Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu”

Firma Gazoo Racing má za to, že dnešní malé Toyoty jsou dost atraktivní na radikální tuning, a to nejen vnějšího designu, ale hlavně motoru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu”

16.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firma Gazoo Racing má za to, že dnešní malé Toyoty jsou dost atraktivní na radikální tuning, a to nejen vnějšího designu, ale hlavně motoru.

Spolupráce ladičské společnosti Gazoo Racing a automobilky Toyota se v rámci tuningové výstavy Tokio Auto Salon neomezila pouze na úpravu modelu iQ, která jde v omezené sérii do výroby, ale k vidění bylo několik dalších strojů. Mezi jinými také turbodmychadlem posílená Toyota Yaris, prodávaná na japonském trhu pod jménem Vitz.

Gazoo bere přestavby aut jako celek, takže než se dostaneme k motoru, mohli bychom se nejdříve podívat na karoserii a podvozek. Auto navenek poutá pohled hlavně svým bojovým zbarvením a jedna z nálepek konečně také vysvětluje, co je to zkratka GRMN uváděná v názvech produktů zmíněné spolećnosti. Věděli jsme, že první dvě písmena odkazují na název firmy. MN znamená Meister of Nürburgring - zvláštní německo-anglickou slátaninu snad není nutné překládat, zrovna skromně ale nezní.

Vůz je postaven na třídveřovém modelu s pohonem předních kol (v Japonsku je k mání i verze 4x4) a pětistupňovou manuální převodovkou. Z vnějších panelů bylo vyměněno snad vše kromě přední kapoty, střechy, dveří a víka zavazadlového prostoru. Rozhodně nepřehlédnutelné jsou rozšířené blatníky (šířka auta se zvětšila z 1 695 na 1 795 mm), aby byly schopny pojmout osmnáctipalcová hliníková kola větší šíře, vpředu ukrývající čtyřpístkové třmeny modifikovaného brzdového systému. V designu Yarisu asi nezanikne ani přední nárazník s karbonovým lízátkem, vertikálním nasáváním po stranách a něčím, co vzdáleně připomíná jednodílnou masku chladiče od Audi.

Podvozek konceptu byl snížený o 20 mm a dostal nastavitelné tlumiče. Ty přijdou celkem vhod při krocení zážehové patnáctistovky 1NZ-FE dodatečně osazené turbodmychadlem. Nejvyšší výkon vzrostl na 180 koní na točivý moment byl zvýšen na 220 newtonmetrů. Gazoo Racing neuvádí, jaké tyto změny zapůsobily na dynamiku, ale GPMN Vitz/Yaris Turbo rozhodně nebude pomalý koncept, protože hmotnost činí jen 1 035 kg.

Na fotografiích, ani na videu sice není vidět do interiéru, ale firma popisuje, že do kabiny nainstalovala sportovní sedadla, kůží čalouněný volant s červenými švy, rudným startovacím tlačítkem a spoustou karbonových panelů na palubní desce. Přístrojový panel byl doplněn měřičem tlaku turba, teploměrem oleje a teploměrem tlaku.

K možné výrobě se Gazoo Racing zatím nevyjádřilo, nicméně tohle dilema patrně rozlouskne možný zájem zákazníků v rámci Tokio Auto Salon.


Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu” - 1 - Toyota Yaris Vitz Turbo GRMN 01Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu” - 2 - Toyota Yaris Vitz Turbo GRMN 02Toyota Yaris Turbo: 180 koní od „mistrů Nürburgringu” - 3 - Toyota Yaris Vitz Turbo GRMN 03
Výkon čtyřválce o objemu 1,5 litru se přeplňováním zvýšil na 180 koní - 120 koní na litr a 174 koní na tunu nezní na Yaris špatně, co?

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.