Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu

Toyotí divize Motorsport dokončila vývoj soutěžní GT 86 pro soukromé týmy a jednotlivce. Zadní pohon a atmosférický boxer zůstal, debut se odehraje letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu

26.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toyotí divize Motorsport dokončila vývoj soutěžní GT 86 pro soukromé týmy a jednotlivce. Zadní pohon a atmosférický boxer zůstal, debut se odehraje letos.

Toyota GT 86 je známé nářadí na zábavu, kterému poněkud kazí reputaci v očích mnohých nedostatečný výkon přinejmenším v nízkých a středních otáčkách, jiným zase poněkud zvláštní zpřevodování. Tak jako tak je to každopádně jeden z hlavních současných představitelů starého přístupu kombinující atmosférický motor, manuální převodovku a pohon zadních kol, které ve spojení s relativně nízkou hmotností umějí zahrát na noty zábavy a adrenalinu. A je to také docela slušný základ na závodní speciál, pro jehož stavbu se rozhodlo oddělení Toyota Motorsport GmbH.

S vývojem započala tato divize zřejmě už před delší dobou, neboť první testování se odehrálo v srpnu loňského roku. Tehdy nebylo ještě jasné, o co vlastně jde, ale Japonci nakonec oznámili, že chystají soutěžní nářadí pro jednotlivce a privátní týmy, které by se rádi vydaly na závodní dráhu. Ze původního vozu sice zbylo na novém modelu CS-R3 pramálo, ale například dvoulitrový boxer pod přední kapotou v něm najdeme stále, stejně jako poháněnou zadní osu.

Výkon plochého čtyřválce prostého turbodmychadla po úpravách dosahuje na 241 koní a točivý moment 230 Nm, který servíruje, je přenášen prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky Drenth a stavitelného samosvorného diferenciálu. Vezmeme-li v potaz také zpřevodování s krátkým stálým převodem, hydraulický posilovač řízení a hmotnost pouhých 1 080 kilogramů, vypadne nám ze seznamu jistě schopné auto s příjemně tančící zádí. K tomu je ještě nutno přičíst čtyřpístkové přední brzdy, stavitelný podvozek a závodní klec podle homologace FIA R3, dostáváme i lákavý nástroj na drcení předokolek.

První vozy prý budou dodány zájemcům v květnu letošního roku, což je o něco déle než se dříve předpokládalo, avšak odměnou za to je prý daleko vychytanější auto. Kromě toho si při nákupu do 24. dubna můžete ze standardní ceny přestavby, která dosahuje výše 84 tisíc Euro (2,34 milionu korun), odečíst slevu pět tisíc Euro, což znamená výsledných 2,2 milionu (bez daně). Jistě to není zrovna supervýhodná suma, ale podle přiložené fotogalerie (a technické specifikace) se nezdá být s ohledem na závodní výstroj zároveň ani zásadně přestřelená.

Homologačním procesem podle regulací FIA R3 projde vůz na začátku července, po němž budou mít všechny GT 86 CS-R3 nárok na účast nejen ve startovním poli národních a mezinárodních soutěží, ale také v ostře sledovaném šampionátu WRC. Závodní debut se odehraje 4. července na Rally Niedersachsen konané v blízkosti německého Hannoveru, kterého se zúčastní hned deset prvních kusů.

Dle hlavního inženýra Nica Ehlerta se vývojový tým při sestavování vývojového programu a následném testování pořádně zapotil, aby mohl nabídnout rychlé, spolehlivé a pěkné auto pro řidiče i přihlížející fandy. A stejně jako vždy bylo třeba čelit řadě problémů při vývoji. Speciálně u této zadokolky měla Toyota největší práci s vyhověním právním předpisům, které byly tvořeny s ohledem na vozy s předním pohonem. Zdá se však, že se nakonec podařilo.


Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 1 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 01Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 2 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 02Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 3 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 03Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 4 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 04Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 5 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 05Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 6 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 06Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 7 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 07Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 8 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 08Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 9 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 09

Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 10 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 10Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 11 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 11Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 12 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 12Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 13 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 13Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 14 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 14Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 15 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 15Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 16 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 16Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 17 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 17Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 18 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 18Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 19 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 19Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 20 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 20Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 21 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 21Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 22 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 22Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 23 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 23Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 24 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 24Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 25 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 25Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 26 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 26Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 27 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 27Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 28 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 28Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 29 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 29Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 30 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 30Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 31 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 31Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 32 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 32Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 33 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 33Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 34 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 34Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 35 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 35Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 36 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 36Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 37 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 37Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 38 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 38Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 39 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 39Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 40 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 40Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 41 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 41Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 42 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 42Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 43 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 43Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 44 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 44Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 45 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 45

Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 46 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 46Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 47 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 47Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 48 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 48Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 49 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 49Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 50 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 50Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 51 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 51Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 52 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 52Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 53 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 53Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 54 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 54

Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 55 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 55Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 56 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 56Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 57 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 57Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 58 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 58Toyota GT 86 CS-R3 detailně: má zadní pohon, 241 koní a stojí 2,2 milionu - 59 - Toyota GT86 CS R3 Rally 2015 ofiko sada 59
Toyota GT 86 CS-R3 bude od léta se soukromými týmy jezdit po všemožných šampionátech, mezi nimiž by nemuselo chybět ani nejprestižnější WRC

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.