Reklama

VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu

Ať už se vám to líbí nebo ne, blíží se doba, kdy pohon jako tento Golf bude mít naprostá většina podobných aut. Na jeho reálnou efektivitu si ale raději počkáme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu

20.3.2018 | Petr Prokopec | 29 příspěvků

Ať už se vám to líbí nebo ne, blíží se doba, kdy pohon jako tento Golf bude mít naprostá většina podobných aut. Na jeho reálnou efektivitu si ale raději počkáme.

Na diesely není v současné době nahlíženo zrovna nejlépe, především v Německu zájem o ně výrazně klesá. Podle šéfů mnoha automobilek sice není třeba těmto motorům strojit funus a minimálně u velkých osobních aut či SUV tomu tak skutečně bude. Nicméně v případě menších vozů je doba dieselová zjevně u konce - ostatně další z hřebíčků do jejich rakve se rozhodl zatlouci strůjce celé zkázy.

Volkswagen aktuálně odhalil Golf a Golf Variant ve verzi 1,5 TSI BlueMotion. Pohání ji motor naladěný na 130 koní, na první pohled nic nového. Používá ale turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, Millerův cyklus a Active Cylinder Management (ACT), který v rychlostech do 130 km/h odpojuje dva válce. Takže ani na druhý pohled nic až tak převratného. Jenže tento motor umí ještě jednu věc - tzv. „Eco-coasting“ neboli ekologické či ekonomické plachtění. Umí tedy zcela vypnout motor i za jízdy, když zrovna není potřeba, a to už novinka je.

Zatím ne až tak přelomová, tato mikrohybridní technika je ale předzvěstí toho, co přijde. Jde o první krok VW ke kompletní mikrohybridizaci celého portfolia, které později dostane i malý elektromotor schopný pohánět vůz při nízkých rychlostech. Ten spalovací tak bude vypínán za jízdy i v kolonách a to posune provozní efektivitu o slušný kus vpřed. Zejména pomalé popojíždění ve městě či na dálnici je dnes velmi neefektivní.

Současné řešení je k dispozici jen u modelů s automatem, kdy řídicí jednotka odpojí spojky. Napájení vozu má v té chvíli na starosti 12voltový okruh a lithium-iontová baterie, pozdější verze budou mít okruh už 48voltový. Už dnešní řešení má zaujmout velmi nízkou průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km, v rámci jízdy mimo město pak má žíznivost u variant s manuální převodovkou klesat dokonce na pouhé čtyři litry, respektive na 4,1 l/100 km u aut osazených sedmistupňovým automatem DSG.

Jen tento mikro-hybridní systém má tedy přinést úsporu 0,4 litru na sto kilometrů a VW a se přitom dušuje, že těchto hodnot má dosáhnout každý řidič. Svou spotřebou se má tedy vůz vyrovnat i naftovým verzím, musíme si ale počkat na praxi, zda to tak skutečně bude. Jakmile dorazí varianta schopná elektricky pohánět auto ve městě, velkým úsporám budeme věřit. Tady máme stále pocit, že 1,5 TSI bude mít potíž se celkovou efektivitou verzi 1,6 TDI vyrovnat...

VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 1 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 01VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 2 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 02VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 3 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 03VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 4 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 04VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 5 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 05VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 6 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 06VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 7 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 07VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 8 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 08VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 9 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 09VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 10 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 10VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 11 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 11VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 12 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 12VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 13 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 13VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 14 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 14VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 15 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 15VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 16 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 16VW rozjel malou motorovou revoluci, Golfu nadělil benzin se spotřebou dieselu - 17 - VW Golf TSI ACT BlueMotion 2018 prvni sada 17
Nový VW Golf 1,5 TSI ACT BlueMotion se má chlubit velmi nízkou spotřebou, které prý dle značky dosáhnou všichni řidiči

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 29 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše