Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu
20.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ať už se vám to líbí nebo ne, blíží se doba, kdy pohon jako tento Golf bude mít naprostá většina podobných aut. Na jeho reálnou efektivitu si ale raději počkáme.
Na diesely není v současné době nahlíženo zrovna nejlépe, především v Německu zájem o ně výrazně klesá. Podle šéfů mnoha automobilek sice není třeba těmto motorům strojit funus a minimálně u velkých osobních aut či SUV tomu tak skutečně bude. Nicméně v případě menších vozů je doba dieselová zjevně u konce - ostatně další z hřebíčků do jejich rakve se rozhodl zatlouci strůjce celé zkázy.
Volkswagen aktuálně odhalil Golf a Golf Variant ve verzi 1,5 TSI BlueMotion. Pohání ji motor naladěný na 130 koní, na první pohled nic nového. Používá ale turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, Millerův cyklus a Active Cylinder Management (ACT), který v rychlostech do 130 km/h odpojuje dva válce. Takže ani na druhý pohled nic až tak převratného. Jenže tento motor umí ještě jednu věc - tzv. „Eco-coasting“ neboli ekologické či ekonomické plachtění. Umí tedy zcela vypnout motor i za jízdy, když zrovna není potřeba, a to už novinka je.
Zatím ne až tak přelomová, tato mikrohybridní technika je ale předzvěstí toho, co přijde. Jde o první krok VW ke kompletní mikrohybridizaci celého portfolia, které později dostane i malý elektromotor schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech. Ten spalovací tak bude vypínán za jízdy i v kolonách a to posune provozní efektivitu o slušný kus vpřed. Zejména pomalé popojíždění ve městě či na dálnici je dnes velmi neefektivní.
Současné řešení je k dispozici jen u modelů s automatem, kdy řídicí jednotka odpojí spojky. Napájení vozu má v té chvíli na starosti 12voltový okruh a lithium-iontová baterie, pozdější verze budou mít okruh už 48voltový. Už dnešní řešení má zaujmout velmi nízkou průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km, v rámci jízdy mimo město pak má žíznivost u variant s manuální převodovkou klesat dokonce na pouhé čtyři litry, respektive na 4,1 l/100 km u aut osazených sedmistupňovým automatem DSG.
Jen tento mikro-hybridní systém má tedy přinést úsporu 0,4 litru na sto kilometrů a VW a se přitom dušuje, že těchto hodnot má dosáhnout každý řidič. Svou spotřebou se má tedy vůz vyrovnat i naftovým verzím, musíme si ale počkat na praxi, zda to tak skutečně bude. Jakmile dorazí varianta schopná elektricky pohánět auto ve městě, velkým úsporám budeme věřit. Tady máme stále pocit, že 1,5 TSI bude mít potíž se celkovou efektivitou verzi 1,6 TDI vyrovnat...

















Nový VW Golf 1,5 TSI ACT BlueMotion se má chlubit velmi nízkou spotřebou, které prý dle značky dosáhnou všichni řidiči
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva