Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte
23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonská má baterii o kapacitě 8,8 kWh zajišťující dojezd 35 km na elektřinu. Reálná normovaná spotřeba benzinu je o 3,2 litru vyšší.
Novou generaci Toyoty Prius PHEV jsme si mohli představit již včera díky několika uniklým snímkům exteriéru. Při té příležitosti jsme zmiňovali i označení Prime, ovšem hlavně s japonským trhem. Po slavnostním odhalení japonské novinky se ovšem zdá, že plug-in hybridní verze bude takto pojmenována na všech trzích, na které zamíří. Ve srovnání s regulérním modelem přitom nabízí vyšší výkon, vyšší maximálku v rámci elektrického režimu či pohlednější exteriér. Oproti předchůdci pak byl navýšen i „bezemisní“ dojezd.
Začněme ovšem pěkně od začátku u designu, kterému vévodí nové čelní partie inspirované vodíkovou Toyotou Mirai. K novému nárazníku a masce se navíc přidává čtveřice diodových světel, jenž dle prohlášení automobilky „září jako diamanty“. Mimo to byla modifikována také záď, kde rovněž najdeme LEDky - vůči základnímu modelu usazené nikoliv horizontálně, nýbrž vertikálně a navíc ve středu propojené.
Ve srovnání s minulou generací je ta nová o 6 centimetrů delší a 1,5 cm nižší, světlá výška poklesla dokonce o 2,5 cm. Vůz má také nižší koeficient odporu vzduchu, který se podepisuje hlavně na úspornějším provozu. V rámci hybridního režimu má totiž Prius Prime jezdit v průměru za 1,4 l/100 km, což je nejnižší spotřeba na světě u vozu typu PHEV. Všichni ale víme, že více než cokoliv jiného se na ní podílí čachry v rámci norem.
V rámci jízdy čistě na elektřinu plug-in hybrid zvládá zhruba 35 kilometrů, tedy dvojnásobek dojezdu dosluhujícího provedení. V elektrickém režimu pak vůz může jet maximální rychlostí 135 km/h. Podle Toyoty by přitom kombinace baterií o kapacitě 8,8 kWh a 43litrové palivové nádrže měla vystačit na nemalých 965 km, což mimochodem naznačuje reálnou (rozumějte dlouhodobě udržitelnou normovanou) spotřebu paliva. Pokud od oněch 965 km odečteme 35 na elektřinu, jsme u 930 km ujetých na 43 litrů paliva - to znamená 4,6 litru benzinu na 100 km, tomu už věřit lze. Na téma dojezd dodejme už jen to, že baterie lze navíc dobít za jeden a půl hodiny v domácí zásuvce nebo za polovinu času při využití rychlonabíječky.
Uvnitř čeká na čtveřici cestujících 11,6palcový displej multimediálního systému, přičemž navigace je standardem. Stejně jako inteligentní klimatizace používající elektrický kompresor a tepelnou pumpu, jenž umožňují ochlazení či naopak vyhřátí kabiny i při volbě elektrického režimu. Mimo to si můžete dopřát třeba audio systém JBL, bezdrátové dobíjení mobilů či speciální aplikace určené především pro iPhone.
Dále můžeme zmínit systém Safety Sense sdružující aktivní i pasivní bezpečnostní technologie, k mání je také inteligentní parkovací asistent umožňující podélné i příčné automatické parkování. Cena zatím zmíněna nebyla, nízká ale jistě nebude. Už jen kvůli faktu, že Prius Prime je vůbec prvním masově vyráběným vozem na světě, který se pyšní karbonovou zádí. Do showroomů má přitom dorazit na podzim.
Dobíjecí Prius Prime vypadá alespoň o něco lépe než původní nový Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva