Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Italové ukázali revoluční brzdy. Zaujmou už na pohled, to podstatné ale vidět není
29.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Je to asi jiná revoluce, než byste na první pohled čekali, přehlížet ji ale nelze. Jde to u hlavně o hmotnost a ta je na těchto místech velmi důležitá.
Firma Brembo sídlící nedaleko Milána proslula svými brzdovými systémy pro auta všeho druhu. Značka se za poslední dekády stala synonymem pro spolehlivé brzdové komponenty a její výrobky najdeme na většině výkonných aut předních výrobců. Takové pozice na trhu ale nelze dosáhnout bez neustálých inovací, a tak ze severu Itálie přichází zase něco nového.
Brembo to nazývá „esteticky revoluční brzdový třmen“, což zní trochu komicky. Pravda, tyhle brzdy i jinak vypadají, jen o vzhled tady ale v žádném případě nejde. Firma tvrdí, že díky nové konstrukci třmenů dosála významného snížení jejich hmotnosti, konkrétně se má jednat o 400 gramů na každém z kol. To je významný posun a Italové tvrdí, že jde o absolutně nejlehčí brzdové třmeny pro silniční auta, která kdy svět poznal.
Nový hliníkový materiál měl zlepšit poměr hmotnosti vůči tuhosti výrobku a odlitek tak nyní má být o 8 % lehčí proti nejlepším srovnatelným produktům jiných značek. Během vývoje procesu zapojilo Brembo poznatky z topologie a také softwarové nástroje, které umožňují simulovat tuhost dílů a identifikovat přebytečný materiál. Výsledkem modernizace je nová geometrie pro lepší výkon.
Firma neprováhala možnost podotknout, že jí pomohly více než 45leté zkušenosti s motorsportem, kde redukce hmotnosti hraje významnou roli. Odlehčování ale významně pomáhá i osobním automobilům, hlavně na tomto místě. Lehčí brzdy znamenají nižší neodpruženou hmotnost a to pomáhá i schopnosti podvozku kopírovat povrch.
Také vizuálně je možné zaznamenat, že na nových třmenech došlo odstranění materiálu - novinka například v oblasti pístů působí až nekompletně. Brembo zároveň hlásí, že úbytek hmoty se snížením váhy hned využije Horacio Pagani na nově vyrobených supersportch z řady Huayra.
Na fotkách vidíme třmeny modré, barvu lakování povrchu ale Brembo pochopitelně umí přizpůsobit libovolnému přání. Společnost nezapomněla podotknout, že představená technologie posouvá hranice brzdných schopností, takže jen o „esteticky revoluční” počin tady rozhodně nejde...
Brembo představilo nové brzdové třmeny, které snižují hmotnost na dosud nepoznanou mez, alespoň u produkčních vozů. Tím autům pomohou v mnoha ohledech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito