Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapuje, do nabídky v Evropě vrátí motor 3,6 V6. Ale jen někde
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární VR6 se ve vrátí do Evropy, a to pod kapotou nové generace VW Touareg. Její dostupnost ale bude omezená, u nás nečekejme nic než TDI.
Stávající nabídka Volkswagenu Touareg není zrovna široká. Na českém trhu můžete vybírat pouze mezi úrovněmi výbavy, nikoliv v rámci pohonného ústrojí. Ať jsou totiž vaše touhy jakékoliv, vždy skončíte u třílitrového turbodieselu, jehož 262 koní přenáší na všechna čtyři kola osmistupňová automatická převodovka. V Německu je možné sáhnout ještě po 204koňové verzi téhož motoru, tím ale nabídka končí i u našich sousedů a třeba v takové Velké Británii není ani o trochu jiná.
Na jednu stranu to není až tak překvapivé, životní cyklus druhé generace německého SUV se chýlí ke svému závěru. Nicméně i tak bychom čekali, že Volkswagen bude nabízet více variant. Ostatně, po představení faceliftu jsme mohli otestovat i osmiválcový turbodiesel či hybridní provedení, a to není zase tak dávno. K mání býval na některých trzích i osmiválec 4,2 FSI, v USA je Touareg stále k dispozici s motorem 3,6 V6 FSI a v Číně dokonce s přeplňovaným 3,0 V6 TSI. Ani jeden tento benzin ale už v Evropě k dispozici není a nebo ani nikdy nebyl.
Minimálně v případě benzinových motorů jsme si do budoucna zlepšení situace nemalovali, ale dojde na něj, a to v překvapivé podobě. Přinese jej třetí generace Touaregu, se kterou značka vyrukuje ještě letos. Tak jako již spřízněné Audi Q7 bude i nový Touareg postaven na evoluční verzi platformy MLB, můžeme tak očekávat snížení těžiště i redukci hmotnosti o přibližně 200 kilogramů. Obojí povede jak k zlepšení jízdního projevu tak i k nižší spotřebě.
Druhou záležitost dostanou na starosti i pohonné jednotky, proto v tomto případě překvapuje informace o návratu 3,6litrové jednotky VR6 do Evropy. Předem se mluví o tom, že tento motor bude k mání pouze na vybraných trzích, takže přímo u nás s ním nepočítejme, tady je i zmíněná nová Q7 k dispozici jen a pouze s motorem 3,0 TDI. A situace u Touaregu velmi pravděpodobně nebude jiná. Ale dnes je objemnější benzin nedostupným zbožím pro Touareg kdekoli v Evropě, pokud to ten nový změní, pak bude alespoň na přání k mání i zde.
Za benziny v tom VR6 nebude sám, k dispozici bude i Touareg osazený benzinovým dvoulitrem TSI. Čtyřválec se pod kapotou německého SUV objeví vůbec poprvé, s ohledem na očekávané snížení hmotnosti ale dýchavičností zřejmě trpět nebude. Byť samozřejmě po stránce image zrovna o dvakrát reprezentativní jednotku nepůjde. Dorazit by navíc mohl i benzinový šestiválec TSI, který by se výkonově zařadil nad atmosférickou VR6 s výkonem začínajícím trojkou.
Třílitrový turbodiesel v nabídce samozřejmě zůstane, přičemž k dispozici bude i ve verzi s 218 koňmi. Kromě toho jej bude možné spřáhnout také s elektromotorem integrovaným do osmistupňového automatu. Plug-in hybridní ústrojí, zahrnující rovněž elektronický systém pohonu všech kol, bude k dispozici i se zmíněný, 2,0 TSI a je otázkou, jestli ke slovu znvu přijde i osmiválcový diesel. Osmistupňové DSG ale bude standardem pokaždé.
Uvnitř máme očekávat pouze pět sedadel, o početnější rodiny se má postarat prodloužené provedení Volkswagenu Tiguan. A případně i Atlas, pokud skutečně dorazí do Evropy. Vyjma dvou řad sedadel pak Touareg dostane sadu kamer monitorujících okolí vozu, ovládání pomocí gest či příplatkový virtuální kokpit.
Nová generace Volkswagenu Touareg se ukázala na neoficiálních ilustracích, které vycházely z konceptu T-Prime
Mimo to byla novinka nachytána také špionážními fotografy
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva