Home > Rubriky a sekce > Technika, Technika > Článek
Subaru New EyeSight: řidičovy nové oči
5.5.2010 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
Japonská značka Subaru představila technologii „New EyeSight“ (nový zrak), která podporuje řízení s využitím dvojice kamer. Novinka se bude od poloviny května nabízet v modelu Legacy prodávaném na japonském trhu.
Technologie New EyeSight, která byla poprvé představena v květnu 2008, nyní disponuje pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí. Ta dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.
Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat. Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách.
Nové funkce technologie New EyeSight
Automatické nouzové brzdění
Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody. Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.
Nouzový brzdový asistent
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit střetu nebo snížit případné škody.
Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí
Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího automobilu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě - může vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 5 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 6 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 8 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 9 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 20:15 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz