Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW konečně představil svou levnou značku aut, k nám ale zatím nemíří
27.2.2019 | Petr Prokopec
Dlouho avizované se konečně stalo skutkem, ale v poněkud minimalizované podobě. Nová značka Volkswagenu je na světě a oslovit chce až 8 milionů zákazníků ročně, jenže jen v Číně.
Možná jste již zaznamenali, že Volkswagen se po fenomenálním úspěchu Dacie pokouší již dlouhá léta o stvoření podobné nízkonákladové značky. Tuto pozici původně měla zastávat Škoda, mladoboleslavská automobilka se však v průběhu let dostala z nejnižších pater trhu do středního proudu. Zkušenosti s výrobou levných aut ovšem má, proto vlastně nebylo až tak překvapivé, že byla koncernem pověřena splněním dlouho odkládaného úkolu. S rodinou laciných vozů by pak Škoda měla zasáhnout hlavně Indii, zatím se to ale nestalo a je otázkou, zda se to někdy stane.
Volkswagen přesto s levnou značkou přichází, stvořil ji doslova z modelu Jetta. Vozy s takto pojmenovaným označením budou prozatím zaměřeny pouze na čínský trh, kde mají oslovit zejména mladé. Samozřejmě se o ní nemluví jako o „laciné“ či „nízkonákladové“, na druhou stranu se však s ničím jiným ani počítat nedá. Jetta má zmobilizovat města, kde je míra vlastnictví automobilu zatím velmi malá.
Nová značka odstartuje svou činnost ve třetím čtvrtletí letošního roku a nabízet bude jeden sedan a dvě SUV. Bližší detaily o nich sice prozatím chybí, nicméně z prvních zveřejněných snímků se zdá, že sedan bude přepracovaným současným Volkswagenem Jetta se zcela novou přídí a samozřejmě i znakem. Obojí pak najde cestu i k dalším modelům, jež by měly stát na produktech Seatu. Pokusy o zavedení španělské značky na největším trhu světa totiž sice proběhly, v současné době však Seat v Číně chybí.
První SUV by mělo být založeno na Seatu Ateca, druhé pak na větším modelu Tarraco. I největší trh světa se tedy dočká novinek postavených na modulární platformě MQB, což ostatně láci tak trochu vylučuje. Předpokládáme však, že VW udrží cenu při zemi i díky tomu, že vypustí mnohé technologie požadované evropskou legislativou. Kromě toho napomůže skutečnost, že celé trio - stejně jako další plánovaná produkce - bude vznikat přímo v Číně pod hlavičkou joint venture FAW-Volkswagen.
Němci navíc kromě stvoření nové značky adaptují i nový způsob prodeje. Sice budou mít i klasická kamenná dealerství vzniknou, do konce roku jich má vyrůst zhruba dvě stě, důraz bude kladen na digitální showroomy a nákupy přes internet. Na něco takového Číňané aktuálně začínají slyšet čím dál tím více a Volkswagen toho chce využít. To dokládá i prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann, dle kterého značka Jetta má šanci zasáhnout tu třetinu čínského trhu, jež je ovládána především lokálními výrobci.
Pokud by se Volkswagenu tento útok podařil, jeho pozice největší automobilky světa by rázem byla definitivně upevněna. Čína je pro koncern stěžejní lokalitou, i proto, že je zde nejúspěšnější zahraniční entitou. Prostor pro další zlepšení je enormní, neboť Jetta může oslovit až osm milionů zákazníků ročně. Něco takového je samozřejmě jen z říše snů, ovšem jen pouhá desetina z tohoto koláče by celkové prodeje VW Group zvedla nad 11 milionů aut ročně. Tedy výrazně nad rámec konkurenční aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, pod který spadá i v úvodu zmíněná Dacia.
Volkswagen aktuálně odhalil logo nové značky...
...i první modely, se kterými vyrukuje na podzim
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 2 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 4 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 5 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 6 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva