Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Škoda Octavia Scout a RS po faceliftu: ještě lepší
7.6.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Provedení RS a Scout oslovují v modelové řadě Octavia specifickou klientelu. Po loňské modernizaci Octavie muselo logicky dojít i na tyto výjimečné verze a my jsme se s nimi krátce projeli v okolí Budapešti.
Přehled kapitol
Tip: Specifikace a ceny modelu Octavia RS
Octavia RS
V pořadí již třetí generace výrazně sportovně laděné verze Škody Octavie. Vyvážené vlastnosti modelu Octavia RS podpořila modernizace, mezi jejíž hlavní znaky patří výraznější design přední části s novými prvky světelné techniky, upravená nabídka kol z lehké slitiny a exteriérových barev karoserie. K novinkám uvnitř vozu patří dekor RS, čalounění nazvané RS Supreme a vylepšení klimatizace Climatronic. V neposlední řadě došlo také k posílení dynamických parametrů díky snížení hmotnosti. Octavia RS si od svého uvedení na trh v roce 2000 našla na 60 tisíc majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou verzi kombi.
Při pohledu zepředu upoutá nově tvarovaná maska chladiče s logem RS, na niž navazují větší, výraznější světlomety. Ty mohou být ve verzi RS nově osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. V nově tvarovaném nárazníku s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabízí Octavia RS další dvě novinky z oblasti světelné techniky. Vedle mlhových světlometů s Corner funkcí jsou poprvé u vozu značky Škoda k dispozici i LED světla pro denní svícení s celkovou spotřebou pouze 50 W. Inovovány byly také sdružené kryty zadních svítilen, vedle nichž je nově provedený štítek s názvem modelu. Škoda Octavia RS má světlou výšku nižší o 13 mm oproti běžné verzi, Combi RS pak o 12 mm. Jako alternativa k základním 17“ kolům Zenith z lehké slitiny jsou nově v nabídce na přání dodávaná kola Neptune 7,5J×18“.
Pohon předních kol se podle nás nejlépe hodí zážehový motor 2,0 TSI o výkonu rovných 200 koní (147 kW) při 5100-6000 1/min. Jeho „naftový“ sourozenec 2,0 TDI se vstřikovacím systémem common-rail a filtrem pevných částic poskytuje sice nižší výkon 170 koní (125 kW), ale největší točivý moment, velmi slušných 350 N.m dosahuje v rozmezí 1750-2500 otáček za minutu. Kombinovanou spotřebou nafty 5,7 l/100 km pak dovede tento agregát překvapit zejména vaší kapsu.
Výkonnostním a ekologickým parametrům napomáhá i snížení pohotovostní hmotnosti o 20 kg u zážehového provedení, respektive 15 kg u turbodieselu, dosažené mimo jiné nahrazením rezervního kola sadou na opravu pneumatik. Mírně zlepšené hodnoty koeficientu součinitele odporu vzduchu se rovněž příznivě projevily zvýšením maximální rychlosti, ale také pružnosti a zrychlení. A tak zatímco „maximálka“ je u obou verzí nad dvousetkilometrovou hranicí, zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje během 7,2 s , resp. 8,3 s (TDI). Základní cena liftbacku s motorem 2,0 TSI je 704 900 Kč, praktičtější kombi je se stejnou motorizací o čtyřicet tisíc dražší.






Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 6 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
