Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test BMW M135i: 130i Reloaded
30.7.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Vemte si do rukou 125d M Sport, odčarujte ji naftový motor, runflaty, přidejte ostřejší naladění a 320 koní. Máte? Pak třímáte v pažích M135i, nejlepší ostrý kompakt dneška.
Přehled kapitol
130i je zpátky, svým způsobem
V nabídce BMW vám už pěkných pár let mohl chybět jeden model, 130i. Pár let říkám proto, že facelift jej kvůli elektrickému posilovači řízení a nešťastně změkčenému podvozku strhnul níže a to zrovna ve chvíli, kdy v rostoucí konkurenci potřeboval pravý opak. Pokud dnes toužíte po něčem podobném, M135i je jedinou volbou.
Samozřejmě, že je jiná. Purista holdující 130i bude těžko skousávat přeplňovaný motor nebo aktivní řízení, ale v letopočtu přibylo šest let a svět aut se nenávratně změnil. Něco jako 130i už nikdy nebude vyrobeno a koukat musíte po autě, které se puristickým ideálům co nejméně vzdaluje. A M135i se opravdu snaží, jak může. Její motor se chová skoro jako atmosférický a její čitelnost je díky excelentnímu podvozku tak dobrá, že se i ono řízení naučíte snášet.
Výměnou za trochu pochopení dostanete v prvé řadě dramaticky vyšší rychlost. Zatím nemám přímé srovnání, ale vůbec bych se nedivil, kdyby M135i třeba na Nordschleife předčila třeba i stále respektovanou M3 E46 nebo zle zatápěla 1 M Coupe. A i oproti 130i nabízí lecjakou přednost - má třeba schopnější zadní diferenciál a jednoznačně lepší, runflaty netknutý podvozek. Těžko byste v historii nižší střední třídy hledali alespoň pět podobně vyvážených aut.
Je to jen můj pohled na věc, ale pro mě osobně je M135i nejlepší auto, které v Mnichově za posledních pět let vyrobili. Něco vyloženě špatného tam stvoří málokdy, ale dočkat se vozu, který vezme u srdce i velmi náročného řidiče majícího zájem být při řízení co nejvíce ve hře, to nebylo snadné. Mohli jste mít brutální rychlost M5, cestovní umírněnost M3 nebo rozevlátost 1 M Coupe. Ale přiměřeně rychlé, hodně mrštné a přitom relativně „čisté” a tedy i čitelné auto nekřiklavého vzhledu nikoli. Teď ho mít můžete, navíc skoro za stejnou cenu, na kterou kdysi přišla právě 130i...
Proč ho chtít
Stejně jako 130i před mnoha lety je i M135i daleko nejlepší hot hatch dneška. Žádné jiné auto této třídy nespojuje tak vysoký výkon a dynamiku s tak skvělými jízdními vlastnostmi a solidní ovladatelností. Navíc svými možnostmi pramálo obtěžuje i při docela obyčejném přesunu.
Proč ho nechtít
Museli byste být zapřísáhlí odpůrci aktivního řízení nebo byste každý den museli házet šipky na plakát s turbodmychadlem. Těchhle dvou věcí M135i nikdo nezbaví. Jako celek ale vůz dává i s těmito a dalšími podobnými „artefakty” smysl.
Cena
Základní cena vozu (114i 3D): 552 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (M135i 3D): 1 055 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, jedním turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 235 kW (320 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 250 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,3 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 7,5 l
Objem palivové nádrže: 52 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 324 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 421 mm
Rozvor náprav: 2 690 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 515 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 360 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 200 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 11 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB