Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární VR6 se ve vrátí do Evropy, a to pod kapotou nové generace VW Touareg. Její dostupnost ale bude omezená, u nás nečekejme nic než TDI.
Stávající nabídka Volkswagenu Touareg není zrovna široká. Na českém trhu můžete vybírat pouze mezi úrovněmi výbavy, nikoliv v rámci pohonného ústrojí. Ať jsou totiž vaše touhy jakékoliv, vždy skončíte u třílitrového turbodieselu, jehož 262 koní přenáší na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka. V Německu je možné sáhnout ještě po 204koňové verzi téhož motoru, tím ale nabídka končí i u našich sousedů a třeba v takové Velké Británii není ani o trochu jiná.
Na jednu stranu to není až tak překvapivé, životní cyklus druhé generace německého SUV se chýlí ke svému závěru. Nicméně i tak bychom čekali, že Volkswagen bude nabízet více variant. Ostatně, po představení faceliftu jsme mohli otestovat i osmiválcový turbodiesel či hybridní provedení, a to není zase tak dávno. K mání býval na některých trzích i osmiválec 4,2 FSI, v USA je Touareg stále k dispozici s motorem 3,6 V6 FSI a v Číně dokonce s přeplňovaným 3,0 V6 TSI. Ani jeden tento benzin ale už v Evropě k dispozici není a nebo ani nikdy nebyl.
Minimálně v případě benzinových motorů jsme si do budoucna zlepšení situace nemalovali, ale dojde na něj, a to v překvapivé podobě. Přinese jej třetí generace Touaregu, se kterou značka vyrukuje ještě letos. Tak jako již spřízněné Audi Q7 bude i nový Touareg postaven na evoluční verzi platformy MLB, můžeme tak očekávat snížení těžiště i redukci hmotnosti o přibližně 200 kilogramů. Obojí povede jak k zlepšení jízdního projevu tak i k nižší spotřebě.
Druhou záležitost dostanou na starosti i pohonné jednotky, proto v tomto případě překvapuje informace o návratu 3,6litrové jednotky VR6 do Evropy. Předem se mluví o tom, že tento motor bude k mání pouze na vybraných trzích, takže přímo u nás s ním nepočítejme, tady je i zmíněná nová Q7 k dispozici jen a pouze s motorem 3,0 TDI. A situace u Touaregu velmi pravděpodobně nebude jiná. Ale dnes je objemnější benzin nedostupným zbožím pro Touareg kdekoli v Evropě, pokud to ten nový změní, pak bude alespoň na přání k mání i zde.
Za benziny v tom VR6 nebude sám, k dispozici bude i Touareg osazený benzinovým dvoulitrem TSI. Čtyřválec se pod kapotou německého SUV objeví vůbec poprvé, s ohledem na očekávané snížení hmotnosti ale dýchavičností zřejmě trpět nebude. Byť samozřejmě po stránce image zrovna o dvakrát reprezentativní jednotku nepůjde. Dorazit by navíc mohl i benzinový šestiválec TSI, který by se výkonově zařadil nad atmosférickou VR6 s výkonem začínajícím trojkou.
Třílitrový turbodiesel v nabídce samozřejmě zůstane, přičemž k dispozici bude i ve verzi s 218 koňmi. Kromě toho jej bude možné spřáhnout také s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu. Plug-in hybridní ústrojí, zahrnující rovněž elektronický systém pohonu všech kol, bude k dispozici i se zmíněný, 2,0 TSI a je otázkou, jestli ke slovu znvu přijde i osmiválcový diesel. Osmistupňové DSG ale bude standardem pokaždé.
Uvnitř máme očekávat pouze pět sedadel, o početnější rodiny se má postarat prodloužené provedení Volkswagenu Tiguan. A případně i Atlas, pokud skutečně dorazí do Evropy. Vyjma dvou řad sedadel pak Touareg dostane sadu kamer monitorujících okolí vozu, ovládání pomocí gest či příplatkový virtuální kokpit.
Nová generace Volkswagenu Touareg se ukázala na neoficiálních ilustracích, které vycházely z konceptu T-Prime
Mimo to byla novinka nachytána také špionážními fotografy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 9 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 2 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 3 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 5 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 6 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:07 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB