Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Alpách přistihli tajuplný prototyp nové Škody. Je to příští Rapid? Nebo už Fabia?
6.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Rapid i Fabia IV dostanou platformu MQB, a tak je vzhledem k okolnostem možné obojí. My bychom si vsadili spíše na to druhé.
Škoda modernizovala již značnou část svého portfolia, přičemž veškeré novinky aktuálně používají modulární platformu MQB. Výjimky aktuálně najdeme pouze tři, nicméně takové Citigo na sdílenou architekturu již nepřesedlá - ta už nasedla na vlak do zapomnění. Značka totiž s tímto výletem do nejnižších sfér během několika málo let skončí a nástupce nechystá. Rapid se ale nové generace dočká, stejně jako Fabia.
O nové Škodě Rapid jsme se zmiňovali vcelku nedávno, přičemž nástupce aktuálně nejstaršího modelu v současném portfoliu by měl dorazit na sklonku roku 2018 nebo na počátku toho následujícího. Je přitom otázkou, co přesně máme očekávat, neboť různé zdroje zmiňují různé informace. Dle jednoho tábora bude vzkříšen liftback i Spaceback, dle druhého se ovšem první zmíněná varianta již nevrátí.
Jistotou ovšem má být výraznější vzhled, díky kterému si má nový Rapid vydobýt své místo na slunci. Zároveň také naroste na zhruba 4,3metrovou délku, neboť posun čeká i novou generaci Škody Octavia. Z toho důvodu by nemělo být vzkříšeno označení „Rapid“, což je ale poněkud překvapivé - právě ke sportovnímu stylu nám totiž tento název padne jako ulitý. Že by se tedy vrátilo třeba Garde?
Ring spekulací je vám plně otevřen, což ostatně platí také o nových snímcích neznámého prototypu, který byl nachytán během testů v Alpách. Je více než evidentní, že jde o karoserii nového Seatu Ibiza, jen s naroubovanou škodováckou čelní maskou. Podle kolegů z webu Motor1 by přitom mělo jít právě o prototyp příští Škody Rapid a nelze to vyloučit. Nicméně dle nás nitky vedou spíše ke čtvrté generaci modelu Fabia.
Důvodem je samozřejmě hlavně příbuznost obou modelů. Zatímco nový Rapid se natažením posune pomalu do teritoria Volkswagenu Golf, Fabia bude mít podobné dimenze jako španělský hatchback či s Volkswagen Polo. Jen bude vůči nim velkorysejší k posádce i jejím zavazadlům. Rozvor by se tak mohl o pár milimetrů natáhnout, stejně jako převisy a celková délka.
Stávající Fabia je na trhu teprve od roku 2014, a tak se na novou generaci zdá být brzdy. Nicméně už dříve se mluvilo o tom, že třetí generace byl jen jakýs mezikrok stojící na nestandardních základech, který na trhu vydrží bez větší modernizace asi pět let. To by sedělo, z karoserie prototypu je zjevné, že jsme teprve na začátku testů, takže v dohledné době se z něj nic nevyloupne.
Velmi pravděpodobně tedy skutečně jde o novou Škodu Fabia, která by mohla dorazit někdy v roce 2019. Automobilka přitom teprve začíná ladit formu, než pošle na silnice vůz s vlastní karoserií, jenž se s ohledem na zmiňovaný větší prostor uvnitř bude od španělského hatchbacku výrazněji lišit než jen v oblasti čelní masky a nárazníku či zadního víka a nárazníku.
Jsme zvědavi, zda náš tip bude zásahem do černého či nikoliv. Momentálně tak již jen dodáme, že kromě tajuplného prototypu byl nachytán na stejném místě také facelift Škody Superb. V tomto případě ale již není moc o čem spekulovat, pravděpodobnbě půjde o modernizaci nebo o první plug-in hybrid značky. Nebo nejspíše obojí najednou...
















Veškeré indicie naznačují, že Škoda testuje zcela novou Fabii, která je ostatně se Seatem Ibiza spřízněna. Může ale také jít o vývoj některých komponentů pro příští Rapid, který se ukáže dříve
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 2 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 2 hodinamiNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
před 3 hodinamiZisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před 5 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před 6 hodinamiHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva