Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volkswagen přijde s novou generací motoru VR6, dostane turbo a až 450 koní
25.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, že by to jakkoli zapadalo do dosavadní „downsizingové praxe” koncernu VW do Golfu a spol ale nová jednotka beztak nemíří, alespoň ne v rámci EU.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že Volkswagen chce do čtyř let nabízet pouze přeplňované motory. Těžká práce to nebude, stačí se zbavit pár posledních mohykánů jako je 1,2 HTP nebo 3,6 FSI a ve Wolfsburgu si budou moci udělat další fajfku u slova „Gemacht!”.
V případě prvního zmiňovaného motoru už víme, že jeho katem bude menší tříválec 1,0 TSI, v případě toho druhého jsme ale předpokládali, že tečku za jeho životem napíše nějaké dvoulitrové turbo. Možné to nakonec je, alespoň v některých modelech by jej ale mohla nahradit poněkud důstojnější jednotka, která chce znovu použít známé komerční označení VR6.
Patrně jen naprostí automobiloví ignoranti nebudou vědět, co naznačuje, ale pro pořádek - jde o vidlicový šestiválcový motor, jehož úhel sevření válců je ale tak malý (15°), že má blízko i k motoru řadovému. Proto V (Verkürzt) a proto R (Reihenmotor) bok po boku. Smyslem této konstrukce odedávna bylo hlavně vměstnat celé pohonné ústrojí do co nejmenšího prostoru a umožnit jeho jednoduchou montáž i do aut s koncepcí „vše vpředu”, proto bude známý hlavně z aut jako Golf nebo Passat. Že by VW chtěl vrátit šestiválce (v Passatu je tedy ještě k mání, ale podle nás mu zvoní hrana) do „tak malých” modelů, je sice nepravděpodobné, kompaktní rozměry se ale zřejmě budou hodit i ve větších autech. A nakonec do nového Passatu by další VR6 mohl zamířit i tak, třebaže nejspíše ne v emisními normami zbité Evropě.
Informují o tom kolegové z amerického Autoweeku, podle nichž je nový motor VR6 ve finální fázi vývoje. Péči o tento projekt má pod palcem Fritz Eichler, který se dříve staral o vývoj motorů v Mercedes-AMG a objemnější motory mu tak dozajista nejsou cizí. Nový VR6 by měl vsadit na třílitrový objem, znovu 15° úhel rozevření válců a na rozdíl od dřívějška na dvojité přeplňování.
Jeho prototyp se prý objevil již v prototypu VW Design Vision GTI, což by potvrzovalo informaci o tom, že Volksswagen takový motor skutečně má. V extrémním Golfu pro letošní Wörthersee se ale pyšnil až 503 koňmi, což v praxi korespondovat nebude. Sériová verze se má s výkonem pohybovat mezi 340 a 450 koňmi, což by nasvědčovalo použití v autech, které dnes sází na motory od 3,6 V6 až po menší osmiválce. Tohle je ale zatím jen spekulace.
Byl by to od Volkswagenu poměrně odvážný krok, tedy pokud by opravdu udržel šestiválcové motory i pro evropské verze Passatu nebo Superbu. Jestli se to stane, nebo naopak půjde o motor nahrazující ještě větší jednotky či působící zejména v USA, ukáže teprve čas.


























Nový motor se měl objevit už v konceptu VW Design Vision GTI, přes plastový kryt schopný imitovat skoro cokoli ale jeho koncepce zřejmá není
Zdroj: Autoweek.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Algarve vítězství Bezzecchiho na Aprilii, Bagnaia crash včera 14:46
- Vítězem Moto3 se stal Maximo Quiles včera 14:00
- V Portimau vyhrál Moto2 Moreira, 15. Salač včera 12:54
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone včera 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez 8.11.2025
Nejnovější články
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před hodinou
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 3 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 4 hodinami
Hondě nezbylo než kapitulovat. Po 30 letech začala vyvíjet nový šestiválcový motor, ač si přála něco úplně jiného
před 5 hodinami
Města v panice vypnula všechny dopravní kamery poté, co se u soudu provalilo, čeho jsou schopné
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
