První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.

Praktické auto se stylem SUV

Pokud se na fotografie Hondy HR-V díváte se zájmem a přemýšlíte, zda ji chcete či nikoliv, bude podstatné, co od něj čekáte. Pokud je vaším cílem si pořídit praktické auto s dobrým vnitřním prostorem, umocněným chytrými sedačkami, a pokud se pohybujete převážně po asfaltu většího města a jeho okolí, HR-V se vám dost pravděpodobně bude líbit.

Má očekávání od crossoverů nicméně obsahují pohon všech kol a z něj pramenící terénní schopnosti. A mimo to musí mé auto, ať už se řadí do kterékoliv kategorie, být schopno spolknout 500 km jako nic. Tenhle druhý aspekt by problém asi nebyl, jenže čtyřkolku HR-V nenabídne. A pouhý vyšší posez za volantem nejsem ochoten vyměnit za lepší jízdní vlastnosti, které nabídne auto s nižším podvozkem.

Tím spíše, že HR-V je oproti srovnatelnému hatchbacku dražší, jak je u crossoverů zvykem. Základní cena tohoto stroje je v ČR stanovena na 469 900 korun za benzínovou patnáctistovku se základní výbavou, která zahrnuje i ne zrovna lákavá světla, zmíněná výše. Za diesel je třeba přihodit tučných 60 tisíc a chcete-li, aby vaše auto vypadalo díky hezčím světlům skutečně dobře, bude potřeba na stůl vysázet hodně přes 600 tisíc korun.

Ovšem, je to méně než podobně vybavený Qashqai a zhruba na roveň Mazdy CX-3. Jenže do této ceny se vejde jak Civic, tak i třeba Mazda 3, takže se člověku skutečně musí chtít vstoupit do klubu crossoverů, aby si ji zdůvodnil. Má to výhody, to bezpochyby, ale bez čtyřkolky to u mě neprojde.

První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 40 - test 2016 honda hr-v portug bila 02První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 41 - test 2016 honda hr-v portug bila 14První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec? - 42 - 2015 honda hr-v eu oficialni 49

Proč ji chtít? Podvozek, převodovka i spotřeba paliva jsou vážně dobré. Kabina má nedostatky, ale sedí se tam vážně pohodlně, a to na všech místech. Magic Seats jsou fajn, pokud je využijete. A když za to zaplatíte, Honda HR-V vypadá hezky.

Proč ji nechtít? Nemá pohon všech kol a benzínový motor je slabý, lepší volbou je drahý diesel. Palubní počítač se ovládá příliš složitě. A aby vypadala moderně a šik, je nutností připlatit za vyšší výbavu s lepšími světly.

Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,5 i-VTEC

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 698 ccm
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 6 600 ot./min
Největší točivý moment: 155 Nm při 4 600 ot./min
Kompresní poměr: 11,5
Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,0 - 7,1 l
Mimo město: 4,8 - 4,9 l
Kombinace: 5,6 - 5,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Provozní vlastnosti - automat CVT

Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 6,1 - 6,3 l
Mimo město: 4,6 - 4,8 l
Kombinace: 5,2 - 5,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost 1 241 - 1 322 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l

Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,6 i-DTEC

Motor

Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta

Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 4,2 - 4,4 l
Mimo město: 3,8 - 3,9 l
Kombinace: 4,0 - 4,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost: 1 324 - 1 404 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.