Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte

(+ videa) Japonská má baterii o kapacitě 8,8 kWh zajišťující dojezd 35 km na elektřinu. Reálná normovaná spotřeba benzinu je o 3,2 litru vyšší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte

23.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Japonská má baterii o kapacitě 8,8 kWh zajišťující dojezd 35 km na elektřinu. Reálná normovaná spotřeba benzinu je o 3,2 litru vyšší.

Novou generaci Toyoty Prius PHEV jsme si mohli představit již včera díky několika uniklým snímkům exteriéru. Při té příležitosti jsme zmiňovali i označení Prime, ovšem hlavně s japonským trhem. Po slavnostním odhalení japonské novinky se ovšem zdá, že plug-in hybridní verze bude takto pojmenována na všech trzích, na které zamíří. Ve srovnání s regulérním modelem přitom nabízí vyšší výkon, vyšší maximálku v rámci elektrického režimu či pohlednější exteriér. Oproti předchůdci pak byl navýšen i „bezemisní“ dojezd.

Začněme ovšem pěkně od začátku u designu, kterému vévodí nové čelní partie inspirované vodíkovou Toyotou Mirai. K novému nárazníku a masce se navíc přidává čtveřice diodových světel, jenž dle prohlášení automobilky „září jako diamanty“. Mimo to byla modifikována také záď, kde rovněž najdeme LEDky - vůči základnímu modelu usazené nikoliv horizontálně, nýbrž vertikálně a navíc ve středu propojené.

Ve srovnání s minulou generací je ta nová o 6 centimetrů delší a 1,5 cm nižší, světlá výška poklesla dokonce o 2,5 cm. Vůz má také nižší koeficient odporu vzduchu, který se podepisuje hlavně na úspornějším provozu. V rámci hybridního režimu má totiž Prius Prime jezdit v průměru za 1,4 l/100 km, což je nejnižší spotřeba na světě u vozu typu PHEV. Všichni ale víme, že více než cokoliv jiného se na ní podílí čachry v rámci norem.

V rámci jízdy čistě na elektřinu plug-in hybrid zvládá zhruba 35 kilometrů, tedy dvojnásobek dojezdu dosluhujícího provedení. V elektrickém režimu pak vůz může jet maximální rychlostí 135 km/h. Podle Toyoty by přitom kombinace baterií o kapacitě 8,8 kWh a 43litrové palivové nádrže měla vystačit na nemalých 965 km, což mimochodem naznačuje reálnou (rozumějte dlouhodobě udržitelnou normovanou) spotřebu paliva. Pokud od oněch 965 km odečteme 35 na elektřinu, jsme u 930 km ujetých na 43 litrů paliva - to znamená 4,6 litru benzinu na 100 km, tomu už věřit lze. Na téma dojezd dodejme už jen to, že baterie lze navíc dobít za jeden a půl hodiny v domácí zásuvce nebo za polovinu času při využití rychlonabíječky.

Uvnitř čeká na čtveřici cestujících 11,6palcový displej multimediálního systému, přičemž navigace je standardem. Stejně jako inteligentní klimatizace používající elektrický kompresor a tepelnou pumpu, jenž umožňují ochlazení či naopak vyhřátí kabiny i při volbě elektrického režimu. Mimo to si můžete dopřát třeba audio systém JBL, bezdrátové dobíjení mobilů či speciální aplikace určené především pro iPhone.

Dále můžeme zmínit systém Safety Sense sdružující aktivní i pasivní bezpečnostní technologie, k mání je také inteligentní parkovací asistent umožňující podélné i příčné automatické parkování. Cena zatím zmíněna nebyla, nízká ale jistě nebude. Už jen kvůli faktu, že Prius Prime je vůbec prvním masově vyráběným vozem na světě, který se pyšní karbonovou zádí. Do showroomů má přitom dorazit na podzim.


Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 1 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 01Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 2 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 02Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 3 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 03Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 4 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 04Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 5 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 05Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 6 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 06Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 7 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 07Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 8 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 08Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 9 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 09Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 10 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 10Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 11 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 11Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 12 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 12Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 13 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 13Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 14 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 14Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 15 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 15Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 16 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 16Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 17 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 17Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 18 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 18Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 19 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 19Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 20 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 20Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 21 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 21Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 22 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 22Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 23 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 23Toyota Prius Prime: plug-in hybrid je venku, spotřebu 1,4 litru mu nevěřte - 24 - Toyota Prius Prime PHEV 2016 2017 prvni 24
Dobíjecí Prius Prime vypadá alespoň o něco lépe než původní nový Prius

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.