Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius GT300 2016: i Prius může být šik. A nejen díky motoru V8
19.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Ošklivý hybrid vyměnil čtyřválec za osmiválec. A oblékl si také nové karbonové šaty, s nimiž nevypadá tak odpudivě.
Čtvrtá generace japonského hybridu se u nás nezapsala tím nejlepším možným způsobem. Ne však kvůli svému ekologickému ladění, ale hlavně pro svůj mimořádně ošklivý design. Ten je tak kontroverzní, že i ne zrovna krásný předchůdce rázem vedle nové Toyoty Prius docela šik. Je však třeba dodat, že řeč je pouze o standardní verzi. O víkendu však byla na autosalonu v Tokiu odhalena závodní varianta GT300, která nám sice taktéž zvedla srdeční tep, ovšem pozitivním způsobem.
O novince se prozatím mnohé neví, nicméně již samotný design stojí za pochvalu. Japonci navíc agresivní tvary nespřáhli se standardním 1,8litrovým čtyřválcem, ale s 3,5litrovým atmosférickým osmiválcem RV8K. Tuto pohonnou jednotku přitom Toyota použila v různých obměnách u celé řady svých závodních strojů a kupříkladu v sérii Le Mans motor dával k dobru více než 500 koní. Díky celohliníkové konstrukci přitom vážil pouhých 120 kilogramů.
Jaký výkon ovšem osmiválec má pod kapotou Priusu, to zatím není známo. Nicméně spárován je se stejným elektromotorem a bateriemi, které do vínku dostala standardní verze. Ve srovnání s předchozí generací závodního stroje (provozovanou rovněž týmem APR Racing) jej navíc nenajdeme uprostřed, nýbrž vpředu, což je důsledek nových pravidel. Dle nich totiž okruhové speciály musí zachovat konfiguraci produkčních modelů.
Kromě toho bylo ze sériového provedení převzato ještě pár komponentů včetně světel, zbytek vozu je však již ryzím unikátem. Pozornost přitom poutá hlavně monstrózní zadní křídlo, jehož vrchol se nachází ve stejné výšce jako odtrhová hrana zavazadelníku produkční verze. Stejně jako řada panelů karoserie je pak vyrobeno z karbonu, mimo to byla uhlíková vlákna nemalou měrou užita v kabině.
Více bychom se měli dozvědět v příštích měsících, přičemž šampionát Super GT odstartuje 9. dubna na okruhu Okayama. Za volant nové Toyoty Prius GT300 se přitom opětovně posadí Koki Saga, který loni s předchozí inkarnací skončil na třetím místě.









Závodní Toyota Prius GT300 je o poznání přitažlivější než standardní verze. Pod kapotou navíc elektromotor páruje s atmosférickým osmiválcem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 3 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? 08:47
- Časový program na Balatonu včera 16:06
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese včera 15:44
- Garcia místo zraněného Agiuse! včera 15:39
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 19.8.2025
Nejnovější články
Bugatti zjevně neodhadlo zájem o svá auta, do roku 2029 může zabalit krám
před hodinouZkrachovalý největší evropský výrobce motorek dělal i auta, jejich výrobu teď převzala nenápadná miliardářská rodina
před 2 hodinamiNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 3 hodinamiNový polský prezident nechtěl obrněné auto po svém předchůdci, a tak si poručil nové. Tohle je ono
před 4 hodinamiPorsche našlo nové dno vysvětlování svého úpadku: Ten kolaps prodejů jsme plánovali!
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 11:46 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.21. 11:42 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha