Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Audi A3 sedan 2014: jak jezdí malá A4?
15.7.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ česká cena) Vypadá jako A4, jízdně ale má stále blíže k mrštné A3. Nejen to jsme o novém sedanu zjistili při prvních jízdách v Maďarsku.
Přehled kapitol
Kufr přidal A3 hlavně na prostoru a vážnosti
Svezení v novém sedanu řady A3 teoreticky mohlo nabídnout i zásadně nová zjištění, neboť se nejedná jen o „hatchback s přilepeným batohem“. Prodloužený rozvor a pozměněná velká část karoserie mohly jízdní projev vozu podstatně změnit, ale nestalo se to. I přes větší rozměry se stále jedná o lehký a mrštný vůz, který se minimálně v tomto ohledu stále nejvíce podobá kompaktu. V případě vnitřního prostoru se snaží blížit koncernovému premiantovi, nové Škodě Octavia a i když se se tak daleko nedostal, oproti hatchbacku je v tomto ohledu citelné dále - ten je nejvíce autem koncepce 2+2, sedan dokáže obsloužit i čtveřici nepřerostlých dospělých.
Jak moc se vám zamlouvá vnější design vozu, budete nejlépe vědět sami, osobně jej ale považuji za další plus. A3 se tříprostorovou karoserií zbavila tak trochu dětské tváře a někteří dost možná budou mít problém odlišit ji od větší A4. A to v tomto případě autě hraje do karet.
Můj celkový dojem z nové modelové řady značky se čtyřmi kruhy je veskrze pozitivní a otázkou je spíše to, s jakou odezvou se jeho samotná koncepce setká na tom či onom trhu. O úspěch v Číně, Rusku nebo USA nepochybuji, v Evropě zamilované v kompaktní třídě do hatchbacků a kombíků to bude to ale bude mít citelně těžší. Pokud byste ale patřili mezi ty, kterým menší sedan jde pod vousy, naše doporučení v případě A3 máte.
Cena
Základní cena vozu (A3 sedan 1,4 TFSI Attraction): 613 900 Kč
Technické údaje Audi A3 sedan 1,4 TFSI
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500-3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 217 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,9 l
Mimo město: 4,1 l
Kombinovaná: 4,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 325 / 1 250 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Technické údaje Audi A3 sedan 1,8 TFSI
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250-5 00 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
(podrobné technické údaje verze s pohonem všech kol zatím nebyly zveřejněny)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 370 / 1 295 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Technické údaje Audi A3 sedan 2,0 TDI
Vznětový turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500-4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 500-3500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
(podrobné technické údaje verze s pohonem všech kol zatím nebyly zveřejněny)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,2 l
Mimo město: 3,5 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 390 / 1 315 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 19 minutami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před hodinou - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
před 3 hodinami - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
před 4 hodinami - Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva