VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti

7.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen jako by chtěl dokázat, že on ani jeho klíčový model nemusí být nudnou společností. A už tak hodně rychlé R učinil ještě rychlejším.

Občas se zdá, že žijeme v šíleném světě, kde je možné úplně všechno. Platí to i o automobilech, kdy kupříkladu stávající nabídka Volkswagenu Golf končí u verze GTI Clubsport S, která počítá až s 310 koňmi. A to je tu ještě provedení R disponující výkonem o deset koní nižším. Něco takového u kompaktního rodinného hatchbacku překvapí, stejně jako samotný fakt, že silnější GTI CS posílá svůj výkon pouze na přední nápravu, zatímco slabší R disponuje pohonem všech kol 4Motion.

Nedá se tedy říci, že by nabídka dlouholetého evropského bestselleru s těmito dvěma špičkami zívala nudou, přesto se Volkswagen rozhodl tak trochu srovnat hru a více výkonu dopřát verzi s pohonem obou os. Nešel na to sám, na pomoc si přizval firmu ABT Sportsline, svého dlouholetého dvorního tunera, která nedávno zaujala svou konverzí Golfu GTI Clubsport. Tomu nadělila 340 koní a 430 Nm, ani s tím se ale VW pro svou nabídku nespokojil.

Přichází tak s novou limitovanou edicí Golfu jménem R360S, která bude k mání v počtu 220 exemplářů. Z toho 165 kusů připadá na pětidveřový hatchback, dalších 55 pak na kombi Variant. V obou případech přitom výkon přeplňovaného dvoulitru vzrostl z 300 koní na 360, točivý moment pak byl navýšen z 380 na 460 Nm.

S touto posilou motorového prostoru dorazila také působivější jízdní dynamika, stovku tak Golf R360S zvládne za 4,7 sekundy. Pozoruhodné je, že vozu byl odstraněn omezovač rychlosti na obligátních 250 km/h, a tak R360S počítá s maximálkou navýšenou až na 265 km/h. Tyto hodnoty jsou přitom poplatné jak pro verzi osazenou šestistupňovým manuálem, tak i dvouspojkovým automatem.

Vyjma pohonné jednotky bylo zapracováno také na vzhledu, byť zde jde již jen o drobnosti typu „rychlého“ pruhu na kapotě, bočních grafických polepů či černě lakovaných litých kol. Mimo to nechybí loga R360S, standardní výbava pak počítá s adaptivním podvozkem DCC nebo zpětnou kamerou.

Krom omezené výroby má celá věc ještě jeden smutný aspekt - Golf R360S je určen je pro Švýcarsko, kde vás sice za rychlou jízdu i zavřou (pokud tedy za lynčování ostatními řidiči dožijete zatčení), extra výkonná auta tam ale mají rádi. Pochopitelně, nikdo vám nebrání si vůz koupit ve Švýcarsku a jezdit s ním zde, pro takový případ zmíníme i cenu. Taá startuje na částce 55 200 CHF (cca 1 368 000 Kč) za hatchback, kombi bude velmi pravděpodobně o nějakých třicet tisíc korun dražší. I přes tyto poměrně vysoké sumy se ale po celé edici zcela jistě jen zapráší, přímo VW tak výkonný Golf nebude nabízet každý den...

VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 1 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 01VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 2 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 02VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 3 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 03VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 4 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 04VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 5 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 05VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 6 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 06VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 7 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 07VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 8 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 08VW Golf R360S je nejsilnější Golf přímo od VW, nemá ani omezovač rychlosti - 9 - VW Golf R360S 2016 prvni foto 09
VW Golf R360S nově počítá s 360 koňmi. K mání je ovšem pouze ve Švýcarsku, navíc v limitovaném množství 220 exemplářů

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Autobazar

zobrazit vše