Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota S-FR půjde do výroby, malý sporťák chce být druhou MX-5
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základní sportovní model Toyoty by měl dorazit již v roce 2017. Za méně než 500 tisíc korun přitom dostanete výkon okolo 130 k spárovaný s 980 kg.
Japonská automobilka minulý týden pustila do světa první fotky a informace, jež se týkají konceptu Toyota S-FR. Za danou zkratkou máme hledat malý motor a pohon zadních kol (Small Front Engine Rear Drive), agregát však značka nespecifikovala. V zákulisí se ovšem hovoří o 1,5litrové atmosférické pohonné jednotce, která by měla produkovat okolo 130 koní. Tento výkon by pak na zmiňovanou zadní nápravu měl přenášet šestistupňový manuál s krátkými převody.
Na první pohled tato kombinace nevypadá příliš... sportovně, nicméně Toyota jej podle spekulací spárovala s nízkou hmotností pohybující se okolo 980 kilogramů. Sportovní potenciál tu tedy je, stejně jako zákaznická skupina. Pokud se totiž na dané parametry podíváte pečlivě, pak zjistíte, že jde prakticky o tytéž hodnoty, jaké do vínku dostala nová generace Mazdy MX-5.
Podle všeho by Toyota měla na tuto konkurenci svou chystanou nabídkou přímo cílit, neboť v rámci sporťáků hodlá pokrýt potřeby zákazníků třemi modely. Stávající kupé GT 86 bude stát uprostřed, zatímco na vrchol se postaví nová Supra vyvíjená ve spolupráci s BMW. Spodní patro pak bude okupovat právě produkční S-FR, která by se měla ukázat v roce 2017.
Jelikož půjde o model globální, mělo bychom se čtyřmetrového vozu dočkat také u nás. Cena by se přitom měla pohybovat okolo 13 000 liber (cca 476 000 Kč), což je cena více než konkurenceschopná. Je však otázkou, zda S-FR zamíří do prodeje jako kupé nebo jako roadster, jehož neoficiální ilustrací nás obdařil web X-Tomi Design.
Možné je ale nakonec obojí, přičemž kupé by nejspíše zůstalo u koncepce čtyř sedadel, z nichž ta zadní poslouží především dětem. Roadster by oproti tomu pak přišel pouze s jednou řadou, neboť s ohledem na kompaktní rozměry není na ukrytí střechy příliš prostoru. To by ale zájemcům o jízdu s větrem ve vlasech nejspíše nevadilo...
Takhle si produkční Toyotu S-FR představuje X-Tomi...
...nakonec však Toyota může zůstat jen u kupé, už jen kvůli zachování zadních sedadel
Zdroj: Auto Express, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 7 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 8 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 10 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 11 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz