Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Ženevě stojí i auto, které chce jako první překonat 500 km/h. Odhalilo motor i výkon
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Počkáme, až Bugatti a Koenigsegg skončí se svými žabomyšími válkami a pak přijde naše chvíle,” říká velmi sebevědomě autor tohoto stroje, Hennessey Venom F5.
Na aktuálně probíhajícím autosalonu v Ženevě se představilo i Hennessey Venom F5. Tedy nový hypersport texaského tunera, který pro některé možná překvapivě chyběl v našem výčtu deseti největších bomb. Tím samozřejmě vůz lakovaný zářivě žlutou barvou nechceme odsoudit do role nezajímavého exponátu, na výstavišti Palexpo si ale odbyl pouze svou evropskou výstavní premiéru, nikoliv světovou.
Nicméně přestože Venom F5 již nějaký ten pátek známe, John Hennessey si nechával řadu klíčových technických detailů jen pro sebe. Nyní ovšem lehce pootevřel pokličku, takže už víme, že novinka dostane „kompletně zakázkový osmilitrový osmiválec twin-tubro“ naladěný na 1 600 bhp, tedy na 1 622 koní. Překonáno tak bude i Bugatti Chiron.
Hennessey ovšem přiznal, že zvažuje přidání dalších dvou turbodmychadel, přičemž konečné rozhodnutí učiní před letošní přehlídkou Concours d'Elegance v Pebble Beach, jenž se koná v srpnu. Je přitom otázkou, kam až vyšplhá v případě čtyř turb výkon, dva tisíce koní by ale nemusely být problémem. V tomto ohledu ale nemá smysl zbytečně spekulovat.
Přesunout se tak můžeme k nejvyšší rychlosti, která by se po teoretické rovině měla pohybovat okolo 500 km/h. „Rukavici aktuálně hodil Koenigsegg. Bugatti ale jistě nebude jen tak sedět, ale úder vrátí. Myslím si ovšem, že obě značky skončí okolo 450 km/h. Jakmile přitom tito výrobci skončí se svými žabomyšími válkami, přijde naše chvíle,“ říká sebevědomě Hennessey, který ví, že k překonání 500 km/h potřebuje hlavně silniční pneumatiky, které zatím neexistují. Michelin ale má na takových pracovat.
Američané navíc nebudou moci jako Bugatti využít testovací dráhu Ehra-Lessien, nicméně to pro ně nepředstavuje problém. „Když Koenigsegg vyrukoval se zprávou o rekordu, jeden můj přítel, který dříve pracoval pro vedení státu Texas, mi poslal email, ve kterém uvedl, že až budeme připraveni vzít si rekord zpátky, najde se pro nás v Texasu silnice.“
„A kdyby nic jiného, můžeme se vrátit na tutéž silnici v Nevadě, jakou použil Koenigsegg. Pokud nějaký chlapík ze Švédska si může jen tak přijít a využít silnici v Nevadě, pak myslím, že člověk z Ameriky může udělat totéž,“ dodává evidentně nacionalisticky naladěný John Hennessey, který očividně s porážkou od evropské konkurence nepočítá.
Stejně tak tuner z Texasu nepočítá jen s jízdou v přímém směru, F5 má oslnit také v zatáčkách či svými brzdami. Proto má dojít k testům na Nürburgringu. Rekord si ale Hennessey nejspíše z pohoří Eifel neodveze, alespoň ne se standardní verzí. I ta by ale měla dosáhnout času pod 7 minut, tedy úrovně Porsche 918 Spyder.
„Mohli bychom vyrobit variantu s vysokým přítlakem, o který se postará masivní splitter a masivní křídlo? Možná to uděláme později. Zatím je ale F5 silničním vozem, který může být řízen šílenými rychlostmi v přímém směru, ale stále zvládne projíždět i zatáčkami,“ popisuje dále nový model jeho duchovní otec.
Na finální dynamické parametry amerického hypersportu pojmenovaného podle neextrémnějšího tornáda jsme tedy nadmíru zvědavi. Aktuálně tak jen dodáme, že Hennessey počítá s 24kusovou limitovanou edicí. Dvanáct aut přitom již má svého majitele...







Hennessey F5 se ukázalo naživo v Ženevě, kde firma odhalila detaily o motoru V8
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 5 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 8 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
