Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe
4.2.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po delším váhání Volkswagen konečně odhalil kompletní parametry nejvíce vyhlížené verze faceliftovaného Golfu. Teď už o novince víme úplně vše.
Když VW loni odhalil nový motor 1,5 TSI Evo, byla to velká věc. Krom toho, že coby náhrada dosavadních 1,4 TSI a výkonnějších verzí 1,2 TSI avizoval blížící se pohřeb downsizingu, přinášel i několik zajímavých technických řešení. Mezi nimi hrálo prim přeplňování turbem s variabilní geometrií lopatek, u benzinových motorů pro masy něco dosud nevídaného. To spolu s dalšími výjimečnostmi dávalo tušit výbušnou a efektivní sílu v malém balení.
Později Němci potvrdili očekávané, když spolu s představením faceliftu Golfu slíbili i primární nasazení tohoto agregátu právě v něm, už tehdy ale bylo jasné, že k němu nedojde okamžitě. Zatím vlastně nevíme, kdy bude Golf 1,5 TSI Evo reálně dodán prvním zákazníkům, v českém ceníku Golfu 2017 je ale od počátku přítomen. Co jste ovšem tam, ani nikde jinde ale dosud nemohli najít, byla technická data této verze.
Nám se je tento týden podařilo zjistit ne zcela oficiální cestou a nebyly zrovna zdrojem nadšení. Novinka s 1,5 TSI Evo měla být podle nich v případě akcelerace horší než verze 1,4 TSI o stejném maximálním výkonu (110 kW/150 koní), mít stejnou maximálku a nepatrně lepší spotřebu. To nezní jako velká Evoluce, a tak jsme byli zklamaní. Ještě jsme mohli doufat, že se náš zdroj mýlí, na to byl ale příliš věrohodný, a tak se nemýlil.
VW včera technické parametry Golfu 2017 1,5 TSI Evo představil oficiálně v kompletní podobě a překvapení neskýtají. Je tu bohužel tatáž horší akcelerace na stovku (8,3 s) i tatáž maximální rychlost (216 km/h), pouze spotřeba verze s manuální převodovku je udávána v rozmezí 5,1 až 5,0 litru benzinu na 100 km v kombinaci, naše údaje hovořily o čísle 5,2. Tady ale bude platit jako vždy větší rozmezí v závislosti na zvolené převodovce, výbavě, kolech a dalších faktorech.
Co je podstatnější, najdeme tu i další data. Projít si je můžete v kompletní podobně v tabulce níže, my vypíchneme jen jeden údaj - hmotnost. Golf s motorem 1,5 TSI Evo je dle stejné metriky o 36 kg těžší než 1,4 TSI se stejným maximálním výkonem a to zřejmě bude stát za zhoršenou dynamikou. 36 kilo není tolik, ale není to nic a desetinku při akceleraci na stovku to může ubrat snadno. Podívejte se na všechno sami, třeba najdete i další zajímavé detaily. A kdyby vás to nebavilo, přidáváme pár nových fotek právě Golfu 1,5 TSI Evo i faceliftovaného provedení GTI...
Kompletní technické specifikace Golfu 1,5 TSI Evo poukazují mj. na menší nadváhu
Nové fotky faceliftovaného VW Golf 2017 1,5 TSI Evo
Nové fotky faceliftovaného GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 12 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva