Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti přišlo o další rekord, už není oficiálně nejrychlejším autem planety
5.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Smutek, ten musel zavládnout v sídle Bugatti poté, co po disciplíně 0-400-0 km/h vyfoukl značce další rychlostní rekord stroj Koenigseggu.
To, o čem se léta spekulovalo jako o možném či pravděpodobném, je nyní jisté. Před pár hodinami se oficiálně nejrychlejším sériově vyráběným autem světa stal vůz značky Koenigsegg, konkrétně model Agera RS. Na uzavřené dálnici 160 mezi Las Vegas a Parhrumpem v USA ve státě Nevada dosáhl 32letý tovární jezdec Niklas Lilja rychlosti 444,6 km/h. Jde o průměr dosažených maxim při jízdě oběma směry s autem ve standardní silniční specifikaci zaznamenaný firmou Racelogic, nezbytnosti pro uznání jakéhokoli rychlostního rekordu by tedy měly být splněny.
Překonán tím byl zápis Bugatti Veyron Super Sport, které skoro před sedmi léty uzmulo rekord zápisem 434,2 km/h. Ptáte se, kde je Chiron či ještě spíše nedávno odhalené nové nejrychlejší auto světa? V případě Chironu je skoro jisté, že bude rychlejší než Koenigsegg, zatím ale čeká, než Michelin dokončí vývoj silničních pneumatik, které rychlost pravděpodobně přes 460 km/h bezpečně zvládnou Do té doby je jeho vyšší rychlost jen papírovou záležitostí. A ještě dále od oficiálního měření rychlosti je Hennesseey Venom F5, tento vůz teprve musí být dokončen.
Nic to ale nemění na tom, že u Bugatti musí smutnit, Koenigsegg vzal francouzské značce v krátké době už druhý rekord. Ageru RS přitom ve srovnání s Veyronem nebo Chironem pohání relativně skromný motor - pětilitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly (Bugatti mají 8,0 W16 se čtyřmi turby). Celkový výkon s příplatkem One:1 dosahuje 1 000 kW (1 360 koní) na 1 360 kg těžké auto. Po přepočítání vychází cca 272 koní na litr objemu, o zbytek se stará aktivní aerodynamika.
Pochopitelně, je jen otázkou času, než bude rekord Koneigseggu překonán - rychlosti 400 km/h dnes dosahuje vícero aut a byť 450 km/h je dosud meta pro všechny nedosažitelná, brzy jistě padne. A pak před námi bude stát další - bájných 500 km/h. Bugatti předem říká, že „tohle nedá”, onen Venom F5 se ale už kvůli svému jménu ani takové metě předem nebrání. Zdolá ji? Čas ukáže, tyto závody „ve zbrojení” budeme rádi dále sledovat...
Z rekordního zápisu Koenigseggu Agera máme zatím jen pár obrázků. Snad Koenigsegg dá do placu i video
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda