Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo XC60 2017 ukázalo vše, tohle bude nové nejprodávanější Volvo
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Švédské SUV bude jezdit se dvěma diesely a třemi benzinovými motory. Pro všechny varianty je standardem automat a pohon 4x4.
Po včerejším úniku si dnes můžeme druhou generaci Volva XC60 představit detailně. Švédská automobilka v souvislosti s debutem na autosalonu v Ženevě pustila do světa kompletní tiskovou zprávu zahrnující přehled všech technických parametrů a také pořádnou sadu snímků. Předvádět má co - XC60 je dnes jejím jasně nejprodávanější modelem a od nové generace se očekává totéž.
Začneme u venkovních rozměrů, kde najdeme délku 4 688 milimetrů, šířku 1 902 mm, výšku 1 658 mm a rozvor 2 865 mm, hmotnost vozu přitom startuje na 2 081 kilogramech. Ve srovnání s první generací je novinka o 60 mm delší, 11 mm širší a 57 mm nižší, kromě toho jí ovšem naměříme také o 9 milimetrů více mezi nápravami. Interiér tak bude prostornější, což zveřejněné rozměry jen dokládají. Prostor pro hlavu narostl na maximálních 1 037 mm, v oblasti loktů pak na 1 478 mm vpředu a 1 430 mm vzadu a u nohou na 1 055, resp. 965 mm.
Do zavazadlového prostoru pobere nové Volvo XC60 standardně 505 litrů, z pod kapoty bohužel budou vykukovat jen čtyřválcové motory. Dieselové varianty D4 a D5 mají výkon 190 a 235 koní, přičemž dle normovaného cyklu mají jezdit za 5,1, respektive 5,5 litrů na sto kilometrů v průměru. Standardem je přitom v obou případech pohon všech kol a osmistupňová automatická převodovka.
Přesunout se můžeme k benzinovým modelům T5, T6 a T8, které jsou taktéž vybaveny výhradně automatem a systémem AWD. Výkon činí 254 koní u první a 320 koní u druhých dvou variant, nicméně model T8 Twin Engine je plug-in hybridem, který kromě přeplňování spoléhá také na elektromotor. Celkově tak soustava produkuje 407 koní, což má zaručit sprint na stovku za 5,3 sekundy a nereálný průměr 2,1 l/100 km.
Motory ovšem již známe z „devadesátkové“ rodiny, přesunout se tedy můžeme k ryzím novinkám. Ty souvisí především s bezpečností, jak jsme ostatně zmínili již včera. Nové XC60 dostane modernizovaný systém City Safety, jehož součástí je i technologie Steer Assist. Tu využívá také ochrana před srážkou s protijedoucím vozidlem (Oncoming Lane Mitigation), která zabraňuje čelním střetům.
Dorazila i inovovaná detekce aut ve slepém úhlu, která opět spolupracuje s asistentem řízení. Redukuje riziko kolize při změně jízdního pruhu. Za příplatek je nabízen semi-autonomní systém řízení Pilot Assist, který zvládá při rychlostech do 130 km/h akcelerovat, brzdit a zatáčet. Volvo zdůrazňuje, že zapotřebí je dobře značených silnic, okresky třetí třídy jsou tak mimo hru.
Zamířit můžeme do interiéru, kam lze objednat čtyřzónovou klimatizaci se systémem CleanZone, který čistí vzduch od mikročástic. Kromě toho ovšem Volvo zmiňuje ještě grafickou aktualizaci technologie Sensus a aplikace Volvo On Call, ta ale prozatím v České republice k dispozici není.
Výroba bude zahájena v polovině dubna ve švédské Torslandě. Konkrétní start objednávek ale již Volvo nezmiňuje, byť sázka na letošní první pololetí asi nebude střelou mimo terč. Stejně jako spekulace o vyšších cenách než dosud.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Živé fotografie nového Volva XC60
Oficiální fotografie nového Volva XC60
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva