Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E

(+ živé foto) Nové čtyřválce o shodném objemu nahradí celou paletu dřívějších agregátů Volva. V modelu V40 se jedná o naftu D4 a benzin T5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E

25.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nové čtyřválce o shodném objemu nahradí celou paletu dřívějších agregátů Volva. V modelu V40 se jedná o naftu D4 a benzin T5.

Volvo se snaží zapůsobit nízkou spotřebou paliva a ohleduplností vůči životnímu prostředí, a tak představilo na podzim nové pohonné jednotky se souhrnným názvem Drive-E. Ty se postupně rozšiřují napříč jednotlivými modely, takže po modernizovaných modelech řady 60, V70, S80 i těch, které začínají na XC (XC60 a XC70), se teď Volvo chystá k jejich implementaci do útrob V40 a V40 Cross Country. Čtyřválce Drive-E budou údajně dostupné pro veškerá Volva od května tohoto roku s jedinou výjimkou, kterou je SUV XC90 čekající na novou generaci.

Jen připomeňme, že všechny pohonné jednotky Drive-E reprezentují napříč uložené dvoulitrové čtyřválce s různým typem přeplňování. Všechny verze do jedné se bez ohledu na spalované palivo vyznačují vrtáním o velikosti 82 milimetrů a zdvihem 93,2 mm, což znamená objem 1 969 centimetrů krychlových. Shodný pro všechny je údajně také klikový hřídel z kované oceli nebo ojnice, olejové čerpadlo, alternátor, kompresor klimatizace a nakonec i celý hliníkový blok.

Volvo se kasá u všech těchto motorů sníženým třením a inteligentním ventilem chladicího systému, který umožní rychlejší zahřívání při studených startech. Kromě nové řady motorů je Drive-E také o moderní osmistupňové automatické převodove od Aisinu, která dostala i pádla řazení na volantu.

Pro zmíněnou V40 nejprve přivítáme naftovou variantu D4 s dvojicí turbodmychadel, která výkonu 190 koní a točivého momentu 400 Nm (v intervalu 2 100 a 4 500 otáček) dosahuje díky technologii i-Art. Ta používá ke své činnosti vstřikování common-rail společnosti Denso s dosud nevídaným tlakem 2 500 barů. Namísto tradičního jednoho tlakového snímače v zásobníku jsou u i-Artu všechny vstřikovače vybaveny inteligentními čipy, které neustále sledují vstřikovací tlaky a tlaky v každém válci. Na základě těchto dat řídicí jednotka v reálném čase zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého jednotlivého spalovacího cyklu.

U V40 s manuální šestistupňovou převodovkou to ve výsledku znamená nejen slušný výkon, ale také spotřebu začínající na slibných, byť v reálu asi těžko dosažitelných 3,3 l/100 km (respektive emise od 85 gramů CO2 na kilometr). Odolnější Cross Country startuje na 4 litrech nafty a emisích 104 gramů. U volitelného automatu budou tyto hodnoty o něco vyšší. Druhým motorem do party Drive-E bude u V40 žážehová jednotka T5 s jedním turbodmychadlem o výkonu 245 koní a maximálním točivém momentu 350 Nm (dostupné v rozmezí 1 500 až 4 800 otáček). Švédský výrobce u ní udává průměrnou spotřebu benzinu 5,8 l/100 km a 136 gramů CO2 na kilometr, přičemž tyto hodnoty platí pro verzi s automatem.

Další detaily zatím neznáme, lze ale očekávat, že na autosalonu v Ženevě se Volvo pochlubí podrobnější paletou parametrů.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 1 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 01Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 2 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 02Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 3 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 03Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 4 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 04Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 5 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 05Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 6 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 06Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 7 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 07Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 8 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 08Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 9 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 09Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 10 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 10Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 11 - Volvo V40 2014 Drive-E zive 11
Volvo se na stánku v Ženevě chlubilo kombinací vyššího výkonu a velmi nízkých emisí CO2

Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 12 - Volvo V40 Drive-E 2014 01Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 13 - Volvo V40 Drive-E 2014 02Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 14 - Volvo V40 Drive-E 2014 03Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 15 - Volvo V40 Drive-E 2014 04Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 16 - Volvo V40 Drive-E 2014 05Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 17 - Volvo V40 Drive-E 2014 06Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 18 - Volvo V40 Drive-E 2014 07Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 19 - Volvo V40 Drive-E 2014 08

Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 20 - Volvo V40 Drive-E 2014 09Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 21 - Volvo V40 Drive-E 2014 10Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 22 - Volvo V40 Drive-E 2014 11Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 23 - Volvo V40 Drive-E 2014 12Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 24 - Volvo V40 Drive-E 2014 13Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 25 - Volvo V40 Drive-E 2014 14Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 26 - Volvo V40 Drive-E 2014 15Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 27 - Volvo V40 Drive-E 2014 16Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 28 - Volvo V40 Drive-E 2014 17
Kromě nových motorů se Volvo V40 dočkalo i nového osmistupňového automatu Aisin. Jsme zvědaví na jeho zpřevodování

Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 29 - Volvo Drive-E motor 01Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 30 - Volvo Drive-E motor 02Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 31 - Volvo Drive-E motor 03Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 32 - Volvo Drive-E motor 04Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 33 - Volvo Drive-E motor 05Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 34 - Volvo Drive-E motor 06Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 35 - Volvo Drive-E motor 07Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 36 - Volvo Drive-E motor 08Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 37 - Volvo Drive-E motor 09Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 38 - Volvo Drive-E motor 10Volvo V40 D4 a T5 2014: nové už jen se čtyřválci Drive-E - 39 - Volvo Drive-E motor 11
Nové motory Drive-E slibují nižší spotřebu a emise, lepší ovladatelnost při vyšších výkonech a nižší hmotnosti

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.