Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik z interní prezentace potvrdil hned pět nových VW, všechny na elektřinu
23.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Část z nich už jsme mohli vidět jako koncepty, jejichž sériové verze VW dosud nepotvrdil, další zůstávají skryté pod plachtou. O co půjde?
O elektrické expanzi Volkswagenu se zmiňujeme již hezkých pár měsíců, dosud nám ovšem německá automobilka představila pouze koncepty. O nich řekla, že je hodlá v podobě sériových verzí přivádět na trh od roku 2019, což ale víceméně byla jediná informace, jenž se budoucí dostupnosti týkala - neřekla ani to, jaké ze zmíněných konceptů se dočkají „zhmotnění” a kdy se to přesně stane.. Nyní se ovšem z interní prezentace automobilky dostaly ven informace přesně hovořící nejen o tom, kdy se jednotlivé vozy objeví, ale také kam zamíří.
Jako první dorazí hatchback I.D., který se v koncepční formě ukázal loni v Paříži a je zaměřen striktně na evropské trhy. Volkswagen by přitom měl nabídnout pohonné ústrojí naladěné na 170 koní, jenž by mělo zaručit dojezd zhruba 400 až 600 kilometrů. Samotný vůz pak bude spadat do stejného segmentu jako Golf, který se taktéž objeví s elektrickým pohonem. Oba modely se ale budou lišit vzhledem i platformou.
Volkswagen I.D. bude postaven na modulární architektuře MEB, která je určena také pro zbytek portfolia a jenž byla vyvinuta jen a pouze pro alternativní hnací ústrojí. Disponovat jí tedy bude i provedení I.D. Cross, které je de facto SUV-verzí zmíněného hatchbacku. Dorazit by mělo o zhruba rok později, přičemž kromě Evropy zamíří také do Číny.
Na největší trh světa, stejně jako na Spojené státy, se zaměří i další dva modely I.D. Lounge a I.D. AEROe. Co pod těmito názvy čekat, zatím není jisté, v tomto ohledu aktuálně neexistují ani koncepční vodítka. Nicméně se dá předpokládat, že první variantou bude sedan, neboť tato karosářská verze je ve zmiňovaných zemích populární.
Za druhým názvem by se mohl skrývat i kabriolet, s tím ale příliš nepočítáme. Důvodem je zmiňovaná Čína, kde nejsou příliš oblíbená, na rozdíl od zmiňovaných sedanů, crossoverů či SUV, pakliže nejde o něco jako výjimečný sportovní model. Na druhou stranu, obrys pod kapotou „kupátkoidně“ skutečně vypadá.
Uvidíme tedy kupříkladu v září ve Frankfurtu, zda nás Volkswagen nepřekvapí dalším elektrickým konceptem, který by naznačil další směřování této rodiny. My se proto přesuneme k páté novince, která je moderní verzí legendárního německého mikrobusu. I tento vůz nám přitom na počátku letos v lednu odhalila studie, a sice I.D. Buzz.
S příchodem této trojice máme počítat do roku 2022, přičemž zacílení mikrobusu bude ještě upřesněno. Tím nám informace, jenž lze vyčíst z uniklé prezentace, končí. Zajímalo by nás přitom, proč Volkswagen, pokud skutečně nabídne sportovní elektromobil, nemá v plánu útok dvoudvířka na Evropu, kde by vůz měl nemalé šance.
Odpověď ale nejspíše dříve než v září nedostaneme. Navíc pokud se varianty Lounge a AEROe hodlají zaměřit na Čínu a USA, lze s koncepty počítat spíše až někdy v listopadu, kdy odstartují autosalony v Guangzhou a Los Angeles, kde by přítomnost novinek dávala s ohledem na ono zacílení mnohem větší smysl.

Uniklá prezentace odhaluje detaily elektrické expanze VW


















































Jako první se ukáže sériová verze konceptu I.D.


























I.D. Crozz přijde na řadu jako druhý, přičemž kromě Evropy dorazí také na čínský trh
Zdroj: Groen7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
