál pro závody rallye měl podobat Toyotě GT 86 CS-V3, která již závodí na okruzích

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše