VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde

17.1.2017 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Legendární VR6 se ve vrátí do Evropy, a to pod kapotou nové generace VW Touareg. Její dostupnost ale bude omezená, u nás nečekejme nic než TDI.

Stávající nabídka Volkswagenu Touareg není zrovna široká. Na českém trhu můžete vybírat pouze mezi úrovněmi výbavy, nikoliv v rámci pohonného ústrojí. Ať jsou totiž vaše touhy jakékoliv, vždy skončíte u třílitrového turbodieselu, jehož 262 koní přenáší na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka. V Německu je možné sáhnout ještě po 204koňové verzi téhož motoru, tím ale nabídka končí i u našich sousedů a třeba v takové Velké Británii není ani o trochu jiná.

Na jednu stranu to není až tak překvapivé, životní cyklus druhé generace německého SUV se chýlí ke svému závěru. Nicméně i tak bychom čekali, že Volkswagen bude nabízet více variant. Ostatně, po představení faceliftu jsme mohli otestovat i osmiválcový turbodiesel či hybridní provedení, a to není zase tak dávno. K mání býval na některých trzích i osmiválec 4,2 FSI, v USA je Touareg stále k dispozici s motorem 3,6 V6 FSI a v Číně dokonce s přeplňovaným 3,0 V6 TSI. Ani jeden tento benzin ale už v Evropě k dispozici není a nebo ani nikdy nebyl.

Minimálně v případě benzinových motorů jsme si do budoucna zlepšení situace nemalovali, ale dojde na něj, a to v překvapivé podobě. Přinese jej třetí generace Touaregu, se kterou značka vyrukuje ještě letos. Tak jako již spřízněné Audi Q7 bude i nový Touareg postaven na evoluční verzi platformy MLB, můžeme tak očekávat snížení těžiště i redukci hmotnosti o přibližně 200 kilogramů. Obojí povede jak k zlepšení jízdního projevu tak i k nižší spotřebě.

Druhou záležitost dostanou na starosti i pohonné jednotky, proto v tomto případě překvapuje informace o návratu 3,6litrové jednotky VR6 do Evropy. Předem se mluví o tom, že tento motor bude k mání pouze na vybraných trzích, takže přímo u nás s ním nepočítejme, tady je i zmíněná nová Q7 k dispozici jen a pouze s motorem 3,0 TDI. A situace u Touaregu velmi pravděpodobně nebude jiná. Ale dnes je objemnější benzin nedostupným zbožím pro Touareg kdekoli v Evropě, pokud to ten nový změní, pak bude alespoň na přání k mání i zde.

Za benziny v tom VR6 nebude sám, k dispozici bude i Touareg osazený benzinovým dvoulitrem TSI. Čtyřválec se pod kapotou německého SUV objeví vůbec poprvé, s ohledem na očekávané snížení hmotnosti ale dýchavičností zřejmě trpět nebude. Byť samozřejmě po stránce image zrovna o dvakrát reprezentativní jednotku nepůjde. Dorazit by navíc mohl i benzinový šestiválec TSI, který by se výkonově zařadil nad atmosférickou VR6 s výkonem začínajícím trojkou.

Třílitrový turbodiesel v nabídce samozřejmě zůstane, přičemž k dispozici bude i ve verzi s 218 koňmi. Kromě toho jej bude možné spřáhnout také s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu. Plug-in hybridní ústrojí, zahrnující rovněž elektronický systém pohonu všech kol, bude k dispozici i se zmíněný, 2,0 TSI a je otázkou, jestli ke slovu znvu přijde i osmiválcový diesel. Osmistupňové DSG ale bude standardem pokaždé.

Uvnitř máme očekávat pouze pět sedadel, o početnější rodiny se má postarat prodloužené provedení Volkswagenu Tiguan. A případně i Atlas, pokud skutečně dorazí do Evropy. Vyjma dvou řad sedadel pak Touareg dostane sadu kamer monitorujících okolí vozu, ovládání pomocí gest či příplatkový virtuální kokpit.

VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde - 1 - VW Touareg T-Prime 2018 render 01VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde - 2 - VW Touareg T-Prime 2018 render 02
Nová generace Volkswagenu Touareg se ukázala na neoficiálních ilustracích, které vycházely z konceptu T-Prime

VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde - 3 - VW Touareg 2018 videoscreen
Mimo to byla novinka nachytána také špionážními fotografy

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše