Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E

3.7.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Němci dnes elektromobilitu propagují více, než ji v brzké budoucnosti mohou reálně použít, přesto má mít Gen.E z nového Golfu ukazovat leccos.

Pro Volkswagen je dnes Alfou i Omegou elektromobilita, tedy alespoň na oko. Ve skutečnosti víme, že jeho motory brzké budoucnost zase tak elektrické nebudou, firma ale potřebuje vylepšit svou image pošpiněnou dieselovým skandálem. Bez alternativních druhů pohonu nejde, a tak v poslední době vytahuje jeden nový elektrický projekt za druhým.

My si dnes můžeme představit vývojový prototyp Gen.E, která má dle tvrzení samotné značky napovědět, jak bude vypadat příští generace aut „navržených pro jízdu na velkou vzdálenost při zachování maximální efektivity a disponujících dojezdem více než 400 kilometrů“. Tedy jinými slovy, máme tu pohled na elektromobil z nepříliš vzdálené budoucnosti, který dostal docela konvenční tvary.

Vpředu se vůz pyšní hned dvojicí zdířek pro dobíjení. To bude možné jednak doma, skrze třífázové dobíječky, či na cestách přes ultra-rychlé veřejné stanice. Kromě toho Volkswagen pracuje také na mobilních dobíjecích robotech, kteří by mohli sloužit v podzemních garážích. V nich tedy nebude třeba budovat stojany či desky indukčního dobíjení, místo toho veškerou potřebnou činnost odvedou právě roboti.

Zpět ale k samotnému prototypu Gen.E, který dostal základní tvary i pojetí některých detailů připomínající to, co čekáme od nového Volkswagenu Golf. Spodní část nárazníku je domovem pro řadu radarů a senzorů, zatímco kamera se nastěhovala za čelní okno. Je tedy nepochybné, že kromě elektrického pohonu dostane hatchback budoucnosti Volkswagenu také nějakou formu autonomní řízení, ale to dnes nepřekvapí.

Od přídě se můžeme přesunout k bokům, jimž dominují vzhůru výklopné dveře. Dále si pak všimněte svažující se střešní linie od středového sloupku směrem k zádi, jenž spolu s křídlem tvoří aerodynamicky optimalizovanou přítlačnou plochu. Novinka tedy nedisponuje jen nízkým koeficientem odporu vzduchu, ale též sportovními ambicemi.

Volkswagen taktéž dodává, že prototyp Gen.E sedí na odlehčené architektuře, která byla navržena tak, aby nabídla maximální bezpečnost, a to nejen posádce, ale také bateriím. Ty přitom poskytují životadárnou energii optimalizovanému elektromotoru. Tím nám ale oficiální informace končí, žádná bližší či konkrétní data Volkswagen aktuálně neposkytl.

Ze zákulisí ale víme, že Gen.E má sloužit i jako náznak podoby osmé generace Golfu. Ta slibuje právě o něco ostřejší tvary, lepši aerodynamiku a efektivnější pohonné ústrojí spojené s 48voltovým elektrickým obvodem. Čistě elektrická verze ale bude jen „do počtu”, hlavní slovo bude mít nová evoluce motorů TSI a TDI, pro něž má být spotřeba 3,5 litru stropem, nikoli nejnižším dosažitelným číslem...

Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 1 - VW Gen.E 2017 prvni foto 01Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 2 - VW Gen.E 2017 prvni foto 02Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 3 - VW Gen.E 2017 prvni foto 03Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 4 - VW Gen.E 2017 prvni foto 04Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 5 - VW Gen.E 2017 prvni foto 05Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 6 - VW Gen.E 2017 prvni foto 06Volkswagen naznačil podobu i techniku nového Golfu, toto je prototyp Gen.E - 7 - VW Gen.E 2017 prvni foto 07
Volkswagen odhalil prototyp Gen.E, který má naznačovat podobu i část techniky nové generace Golfu

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše