Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru

Zatímco dieselový agregát je extrémně úsporný, s benzinovým můžete pokořit stovku za 6,9 sekundy. Nízké ceny ovšem nečekejte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru

23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco dieselový agregát je extrémně úsporný, s benzinovým můžete pokořit stovku za 6,9 sekundy. Nízké ceny ovšem nečekejte.

Modernizované Volvo V40 jsme si představili již u příležitosti letošního ženevského autosalonu. Při té příležitosti jsme uvedli, že vůz pod kapotu dostane i nové dvoulitrové čtyřválce Drive-E. Jeden takový s označením D4 jsme již mohli otestovat pod kapotou sedanu S60, přičemž o slova chvály nebyla nouze. A to se přitom jednalo o verzi, která přední kola zásobuje výkonem 181 koní. Menší hatchback ovšem dostane potentnější agregát, se kterým přichází 190 koní a 400 Nm točivého momentu.

S touto pohonnou jednotkou je spřažen šestistupňový manuál či nová osmistupňová automatická převodovka Geartronic. Spotřeba přitom v prvním případě činí 3,7 litru na 100 kilometrů, v druhém pak 3,9 l/100 km (emise CO2 v kombinaci s ručním řazením klesly na extrémně nízkých 96 g/km). Jízdní dynamika pak počítá s akcelerací z klidu na stovku za 7,4 sekundy (respektive 7,2 s), zatímco nejvyšší rychlost činí 225 km/h.

Mimo to můžete sáhnout také po benzinovém provedení T5, které v případě obou modelů (S60 i V40) produkuje shodných 245 koní a 350 Nm. Osmistupňový automat je jedinou volbou, přičemž spotřeba v případě hatchbacku klesla na 5,8 l/100 km. Sprint z klidu na stovku pak vůz zvládá za 6,9 sekundy. V showroomech vás přitom bude stát ve výbavě Kinetic 806 000 Kč, zatímco dieselový agregát díky manuálu startuje již na sumě 740 000 Kč.

Tím však downsizingová expanze Volva nekončí. Podle Michaela Fleisse, šéfa oddělení pohonných jednotek, totiž v budoucnu přijde kompletní obměna palety agregátů, kdy ty benzinové pokryjí škálu od 150 do více než 300 koní, pro diesely je pak určena škála 120 až 230 koní. Všechny motory budou prozatím vyráběny ve Švédsku, Volvo však plánuje také produkci v Číně přímo pro tamní trh.

Mimo to se chystá další „logický krok“, kterým je podle Fleisse ještě další downsizing. Z dvoulitrových čtyřválců se totiž stanou 1,5litrové tříválce. Dá se ale předpokládat, že na tento krok si ještě nějaký ten pátek počkáme...


Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 1 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 09Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 2 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 10Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 3 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 11
Modernizované Volvo V40 lze objednat s 190 dieselovými nebo 245 benzinovými koňmi

Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 4 - Volvo Drive-E motor 01Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 5 - Volvo Drive-E motor 02Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 6 - Volvo Drive-E motor 03Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 7 - Volvo Drive-E motor 04Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 8 - Volvo Drive-E motor 05Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 9 - Volvo Drive-E motor 06Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 10 - Volvo Drive-E motor 07Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 11 - Volvo Drive-E motor 08Volvo V40 D4 a T5 2015: nové motory Drive-E sráží spotřebu až na 3,7 litru - 12 - Volvo Drive-E motor 09
Nové motory Drive-E slibují nízkou spotřebu, levné ale rozhodně nejsou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.