Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně
24.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf i verzi GTI vyrábí Volkswagen už dekády, takže jméno „First Decade” na první pohled nedává smysl. Zjištění podstaty ho ale odhalí velmi rychle.
Každoroční setkání fanoušků Volkswagenu Golf GTI je již za dveřmi. Stejně jako v posledních letech ani tentokrát nebude u rakouského Wörthersee chybět samotná německá automobilka, která nám aktuálně představila hned dva koncepty, jež se na akci ukáží. A tím hlavním je Golf GTI First Decade.
Skutečně zvláštní označení odkazuje na desáté výročí zapojení učňů německé automobilky do podobných továrních přestaveb. Pro letošek se do projektu zapojilo 13 studentů, kteří se nejprve podívali na exteriér vozu. Zvolili barevné schéma, které kombinuje metalickou barvu Atlantic Blue s fólií imitující světle modrý chrom. K tomu přidali úpravu Satin Ocean Shimmer, pročež vás koncept z každého úhlu překvapí novým pojetím.
Unikátní barevné zpracování karoserie doplňují 20palcová kola, které také zdobí duální lak a střešní spoiler převzatý z verze Clubsport. Z interiéru zmizela zadní sedadla, přední jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary doplněné ozdobným modrým prošíváním. Přestože měl být kladen na sportovnost, sedadla jsou vybavena masážními strojky s několika programy, to řidičovo má navíc elektrické nastavovování s dálkovým ovládáním skrze aplikaci mobilního telefonu. Zavazadelník pak okupují reproduktory či rezerva.
Samotný audio systém si zaslouží extra zmínku, kromě jedenácti reproduktorů a jednoho subwooferu se může pochlubit výkonem 1 960 wattů. V motorovém prostoru sídlí benzinový motor nespecifikovaného objemu (nejspíše dvoulitr), který produkuje 410 koní.
Veškerý výkon míří na přední kola skrze automatickou převodovku, díky integraci 48voltového elektrického systému se ovšem koncept pyšní ještě elektromotorem. Jeho 17 koní pro změnu roztáčí nápravu zadní a systém může být přepnut vždy pouze na pohon předních či zadních kol. Samozřejmostí je současná činnost obou agregátů, ovšem 17 koní oproti 410 je opravdu málo a nečekejme, že tato proměna dodá vozu charakter zadokolky.
O jízdní dynamice se Volkswagen aktuálně nerozepisuje, neznámá je i spotřeba. Víme však, že o dobíjení dvou baterií usazených vzadu se starají regenerativní brzdění. Mimo to lze ještě zmínit, že také volbu tří jízdních režimů lze uskutečnit skrze aplikaci, což má jen dokládat důraz německé automobilky kladený na stále vyšší konektivitu.
Druhý koncept byl nazván Golf GTE Variant ImpulsE. Na tom se podepsalo 14 učňů z továrny značky ve Zwickau, kteří hybridní ústrojí ponechali ve zcela standardním stavu. Narostla ovšem kapacita lithium-iontových baterií, a to z 8,8 na 16,8 kWh.
Nakolik tento krok navýšil dojezd, to je již opět tajemstvím. Blíže si ovšem můžeme popsat nový lak karoserie, který kombinuje dokonce hned pět odstínů (bílou Oryx White, modrou Apassionata Blue, Anthracite, Hallmark či červenou St. James Red). Mimo to dorazila i kapota motoru s ventilačními otvory.
Více modifikací bylo provedeno v kabině, kam se nastěhovaly závodní skořepiny čalouněné stejně jako v předchozím případě kůží a Alcantarou. Také zde máme ozdobné modré švy, k tomu je kabina vybavena ambientním podsvícením, jež lze ovládat - hádejte čím - ano, mobilním telefonem. Blíže nám nejspíše Volkswagen představí koncepty v řádu hodin.





















VW Golf GTI First Decade dostal do vínku 427 hybridních koní
Koncept Golf GTE Variant ImpulsE chce pro změnu ohromit větší kapacitou lithium-iontových baterií či lakem kombinujícím pět odstínů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před 7 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejčtenější články
Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7.4.2025Šéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
7.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
7.4.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 16:21 - pavproch
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 15:30 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy