Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius PHEV 2017: plug-in hybrid odhalen únikem, je hezčí než standard
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta schopná až 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu dostala nové čelní a zadní partie. Vylepšený vzhled ale doplní vyšší cena.
Čtvrtá generace Toyoty Prius začíná rozdělovat svět na dva nesmiřitelné tábory. Ten menší ji miluje a je ochoten za ni zaplatit snad jakoukoliv cenu, byť kupříkladu ta česká rozhodně není nízká. Druhý větší ale nehodlá akceptovat design, kvůli němuž japonský hybrid rázem aspiruje na titul nejošklivějšího auta světa. Pro vedení značky je ale nejspíše tento stav v pořádku, neboť nový Prius prý nemá být populárním. Důležité je, aby si vůz zachoval statut technologického lídra.
Je samozřejmě otázkou, jak na tento názor budete nahlížet. Zvláště za situace, kdy čtvrtá generace disponuje menším výkonem než ta třetí. Danou záležitost ale nyní nechme plavat, místo toho se budeme soustředit na ryzí novinku. Ta se světu odhalí již zítra na autosalonu v New Yorku, přičemž Toyota nám zatím ukázala pouze zadní světla. Jejich tvar je přitom zcela odlišný vůči již představenému základnímu hybridu.
Momentálně tu máme snímky celého vozu, které se dostaly ven bez zapřičinění automobilky. Na nich je přitom patrná jak zcela nová zadní část, tak i vylepšené přední partie. Plug-in hybridní verze tak rázem vypadá mnohem pohledněji než základní model, i když za kandidáta na krásku roku bychom jí nadále nepovažovali. Počet příznivců Priusu by ale rozšířit mohla, i když počítat lze s cenou okolo milionu korun.
Podle japonských médií bude nový Prius schopen urazit zhruba 50 kilometrů čistě na elektřinu, americká EPA však v tomto ohledu zmiňuje pouze 32 km. Důvodem jsou nejspíše různé normy, nikoliv odlišné ústrojí, které by plug-in hybridní verze mohla dostat na těchto trzích. Názvem se ovšem novinka lišit bude, neboť ve své domovině nejspíše bude známa jako Prius Prime.
Více se dozvíme ve zmiňovaném New Yorku, pročež aktuálně jen dodáme, že dle spekulací by 1,8litrový benzinový motor měl produkovat 105 koní a 147 Nm točivého momentu. K tomu se přidá 90 koní elektromotoru, přičemž veškerý výkon bude spárován s hmotností 1 350 kg, délkou 4 550 milimetrů, šířkou 1 770 mm, výškou 1 490 mm a rozvorem 2 700 mm.
Plug-in hybridní Toyota Prius se ukázala prozatím neoficiálně...
...oficiálně nám japonská automobilka ukázala pouze odlišná zadní světla
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz