První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

Po pokusech koketujících až s MPV se Peugeot v kompaktní třídě vrací ke kořenům. Poprvé jsme zkusili novou 308 a víme o ní kde co.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

17.10.2013 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po pokusech koketujících až s MPV se Peugeot v kompaktní třídě vrací ke kořenům. Poprvé jsme zkusili novou 308 a víme o ní kde co.

Smělé ambice

Po dvou dnech za volanty dvou přeplňovaných šestnáctistovek musím konstatovat, že Peugeot 308 je opravdu zcela jiný vůz, než jeho stejně značený předchůdce. V případě jízdních záležitostí se mu daří snoubit citelně lepší jízdní komfort s vyšší jízdní jistotou. Slušná je i ovladatelnost a vůbec pocit z řízení vozu, škoda jen příliš dlouhých převodů u benzinových motorizací. Strmě nahoru šla ovšem kvalita a propracování detailů. Například zavírání dveří či zadního víka už neprovází kovové zvuky ani rezonance zadní registrační značky, uvnitř nenarazíte na vyloženě laciný plast a ve vyšších výbavách Active a Allure budete mít pocit, že sedíte v opravdu moderním dopravním prostředku s nádechem luxusu.

Francouzský výrobce se lvem ve znaku chce ročně prodávat na 150 tisíc pětidveřových třistaosmiček a i na českém trhu se bude jednat o velmi důležitý model. České ceny zatím nejsou známy, předpokládáme však, že zdejší dovozce bude základní provedení 1,2 Access (tříválec 82 k) nabízet za cenu o něco nižší než u srovnatelného Golfu 1,2 TSI, kterému chce jít po krku. To by znamenalo cifru okolo 330 tisíc korun. Všechny ceny budeme znát za pár dnů, kdy se dozvíme i částku, kterou bude Peugeot vyžadovat za očekávanou nejprodávanější verzí v České republice - 308 Active 1,6 HDi (92 k) s manuální pětistupňovou převodovkou.

První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 29 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 14První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 30 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 17První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 31 - Test Peugeot 308 2014 16 e-HDi Allure prvni 19První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 32 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 11První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 33 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 15První test Peugeot 308 2014: vítaný krok zpět - 34 - Test Peugeot 308 2014 16 THP Allure prvni 19

Technické údaje Peugeot 308 1,6 THP 155

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 115 kW (155 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 215 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Provozní hmotnost: 1 165 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l

Technické údaje Peugeot 308 1,6 HDi 115

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 270 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,2 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,7 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Provozní hmotnost: 1 160 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše