VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km

(+ živé foto) Nejúspornější Golf všech dob pohání naftový čtyřválec se 110 koňmi, k dispozici bude ve výbavách Trendline a Comfortline.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km

26.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nejúspornější Golf všech dob pohání naftový čtyřválec se 110 koňmi, k dispozici bude ve výbavách Trendline a Comfortline.

Koncern Volkswagen do Paříže nepřivezl pouze své sportovní modely značek Bentley nebo Lamborghini, ale také mnohem praktičtější modely. Tím nejúspornějším se s již dříve ohlášeným průměrem 3,2 litru nafty na 100 km stává Golf BlueMotion, který na autosalonu debutuje ve formě konceptu. Jelikož však značka zároveň zveřejnila i velmi podrobný seznam výbav Trendline a Comfortline, s nimiž bude novinka v létě příštího roku k dispozici, bude se sériový model lišit maximálně v detailech. Pokud vůbec.

Rozdíly každopádně rozhodně nebudou v základních komponentech, kterými jsou motor 1,6 TDI o výkonu 110 koní, pětistupňový manuál s prodlouženými drahami řazení, systém start/stop nebo pneumatiky „designované pro co nejnižší valivý odpor“. Oproti standardnímu Golfu sedmé generace si model BlueMotion přiveze do prodeje také optimalizovanou karoserii, jejíž koeficient odporu vzduchu poklesl na pouhých 0,27. Dosaženo toho bylo částečným zaslepením otvorů chladiče, střešním spoilerem nebo zakrytováním podvozku. Ten navíc poklesl o 15 mm blíže k zemi.

Všechny tyto úpravy by podle značky měly přinést Golfu BlueMotion teoretický dojezd 1 562 km, což by značně redukovalo nároky na rodinné rozpočty. Při roční porci okolo 15 000 km byste totiž mohli za dvanáct měsíců natankovat jen desetkrát. Důležité je však slovo teoreticky, v reálu bude hodně záležet na jízdním stylu a podmínkách. Podle Volkswagenu by ale vliv nemělo mít obutí novinky, k dispozici totiž bude s 15- nebo 16palcovými koly a dvou nebo čtyřdveřovou karoserií.

Vybírat budete moci také vůbec poprvé u Golfu BlueMotion ze dvou výbav, které ponesou tradiční názvy Trendline a Comfortline. Lišit se proto nebudou od standardních modelů, jejichž ceny byly tento týden českým zastoupením Volkswagenu zveřejněny.

O částkách, za které by nejúspornější Golf měl být k mání, nepadlo v Paříži ani slovo, což je s ohledem na údajnou „koncepčnost” vozu pochopitené. Narůst by ale měl být ve srovnání s běžnou verzí 1,6 TDI jen drobný, jinak by investice do Bluemotionu se všemi nezbytnými „jízdními ústupky” nebyla ospravednitelná.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 1 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 07VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 2 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 08VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 3 - Volkswagen Golf VII 2013 zive 09
Po nakouknutí do nového VW Golfu BlueMotion jsme odhalili ozdobné modré švy na volantu a řadicí páce

VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 4 - VW Golf BlueMotion Paris concept 01VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 5 - VW Golf BlueMotion Paris concept 02VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 6 - VW Golf BlueMotion Paris concept 03VW Golf VII BlueMotion v detailech, má vážně mít spotřebu jen 3,2 l/100 km - 7 - VW Golf BlueMotion Paris concept 04
Volkswagen Golf BlueMotion se v Paříži představil jako koncept, do prodeje ale půjde v létě příštího roku s minimálními změnami.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.