Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy

Ihned po uvedení dvou japonských novinek na český trh jsme je měli možnost krátce testovat. Kompaktní MPV nižší střední třídy Verso a atraktivní městský automobil Urban Cruiser totiž patří mezi zásadní novinky Toyoty pro letošní rok.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy

24.4.2009 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ihned po uvedení dvou japonských novinek na český trh jsme je měli možnost krátce testovat. Kompaktní MPV nižší střední třídy Verso a atraktivní městský automobil Urban Cruiser totiž patří mezi zásadní novinky Toyoty pro letošní rok.

Prostorné Verso

V málokterém automobilu současné produkce se tak rychle aklimatizujete jako v nové Toyotě Verso. Přispívají k tomu zejména nadmíru pohodlná a zároveň dostatečně tuhá sedadla, přirozený posaz za volantem a celkově pohodová atmosféra ve voze, kde je každý detail zpracován s nesmírným estetickým citem a vysokou řemeslnou zručností. První kilometry v ulicích portugalské metropole potvrzují velmi dobré jízdní vlastnosti vozu, jeho skvělou manévrovatelnost a stabilitu při zatáčení. Nové Verso se navíc velmi příjemně řídí, na každý pohyb volantu reaguje přesně a bez jakékoli ztráty bezprostředního kontaktu s vozovkou.

V porovnání se svým předchůdcem působí nové MPV značky Toyota mnohem sofistikovaněji a moderněji, celková délka vozu se prodloužila o 70 mm (rozvor se zvětšil o 30 mm), z čehož těží zejména cestující ve druhé a třetí řadě sedadel, které jsou vybaveny osvědčeným a ještě zdokonaleným systémem sklápění Toyota Easy Flat-7. Ten poskytuje až 32 různých variant uspořádání interiéru a po úplném sklopení zadních řad sedadel vznikne jedinečná, zcela rovná ložná plocha o rozměrech 1830 x 1585 mm, na níž lze umístit zavazadla o objemu 1696 litrů. I při plném obsazení vozu sedmi cestujícími je k dispozici zavazadelník o objemu 178 litrů. Samotný design interiéru vychází z firemní koncepce „Dynamic Lounge“ ultramoderního, komfortního, prostorného a vysoce variabilního vozu MPV, a v tomto duchu se nese i stylizace palubní desky s dominantní středovým panelem, nad nímž se klene oblouk s vestavěnými, na řidiče nasměrovanými přístroji.

Všechny pohonné jednotky pro nové Verso vycházejí se současné firemní koncepce Toyota Optimal Drive, jejímž cílem jsou vyšší dosahované výkonové parametry a dynamika vozu při současném snížení spotřeby paliva a emisí ve výfukových plynech. Z pěti motorů, dvou zážehových a tří vznětových, jsme si v Portugalsku vyzkoušeli benzinový čtyřválec 1,8 l Valvematic, kombinovaný s CVT převodovkou Multidrive S, která kromě módu Sport nabízí i řazení sedmi „virtuálních“ rychlostních stupňů pádly pod volantem. Nutno říci, že tato varianta poskytuje novému Versu velmi slušnou dynamiku a nejvyšší rychlost na hranici 185 km/h, a to při kombinované spotřebě okolo 7 až 7,5 l/100 km. Na českém trhu se Toyota Verso začala prodávat právě v těchto dnech (ve čtyřech stupních výbavy - Terra, Luna, Sol a Premium) a pořizovací cena základního modelu začíná již na 539 900 korunách za pětimístné provedení 1,6 Terra. Špičková sedmimístná verze 2,2 D-CAT Premium pak přijde na 869 900


Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 1 - toyota_verso_2009_03Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 2 - toyota_verso_2009_01Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 3 - toyota_verso_2009_04Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 4 - toyota_verso_2009_05Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 5 - toyota_verso_2009_02Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 6 - toyota_verso_2009_07Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 7 - toyota_verso_2009_13Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 8 - toyota_verso_2009_14Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 9 - toyota_verso_2009_12Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 10 - toyota_verso_2009_15Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 11 - toyota_verso_2009_16Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 12 - toyota_verso_2009_17Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 13 - toyota_verso_2009_18Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 14 - toyota_verso_2009_19Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 15 - toyota_verso_2009_08Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 16 - toyota_verso_2009_10Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 17 - toyota_verso_2009_11

Kompaktní Urban Cruiser

Nový městský automobil s příznačným názvem Urban Cruiser na ulici asi jen tak nepřehlédnete. I při délce necelých čtyř metrů má tento kompaktně vyhlížející vůz své charisma a velmi zajímavý dynamický boční profil s krátkými převisy a mohutným zadním sloupkem, který podle nás bude trochu ubírat na výhledu šikmo vzad. Rovněž v interiéru se tato japonská novinka na evropském trhu může pochlubit odvážnými, a přesto velice ergonomickými liniemi, které vám doslova ihned padnou do oka. Vnitřek vozu, jehož design vznikl ve stylistickém centru ED2 v jižní Francii, nabízí velmi slušný prostor pro cestující na předních i zadních sedadlech při zachování potřebné přepravní kapacity zavazadel (základní objem zavazadelníku 314 litru lze po úpravě zadních sedadel zvětšit až na 714 litrů).

Urban Cruiser přichází na trh se dvěma motory nesoucími visačku programu Toyota Optimal Drive a současného trendu downsizingu - se zážehovým čtyřválcem 1,33 l VVT-i vybaveným systémem Stop & Start a turbodieselem 1,4 l D-4D se vstřikováním common rail, který je nabízen ve verzi s pohonem předních nebo všech kol. Čtyřkolka využívá systém Active Torque Control s elektronicky ovládanou spojkou před diferenciálem zadní nápravy. Během krátkých testovacích jízd jsme si vyzkoušeli pouze benzinovou variantu vozu, mezi její přednosti patří nízká spotřeba paliva (ve městě pouhých 6,5 l/100 km), snadná ovladatelnost a jisté jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Urban Criuser je nesporně automobilem, který se v západní Evropě bude těšit velké popularitě. Jak se mu povede v České republice, to bude především záviset na zvolené cenové strategii dovozce. Ta zašíná základní cenou 399 900 Kč za "dvoukolku" s motorem 1,33 l a výbavou Terra. Provedení s pohonem všech kol, motorem 1,4 D-4D a druhou nabízenou výbavou Sol přijde na 569 900 korun.

Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 18 - Toyota Urban cruiserToyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 19 - toyota_urban_cruiser_2008_20Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 20 - Toyota Urban Cruiser prvni ofi 1Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 21 - toyota_urban_cruiser_2009_17Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 22 - toyota_urban_cruiser_2009_15Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 23 - toyota_urban_cruiser_2009_16Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 24 - toyota_urban_cruiser_2009_26Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 25 - toyota_urban_cruiser_2009_27Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 26 - toyota_urban_cruiser_2009_28

Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 27 - toyota_urban_cruiser_2009_21Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 28 - toyota_urban_cruiser_2009_25Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 29 - toyota_urban_cruiser_2009_22Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 30 - toyota_urban_cruiser_2009_23Toyota Verso a Urban Cruiser: první dojmy - 31 - toyota_urban_cruiser_2009_24

Autoforum.cz

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.