Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Honda HR-V 2015: co nabízí japonský kříženec?
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud od SUV čekáte vyšší posez za volantem a praktičnost, HR-V se vám bude líbit. Nechá si za to ale zaplatit a 4x4 tu nehledejte vůbec.
Přehled kapitol
Praktické auto se stylem SUV
Pokud se na fotografie Hondy HR-V díváte se zájmem a přemýšlíte, zda ji chcete či nikoliv, bude podstatné, co od něj čekáte. Pokud je vaším cílem si pořídit praktické auto s dobrým vnitřním prostorem, umocněným chytrými sedačkami, a pokud se pohybujete převážně po asfaltu většího města a jeho okolí, HR-V se vám dost pravděpodobně bude líbit.
Má očekávání od crossoverů nicméně obsahují pohon všech kol a z něj pramenící terénní schopnosti. A mimo to musí mé auto, ať už se řadí do kterékoliv kategorie, být schopno spolknout 500 km jako nic. Tenhle druhý aspekt by problém asi nebyl, jenže čtyřkolku HR-V nenabídne. A pouhý vyšší posez za volantem nejsem ochoten vyměnit za lepší jízdní vlastnosti, které nabídne auto s nižším podvozkem.
Tím spíše, že HR-V je oproti srovnatelnému hatchbacku dražší, jak je u crossoverů zvykem. Základní cena tohoto stroje je v ČR stanovena na 469 900 korun za benzínovou patnáctistovku se základní výbavou, která zahrnuje i ne zrovna lákavá světla, zmíněná výše. Za diesel je třeba přihodit tučných 60 tisíc a chcete-li, aby vaše auto vypadalo díky hezčím světlům skutečně dobře, bude potřeba na stůl vysázet hodně přes 600 tisíc korun.
Ovšem, je to méně než podobně vybavený Qashqai a zhruba na roveň Mazdy CX-3. Jenže do této ceny se vejde jak Civic, tak i třeba Mazda 3, takže se člověku skutečně musí chtít vstoupit do klubu crossoverů, aby si ji zdůvodnil. Má to výhody, to bezpochyby, ale bez čtyřkolky to u mě neprojde.
Proč ji chtít? Podvozek, převodovka i spotřeba paliva jsou vážně dobré. Kabina má nedostatky, ale sedí se tam vážně pohodlně, a to na všech místech. Magic Seats jsou fajn, pokud je využijete. A když za to zaplatíte, Honda HR-V vypadá hezky.
Proč ji nechtít? Nemá pohon všech kol a benzínový motor je slabý, lepší volbou je drahý diesel. Palubní počítač se ovládá příliš složitě. A aby vypadala moderně a šik, je nutností připlatit za vyšší výbavu s lepšími světly.
Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,5 i-VTEC
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 698 ccm
Největší výkon: 96 kW (130 k) při 6 600 ot./min
Největší točivý moment: 155 Nm při 4 600 ot./min
Kompresní poměr: 11,5
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 7,0 - 7,1 l
Mimo město: 4,8 - 4,9 l
Kombinace: 5,6 - 5,7 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Provozní vlastnosti - automat CVT
Max. rychlost: 187 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 6,1 - 6,3 l
Mimo město: 4,6 - 4,8 l
Kombinace: 5,2 - 5,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost 1 241 - 1 322 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l
Kompletní technická data Honda HR-V 2015 1,6 i-DTEC
Motor
Vznětový řadový čtyřválec s turbodmychadlem uložený napříč před přední nápravou
Objem: 1 597 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
Kompresní poměr: 16,0
Palivo: Nafta
Provozní vlastnosti - 6st. manuální převodovka
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
Spotřeba paliva dle katalogu (l/100 km):
Město: 4,2 - 4,4 l
Mimo město: 3,8 - 3,9 l
Kombinace: 4,0 - 4,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 294 mm
Šířka: 2 019 mm se zrcátky
Výška: 1 605 mm s anténou
Rozvor náprav: 2 610 mm
Poloměr otáčení: 11,4 m
Hmotnost: 1 324 - 1 404 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 453 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 026 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva