Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?
1.7.2015 | Jiří Kaloč, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.
Přehled kapitol
Novému Audi A4 se dnes budeme věnovat již třetí den po sobě. Za tím ovšem nehledejte nadržování koncernu, ale spíše ten fakt, že jde o model zásadním způsobem ovlivňující střední třídu. Pravda, kupříkladu v rámci zavazadelníku se Avant nemůže rovnat Volkswagenu Passat Variant a už vůbec ne takové Škodě Superb Combi. Nicméně vůz z Ingolstadtu míří za trochu jinými zákazníky. Takovými, kteří budou volit mezi ním, BMW řady 3, Mercedesem třídy C či třeba alternativami v podobě Jaguaru XE a nově příchozí Alfy Romeo Giulia.
Po srovnání generace B9 s jejím předchůdcem tak nově přikročíme k dalšímu klání, a sice s výše jmenovanými největšími soupeři novinky se čtyřmi kruhy ve znaku. Začneme přitom u rozměrů, díky nimž by se nová Audi A4 mohla ihned postavit na pomyslný piedestal. S délkou 4 726 milimetrů totiž o podstatných 102 mm přesahuje řadu 3. Jaguar je pak kratší o 55 mm a Mercedes o 40 mm.
Kupodivu, i přes tento „přesah“ se sedan z Ingolstadtu nemůže pochlubit větším zavazadlovým prostorem. Stejně jako BMW a Mercedes totiž i Audi nabízí nad zadní nápravou 480 l. Britský vůz však již zůstává s 455 litry pozadu. V případě Alfy zatím potřebná data nejsou k dispozici, dodat tak již můžeme pouze tolik, že Avant dokáže pobrat 505 až 1 510 l. Tedy o chlup více než třeba řada 3 Touring.
Přesunout se můžeme k hmotnosti, což je oblast, kde by mohl dominovat zejména italský vůz. Bohužel, v jeho případě nemáme plná data k dispozici, přikročit tak můžeme především ke srovnání s BMW a Jaguarem. Zde Audi hraje s 1 320 kg naprostý prim, nejlehčí řada 3 je totiž o více než sto kil těžší, a to je přitom vybavena tříválcem. XE pak startuje na 1 474 kg, přestože dostal do vínku více hliníku.
Zatím si tedy Audi vede velmi dobře, v případě motorového prostoru se však již výrazné rozdíly vůči konkurenci víceméně smazávají. Tedy alespoň v případě standardní nabídky, vrcholné modely totiž Ingolstadt stále ještě nepředstavil. Alfa Romeo pro změnu zase pustila do světa pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio Verde, srovnávat tak budeme novou A4 opět hlavně s britským a německými rivaly.
Základním benzinovým motorem u Audi je 1,4 TSI o výkonu 150 koní, se kterým zvládnete stovku za 8,9 sekundy. Stejný čas poté potřebuje tříválcové BMW 318i naladěné na 136 koní, v případě Jaguaru však můžete počítat s 8,4sekundovým sprintem, za čímž stojí jeho 163 koní. Mercedes C 180 jich pak do vínku dostal sice „jen“ 156, přesto danou disciplínu zvládá nejrychleji, a to za 8,2 s.
V případě dieselových pohonných jednotek jsou již rozdíly těsnější, zvláště pokud srovnáme obdobně výkonné agregáty. A4 2,0 TDI o výkonu 150 koní totiž stovku zvládá za 8,6 sekundy, stejně jako BMW 318d s identickou silou pod kapotou. Jaguar XE se 163 koňmi pak daný sprint sráží na 8,4 sekundy, v případě Mercedesu je pak možné počítat dokonce s 8,1 s. Ovšem díky 170 koním.
V případě zcela opačné škály nabídky aktuálně nemáme čím posloužit, modely S4 a RS4 teprve čekají na své odhalení. Mrkneme tedy na spotřebu resp. emise CO2, které budou rozhodující zejména pro správce vozových parků. Opětovně přitom musíme mimo srovnání postavit Alfu, neboť v jejím případě byla prozatím zveřejněna jen data související s vrcholnou pohonnou jednotkou.
Audi pak v rámci emisí můžeme postavit rovnou do čela nákupního seznamu, A4 2,0 TDI ultra totiž emituje pouhých 95 g/km. Spotřeba této verze pak byla vyčíslena na 3,7 l/100 km, tedy opět níže než třeba u takového BMW 320d EfficientDynamics, které do vínku dostalo 3,9litrovou spotřebu a 99gramové emise CO2. Obdobně (3,8 l, 99 g) je pak na tom Jaguar XE a Mercedes C 180.
Tím ale naše srovnání můžeme ukončit, na ceny přijde řada až blíže k zahájení prodeje. K tomu dojde krátce po skončení zářijového autosalonu ve Frankfurtu, přičemž ve srovnání se stávajícím provedením startujícím na 850 tisících korun nejspíše dojde k lehkému navýšení.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 47 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva