Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

24.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Dobití 80 procent kapacity akumulátorů za 15 minut prý postačí na dojezd 68 km, rychlost až 125 km/h a zrychlení na stovku za 14 s.

Snad nikdo jiný se na poli hybridních technologií neprofiluje takovým způsobem, jako Toyota. Spojení benzinových pohonných jednotek s elektromotory se ale zřejmě japonské značce nezdá být dostatečně ekologické. Proto v Paříži představí také elektrickou verzi svého nejmenšího modelu iQ. Nejedná se přitom o koncept, ale zcela hotový vůz, který se již může pochlubit i svými technickými parametry.

Automobilka dává na odiv hlavně dobu dobíjení, jako obvykle je to ale trochu složitější. Začneme-li realitě-bližšími fakty, pak ve standardním provedení, kdy iQ EV připojíte v garáži do zásuvky, se má 12 kWh kapacity akumulátorů dobít do tří hodin. Už to chce ale lepší než obvyklou elektrickou přípojku, tedy alespoň v našich končinách. U nás počítejte spíše ještě s jednou hodinou navíc. To je v konfrontaci s udávaným dojezdem pouhých 85 km (reálně tedy tak maximálně 2/3) hodně, pokud ale sáhnete po doplňkovém systému zaručujícím rychlonabíjení, můžete mít 80 % z celkové kapacity k dispozici již za 15 minut. Jen to bude chtít přípojku s elektrickým výkonem okolo 40 kilowatt, což je asi desetinásobek toho, co běžně máte doma. S podobným nabíjením v garáži tedy příliš nepočítejte.

Navíc ani tento krátký čas praktičnost malé Toyoty příliš nezvyšuje. Dojezd totiž v té chvíli klesne na nějakých 68 km (opět teoreticky), do čehož navíc může promluvit ještě zapnutí audio systému či klimatizace. iQ EV se tak pomalu ani nemusí vrátit z nákupu, pokud nebude obchodní centrum vybaveno dobíjecími stanicemi. Zkrátka klasika, nic zásadně nového tohle auto do marnosti elektrické mobility dnešních dnů nevnáší.

S délkou 3 120 mm možná přijdete i o možnost parkování napříč, neboť oproti standardu narostla elektrická verze o 135 mm. Rozvor, šířka i výška zůstávají na svém, měnila se tak hlavně přední část, kde se nyní nachází elektromotor, jehož 64 koní je zárukou zrychlení 0-100 km/h za 14 s a nejvyšší rychlosti 125 km/h.

Lithium-iontové baterie složené ze 150 článků našly místo vzadu pod podlahou namísto výfuku, díky čemuž by iQ EV mělo vykazovat optimální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou. To je také trochu „reklamština”, neboť ideální rozložení hmotnosti získané přidáním kilogramů navíc není až taková výhra. Na váze totiž elektrická miniToyota ukáže o 125 kg více než standardní model 1,3 CVT.

Uvnitř ovšem můžete i nadále můžete počítat s 9 standardními airbagy, bezklíčovým otevíráním, zavíráním a startováním, asistentem rozjezdu do kopce nebo audio systémem s 6 reproduktory. Chybět nebude ani vyhřívání předních sedadel a čelního skla nebo dálkové ovládání klimatizace.

Ani tato výbava však praktičnost výrazně nenavyšuje. Toho si je ale Toyota asi vědoma, proto v závěru vlastního tiskového prohlášení uvádí, že soustředit se i nadále hodlá hlavně na hybridní modely ve stylu Priusu Plug-In. Konec konců, neznámá je dosud i cena tohoto díla, která jistě nebude z nejatraktivnějších...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 1 - Toyota iQ EV zive 01Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 2 - Toyota iQ EV zive 02Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 3 - Toyota iQ EV zive 03Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 4 - Toyota iQ EV zive 04Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 5 - Toyota iQ EV zive 05Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 6 - Toyota iQ EV zive 06Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 7 - Toyota iQ EV zive 07Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 8 - Toyota iQ EV zive 08Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 9 - Toyota iQ EV zive 09
Toyota iQ EV dorazila na autosalon v Paříži i s dobíjecí stanicí

Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 10 - Toyota iQ EV 2013 01Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 11 - Toyota iQ EV 2013 02Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 12 - Toyota iQ EV 2013 03Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 13 - Toyota iQ EV 2013 04Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 14 - Toyota iQ EV 2013 05Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 15 - Toyota iQ EV 2013 06Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 16 - Toyota iQ EV 2013 07Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 17 - Toyota iQ EV 2013 08Toyota iQ EV: sériová verze elektrického iQ mnoho neřeší - 18 - Toyota iQ EV 2013 09
Toyota iQ EV má celkový teoretický dojezd 85 km. Při rychlonabíjení, které v ideálním případě vyžaduje jen 15 minut, ovšem tato vzdálenost klesne na 68 km. A to jsme stále v laboratorních podmínkách...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.