Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW připraví o manuál oba své nejostřejší modely. První o něj už přišel už letos
18.11.2018 | Petr Prokopec
Nad ručně řazenými převodovkami se nestahují mračna jen u velmi výkonných a luxusních aut, utrum mají i v případě dvou nejostřejších Volkswagenů dneška. Golf R už ho nemá, GTI o něj přijde.
Ještě na jaře byla nabídka koncernu VW opravdu bohatá. Pokud byste tak chtěli otestovat modely všech jeho značek, navíc se všemi motory, převodovkami a výbavami, a za volantem každého strávit alespoň jeden den, nebudete pomalu do konce života dělat nic jiného. Z pohledu zákazníka lze takový výběr více než kvitovat, neboť koncern dokázal pokrýt jakékoliv požadavky. Nicméně každá mince má dvě strany a my se podíváme na tu horší z nich.
Problémy širokého portfolia se projevily především ve chvíli, kdy Evropská unie začala kvůli zavedení nové metodiky měření spotřeby požadovat novou homologaci každé nabízené varianty zvlášť - stačí jinak velká kola a pro EU je to specifická verze vyžadující specifické schválení. Tento krok si v případě VW Group vyžádal nemalé množství času, stejně jako peněz. Přes maximální snahu ale Němci nestihli vše včas, nabídka mnohých značek tak po 1. září připomínala oddíl sedláků od Chlumce. Nabídka je ovšem zdecimované dodnes, a co je snad ještě horší, k jejich doplňování již do budoucna nedojde.
Řeč je v této souvislosti jednak o Volkswagenu Golf R, tedy nejostřejším sériovém VW vůbec, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkoval ještě na počátku roku 310 koní. Tento výkon pak na všechna čtyři kola přenášela buď šestistupňová manuální převodovka nebo dvouspojkový automat DSG. Kromě toho jste mohli volit mezi tří- a pětidveřovým provedením. Na variantu, které se ročně prodá jen pár tisíc exemplářů, to tedy rozhodně není zrovna úzkoprsá nabídka.
Pokud by VW chtěl všechna čtyři provedení prodávat i nadále, musel by jejich rozličné kombinace nezávisle homologovat, navíc v dalších variantách. To je drahé a Němci šetří, proto poslali přes palubu ty verze, které se jim hodí nejméně do krámu. Nabídka sice ještě pojde úpravou v závislosti na reakci trhu, nicméně manuál zmizel naprosto všude. Ve Velké Británii navíc skončilo i třídvířko, příchod filtru pevných částic navíc srazil výkon na 300 koní.
Obdobně je na tom Golf R také na australském trhu, přičemž tamní produktový manažer Volkswagenu Jeff Shafer ve své křišťálové kouli poodkryl i budoucnost. Na dotaz, zda manuální převodovku dostanou i sportovní deriváty chystané osmé generace, neodpověděl tak, jak by asi puristé doufali. „Pochybuji o tom,“ vyjádřil se na adresu příštího Volkswagenu Golf R Shafer. Co je ovšem horší, nemluvil jen o tomto modelu.
Manuální převodovku nemá dostat ani Golf GTI, tedy další ostrý VW. Ani jemu nová homologace moc neprospěla - ještě před pár měsíci byly k mání dvě výkonnostní verze, jedna s 230 a druhá s 245 koňmi, přičemž přežila jen ta silnější. K dispozici by pak sice měla být i nadále s automatem i manuálem, u osmé generace ale má zůstat zachováno pouze DSG.
Nejde přitom o věc týkající se jen Austrálie, kde by lidé nestáli o manuály. Problém je v tom, že verze s ručně řazenými převodovkami prostě nebudou existovat, nikde na světě. „Budoucnost nezávisí na našem přání prodávat manuál, ale na tom, zda manuál vůbec bude moci být nabízen. A já nečekám, že Golf GTI a Golf R dorazí v manuální verzi,“ uvedl produktový manažer.
O ne zrovna světlé budoucnosti pro manuály v nabídce těchto vozů navíc nedávno hovořil i šéf jejich vývoje, který také odhalil důvody. Omezená poptávka to v prvé řadě není, takže váš e-mail do Volkswagenu požadující zachování manuálů v nabídce na rozhodnutí Němců těžko něco změní. Toto rozhodnutí pak nejspíše dopadne i na Škodu Octavia RS, která pohonné ústrojí sdílí právě s Golfem GTI. Nicméně jelikož mladoboleslavští již delší dobu naznačují, že příští generace vsadí na hybridní ústrojí, jemuž automat vyhovuje daleko lépe, zdá se, že na nevyhnutelné se již připravuje i největší tuzemská automobilka.
VW Golf GTI s manuálem? V této generaci by taková verze měla figurovat naposledy, s příchodem nového modelu je již spojen pouze automat
Z nabídky nejostřejšího Golfu R manuál vypadl už letos
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 21 minutami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před hodinou - „Pitomá vize” Fordu s rychlým přechodem jen na elektromobily se zhroutila i v Evropě. Až příliš pozdě zjistil, že to nepůjde
před 2 hodinami - Bentley odhalilo své poslední auto s legendárním motorem W12, jeho náhrada mu nesahá ani po kotníky
před 3 hodinami - Tento nenápadný 32 let starý kompakt se právě prodal za 1,35 milionu Kč. Není to vtip ani výsledek aukce pro charitu
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 10:48 - M.Z.
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 09:19 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda