Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vygor Opera: místo sporťáku přijíždí mutant
10.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toskánská firma chce zavést mezi automobily kvalitativní standardy známé z výroby zakázkových obleků. Napoprvé ale krejčí zřejmě střihnul vedle.
Na zobecňování je nebezpečné zpravidla to, že se téměř vždycky mýlíte. Třeba tvrzení, že Italové mají cit pro umění a design. Při pohledu na nový Vygor Opera vás může napadnout leccos, třeba že při návrhu přídě tohoto vozu se designér přespříliš soustředil na otevřená ústa umělce, ale jen těžko bystě o něm řekli, že vypadá vkusně.
Autoři tohoto bezpochyby nepřehlédnutelného veledíla to ovšem vidí trochu jinak. Tvrdí, že „Vygor je vzrušující unikátní umělecké dílo s tělem pružným jako kočka a připomínající elegantní sen“. A kdyby jen to. „Opera je automobil pohybující se jako s větrem v zádech, vyvolávající náhlé záchvěvy radosti. Nechá vás bez dechu a v oněmění, aby pak ve vás nechal vybouchnout emoce“. A pak tu máme motor. „Jeho řev je čistý adrenalin, je agresivní a kousavý, ale také poslušný jako hedvábí. Je jako vzrušení z doteku leoparda. “ Proč mě tohle u Italů nepřekvapuje.
Prezentace modelu Opera proběhla v čase, který toskánská firma slíbila. Tedy 10. 10. v 10 hodin. Moc konkrétních informací jsme se ale zatím nedozvěděli. Podle fotek víme, že nejde o sporťák, jak jsme původně předpokládali, ale o crossover kombinující karoserii kupé na zvednutém podvozku s pohonem všech kol. Vygor má v plánu založit v tomto směru nový segment a pravdou je, že moc podobných automobilů zatím neexistuje.
Podle prvních zpráv spočívá základ Opery na trubkovém ocelovém rámu s nezávislým zavěšením všech kol tvořeného dvojitými lichoběžníky a stavitelnými tlumiči. Karoserie je hliníková a hmotnost vozu by se měla pohybovat kolem 1 500 kg. Vygor chce v rámci individualizačního programů nabídnout svým zákazníkům možnost podílet se na návrhu designu interiéru, nastavení podvozku od nejostřejšího, přes komfortnější GT, až po univerzální a vhodné i do terénu.
K mání bude různá světlá výška, pět rozměrů kol v rozmezí od 18 do 22 palců a tři výkonové verze motorů - 300, 350 a 420 koní. Kabina bude čalouněna kvalitní kůží a každý detail má být zpracováván a montován ručně. Vygor tvrdí, že majitel vozu by se měl po usednutí do sedačky cítit jako v prvotřídním, ručně šitém obleku. Vstup na trh je očekáván začátkem roku 2012, další detaily bychom se měli dozvědět v následujících měsících.
Motory Opery by měly mít výkon od 300 do 420 koní. Jaké konkrétně, se zatím neví.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nejnovější články
- Číňané chtěli vzít Evropu útokem, jejich auta ale čím v dál větší míře chátrají nechtěná v přístavech
před 5 hodinami - Pro téměř polovinu majitelů elektromobilů se dovolená stala zdrojem stresu, tomu se říká pokrok
před 6 hodinami - Německu dochází peníze, řidiči mají nově platit za každý ujetý kilometr po tamních silnicích
před 8 hodinami - Lidé prostě chtějí velké motory, říká produktový šéf Astonu. Ani V6 nejsou dost dobré, proto vytáhl těžší kalibr
před 9 hodinami - Vrcholně luxusní a přitom levná Kia končí, osudnou se jí stala klasická technika i geopolitika
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- POMOC VW GOLF 4 2.0 SELHÁNÍ 05.26. 18:16 - audis
- Cyklistické vlákno 05.26. 15:13 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.26. 11:53 - řidičBOB
- Rychlodotazy 05.25. 19:48 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.25. 14:35 - honziss
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.25. 13:34 - honziss
- Jednostopé okénko 05.24. 19:14 - jerry
- Škoda Auto obecně 05.24. 18:54 - jerry