Proč motor „cvaká” po startu? A co s tím, když nepřestane?

 | 7 příspěvků | 15.11.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený eLzyx1

celkem by mě zajímalo, kol.. | 16.11.2016 01:35reagovat
avatar

celkem by mě zajímalo, kolik motorů je s a kolik bez hydroštelů. Na rozdíl od tohoto článku se spíše setkávám s motory, které hydroštely nemají. A to jak kvůli ceně (dnes je možné vyrobit motor, co po celou dobu životnosti, tj. 250t km, nepotřebuje vymezit ventilové vůle) a kvůli nízké stavbě motoru pro lepší a levnější ochranu chodců (pod kapotou musí být dost místa, aby se mohla při nabrání hodce snadno prohnout).

Na mém motoru bez hydroštelů (turbo pětiválec Volvo) se také ozývalo klepání ventilů, ale to zmizelo po přidávání VIFu do benzinu. Nejspíše na těch ventilech byly nánosy karbonu, takže ventily nedovíraly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený asd

Reakce na: celkem by mě zajímalo, kol.. | 16.11.2016 08:15reagovat
avatar

Hydroštely byly na vrcholu někdy v první polovině 90tých let. Po roce 2000 začli mizet a dnes už se téměř nepoužívají.

Důvodem dnešního endemického výskytu hydroštelů je především cena. Se zpřesněním výroby přišly automobilky na to, že si vystačí i s podložkama, aniž by se to muselo štelovat tak často jako kdysi.

BTW: Hydroštely a tvrdá ventilová sedla jsou ideální řešení pro pohon na LPG. Zatímco vůle ventilů se u moderních motorů na benzín téměř nemusí řešit, u LPG je to občas potřeba a absence hydroštelů je pak zbytečná komplikace. Tohle v kombinaci s přímým vstřikem je také důvodem proč LPG postupně mizí.

Nepřihlášený Kolemjdoucí 2

Reakce na: celkem by mě zajímalo, kol.. | 16.11.2016 08:18reagovat
avatar

Já třeba zdvihátka v motoru mám, ale je jasné že motorů bez zdvihátek bude daleko více. Jak správně píšete, bez nich jsou motory levnější a koncerny (víme které) je takto vyrábí téměř bezvýhradně.

Doporučil jste VIF do paliva, já mohu do oleje doporučit výborný přípravek pro uvolnění hydraulických zdvihátek od LiquiMoly (někdy jako bonus uvolní i zapečené kroužky). Ovšem pozor - kdo má už hodně "starší" motor s už slabšími gufery, můžou začít prolínat. Totéž různá těsnění (u vany, pod víky ventilů) - takže si vlastně ověříte, v jakém stavu máte motor doopravdy.

Nepřihlášený 10star

Hydrostely? Dyt to dneska.. | 16.11.2016 12:39reagovat
avatar

Hydrostely? Dyt to dneska uz zadny "novy" motor nema....

Nepřihlášený Petr

Přesně tak, hydroštely se.. | 16.11.2016 23:40reagovat
avatar

Přesně tak, hydroštely se už nějaký čas nepoužívají a většina aut má kalíšky. Já teda nerad někoho kritizuji ale nechápu kam na ty články chodíte a proč si nejprve neprověříte fakta. To Vám nestojí této práci věnovat ani o pět minut navíc?

Nepřihlášený

áá pozor odborníci ze škod.. | 19.11.2016 11:41reagovat
avatar

áá pozor odborníci ze škoda fóra

Nepřihlášený jouda

Neznám Hondu která by měla.. | 20.11.2016 16:52reagovat
avatar

Neznám Hondu která by měla hydroštely. Zato jsem měl Mitsubishi Carismu 1.8GDI a ta cvakala i minutu po startu, když to na ní přišlo. Po zkušenosti s Carismou dávám přednost motorům bez hydroštelů, ale u tý Micky to byl spíš konstrukční problém první verze GDI motoru, kde docházelo k oválnému opotřebení hydroštelů díky poloze vačkové hřídele, po faceliftu už s tím problém nebyl.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše