Rychlý test Honda Civic Tourer 2014 1,8i: kufrový premiant

 | 53 příspěvků | 25.5.2014 Mirek Brokeš
Reagovat

Nepřihlášený

Jee, to jste me potesili,.. | 25.5.2014 21:09reagovat
avatar

Jee, to jste me potesili, ze jste uznali kvalitu Leonu

Nepřihlášený slon

este nevyhasol jeden flejm.. | 25.5.2014 23:54reagovat
avatar

este nevyhasol jeden flejm (pri mazde) a uz je tu dalsia rozbuska :)

Nepřihlášený miro

super auto! | 26.5.2014 11:19reagovat
avatar

super auto!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Efreeti

Design je nelíbivý, motor.. | 26.5.2014 12:15reagovat
avatar

Design je nelíbivý, motor 1.8 je již zaostalý, nepříliš úsporný a v režimu econ přímo tragicky letargický a životu nebezpečný. Ceny jsou vysoké, stupně výbavy nepříliš chytře poskládané. Interiér neoslní( s výjimkou displejů, které se krásně promítají na čelní sklo). Místa na zadních sedadlech není nazbyt. Jediná plus jsou následující: obrovský kufr, magic seats a potenciální dlouholetá bezporuchovost. Z mého pohledu to není dost, aby mě Civic přesvědčil o koupi. Koncern vymazlil současnou generaci lépe a je jedno jestli mluvíme o golfu, oktě nebo leonu. V hatchbacku se chytá jen Mazda 3 s vysokým stupněm výbavy. V kombíku se aktuálně na koncern nechytá nic. Bohužel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro

prave kvoli motoru bi som.. | 26.5.2014 13:34reagovat
avatar

prave kvoli motoru bi som toto auto kúpil..

Nepřihlášený Michal

Drobná lekce z ČJ pro auto.. | 26.5.2014 14:47reagovat
avatar

Drobná lekce z ČJ pro autora. Palubovka (jak je uvedeno v článku) je "podlaha v tělocvičně". V autě je palubní deska, zkráceně palubka. Ještě existuje jedno podobné slovo a to je palubenka neboli palubní lístek, vstupenka na palubu. Podobné problémy má i moje žena ale od redaktora automobilového serveru bych to nečekal.....

Nepřihlášený

Reakce na: Design je nelíbivý, motor.. | 26.5.2014 15:45reagovat
avatar

Naprosto s tebou souhlasím :-)

Nepřihlášený TDi

Krásný auto, ale nic pro Če.. | 26.5.2014 21:24reagovat
avatar

Krásný auto, ale nic pro Čechy. To je nevkusnej národ, jako rusáci, poláci .... Umělý kytky, chata s trpaslíkama a na zahradě za vratama Škodfka.

Nepřihlášený mCZ

Reakce na: Design je nelíbivý, motor.. | 27.5.2014 07:08reagovat
avatar

Vždy mě dojme, když se japonské auto hodnotí optikou dlouholetého uživatele koncernových zázraků jako Golf TDI. Cokoliv pak je nelíbivé, zastaralé nebo dokonce nebezpečné. Stejné sračky jako u testu Mazdy 3. Stejně neobjektivní.

A ty jsou prokazatelně životu nebezpečné, narozdil od testované motorizace.

Nepřihlášený mCZ

Reakce na: Design je nelíbivý, motor.. | 27.5.2014 07:19reagovat
avatar

... chjo, píšu to na tabletu ...

Prokazatelně nebezpečne jsou právě TDI a TSI viz. DPF a jejich zavádění i pro přímovstřikové benzíny.

Nepřihlášený miro

mCZ: presne s tebou súhlas.. | 27.5.2014 07:30reagovat
avatar

mCZ: presne s tebou súhlasím

Nepřihlášený goes

fanousci japonsu a Hondy z.. | 27.5.2014 07:54reagovat
avatar

fanousci japonsu a Hondy zvlaste byli vzdy silne frustrovani zamindrakovani lide. Jejich ikonicke tocici a nejezdici mezlicii z prvni poloviny 90. let jaksi nenasly nasledovatele a ziji tak jen z toho. Temer 30 let degradace jejich snu, privedla tuto znacku k tomu, ze vyrabi spickove zahrani stroje, ale v autech je to bida s nouzi. Puvodni sportovni znacka plna energie dnes vyrabi primarne eko auta s durazem na eko. Zadne ridicske zazitky, zadne emoce, proste nic. Pak s ohledem na realny stav konkurence to pochopitelne nedavaji, protoze i ten posledni uprdeny Frantik je na tom dnes z pohledu emoci a jizdnich schopnosti dale, nez hypersportovneemocni karty typu Jazz, CRV, Civic nebo Accord. Vsechno vozy, ktere i ve sve nejlepsi konfiguraci dokazou konkurovat tak mozna stredu nabidky konkurencnich vozu, ktere se navic vubec, ale vubec neprezentuji v duchu "power of dreams".

Je to proste stejna komedie a tragedie jako u fandu Alfy a italskych vozu obecne. Ale hlavne, ze se budeme hrde bouchat do hrudi a zit z toho, ze nekdy v roce 1980 +- 10 let meli jedna sestku, ktera litrovym vykonem nemela konkurenci. Ano, to je uzasne, ale dnes je nam to jaksi k prdu.

Takze se smirme s tim, ze Honda je dalsi tuctova znacka, ktera proste rezignovala na svou budoucnost, nabidla kvalitni, ale nudna auta, ktera mozna vytahne jednim ostrejsim type-r modelem. A to je proste vsechno.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

Ale já jsem nikde nepsal n.. | 27.5.2014 09:22reagovat
avatar

Ale já jsem nikde nepsal nic o sportovnu. Píšu o tom, že japonci dělají věci jinak a kladou důraz na jiné věci, než je obvyklé v evropě. A většina z těch "jejich" věcí mi vyhovuje. V naprostém kontrastu k japonskému přístupu jsou třeba Korejci. Katování kostů až na půdu ale auto musí vypadat luxusně. Přesně to, co nesnáším.

Samozřejmě, že mě sere, jak tvrdošíjně odmítají dát dojezdy na všechna okna, jak odmítali a palubní počítač, jak tisíc dalších věcí. Ano, taky nechápu to, co prováděli s Civicem (6G vs. 7G vs. 8G vs. 9G). Jak mohli vedle sebe prodávat 7G Civica který má na zadních sedadlech o třídu nebo dvě více místa než vedle stojící 7G Accord Tourer a jak vlastně zabili Accord v Evropě.

Ale jak často stahuju okna nebo sleduju spotřebu? A jak často řadím, jak často můžu ocenit dobré jízdní vlastnosti, alespoň trochu komunikativní podvozek a kvalitní provedení interiéru, které ani ve 200 tkm nedrnční a nevrže? Motor, který reaguje na plyn jak chcu já, když už nedejbože mám náladu a střihnu si nějaké ty okresky v okolí Brna a pokouším se o meziplyny? To jsou věci, které na mě dělají dojem. To, jak dobře to funguje.

Mám dvě děti a sportovnost Accordu Tourer je pro mě tak akorát. A až děti vyrostou a mě hrábne, sáhnu stejně po něčem menším a hravějším, než je i ten Civic a než většina evropské produkce ;o)

Nepřihlášený goes

mCZ: ja psal tak nejak obe.. | 27.5.2014 09:31reagovat
avatar

mCZ: ja psal tak nejak obecneji, nez jako reakci na nekoho konkretniho. Ja nevim jak delaji Japonci auta, vidim vysledek. Nevim v cem je ten Civic jiny, nez ocesany v nakladech i tim, ze se pouzivaji jednodussi a levnejsi reseni spousty veci. Nevim jaky je rozdil mezi JP a EU pristupem pri navrhu a vyvoji aut.

Psal jsem proste o tom, jak se fandove o ty znacky rvou a pritom uz nic z toho co opevuji ty znacky nemaji. Zapadly do bezneho prumeru segmentu ze ktereho nijak nevylezaji. Vezmeme-li accord v cem prevysuje Mondeo, Mazdu6, P507 nebo jak se to jmenuje, Lagunu apod. V motorech tezko, vykonech taky ne, vybavach taky ne, nejake sportovno se taky dost vytratilo, takze proste je to vsechno pryc.

Auta jsou to dobra, jako jakykoli jiny konkurent a tim to hasne. Jediny rozdil je design, coz je tak subjektivni, ze tohoto souboje se ucastnit nebudu, ale jinak je to lpeni na necem, co uz 20 let proste neni a uz nikdy nebude s ohledem na to, jaky ma dnes Honda pristup, kdy nejlepsi sportovni nacini teto super znacky je hybrid, ktereho vypraska i Rapid 1.2 TSI... je to proste fakt.

Nepřihlášený miro

porovnavať rapid s hybrido.. | 27.5.2014 09:42reagovat
avatar

porovnavať rapid s hybridom od hondy :D je to fakt smiešne a uplne odveci :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

JP přístup je vidět třeba.. | 27.5.2014 09:49reagovat
avatar

JP přístup je vidět třeba na těch motorech. Bylo to tuším v diskuzi k recenzi Mazdy kde Mino21 posílal srovnání s TSI s N/A motorem Mazdy. A rozdíly v průběhu krouťáku byly pod 10% s tím, že někde to bylo pro TSI, někde pro Skyactiv. Spotřebově to bude +/- 0,5 litru podle stylu jízdy. Samozřejmě, že Mazda má tyto výkony z 2.0, TSI bylo 1.4. A je jasné, že Mazda musela pro stejný výkon točit vyšší otáčky (ale ne zase o tolik, asi +300 ot/min). No ale to TSI je řádově složitější motor než ten Skyactiv. A jestli se všechny motory v koncernu dělají tak, jak tudle hlásil motorář ze Škoda auto, tj. projektovaná životnost je 150 tkm, tak teda děkuji, nechci. Ono když si vezmeš HTP - probémy, FSI - mrtvé, TSI - problémy (zatím 1. generace). Ano, papírově to bylo všechno krásné ale ...

A ano, i japonci budou muset šáhnout u nejvýkonnějsích motorizací k turbům, jejich výhody jsou nesporné a nevyhody u této kategorie nepodstatné. Ale u běžných aut?

Nepřihlášený

Ještě teda k té konkurenci.. | 27.5.2014 09:58reagovat
avatar

Ještě teda k té konkurenci. Tady souhlasím, pro normálního člověka nijak zásadně nevyčuhují a osobně bych asi nikoho k Hondě nepřemlouval.

Lidi, kterým stačí úroveň výrobku od Samsungu (tristní zkušenost mám s pračkou, televizí a telefonem) a líbí se jim koncernový design a TDI motory, tak těm to vysvětlit nejde. A to nemyslím nijak zle, mají určitě spokojenější život.

Nepřihlášený pylot

Myslím, že každej, kdo tvr.. | 27.5.2014 11:54reagovat
avatar

Myslím, že každej, kdo tvrdí, že 140 koní je nebezpečně málo, by měl jít vrátit řidičák protože neumí ovládat vozidlo s atmosférickým motorem, a nebo by měl rok povinně jezdit ve felícii, aby se naučil lépe řídit, odhadovat a předjíždět. Chyba není v autě, ale ve vás.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

miro: je nejaky zakon, kte.. | 27.5.2014 12:44reagovat
avatar

miro: je nejaky zakon, ktery zakazuje porovnani hybridu a rapid jako takovy? Jde o srovnani jizdnich vykonu apod. A ty jsou +- stejne a to je Rapid 1.2 TSI naprosto tuctovy a zakladni model teto podradne tridy u Skody a CR-Z bylo prezentovano jako sportovni auto plne emoci a dynamiky, ktery kombinuje vykon a efektivitu. Ano, to je v dnesnim pojeti Hondy sportovni model. ze do nej daji hybrid je jejich pboelm.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

mCZ: proc by nemohla mit 2.. | 27.5.2014 12:47reagovat
avatar

mCZ: proc by nemohla mit 2litrova atmosfera podobne vykony v prubehu otacek jako oturbovana 1.4. Ono ostatne kdyz vezmes turbo koeficient co se pouziva ve sportu 1,5 tak zjistis, ze v moto sportu by 1.4T jela prave proti dvoulitrum. Skyactive je povedeny motor, nicmene vyjadreni jedho motorare ve Skode je jedna vec a realita druha. Otazkou taky je, zda by motorar Mazdy nerekl, ze oni projektuji zivotnost motoru na 130tkm. To proste nevis jen si myslis, ze to bude jinak, ale i Mazda je normalni firma.

Jinak u beznych aut jde o to, ze vyhoda turba se projevuje v tom, ze pri mensim objemu dosahned podobneho vykonu. Turbo motor ma vyssi ucinnost, nez atmosfera a diky tomu pri beznem a klidnem provozu budes s tou 1.4T mit mensi spotrebu jak s tim 2.0 a zaroven ten 2.0 budes muset vice tocit. Z ryze uzivatelskeho hlediska je proste pro masy lidi prijemnejsi jet s T-benzinem, nez atmosferou.

Jinak mi nevadi ani turbo motory a ani atmosfery, jak se povedou, at je cokoli.

Nepřihlášený Efreeti

Reakce na: Myslím, že každej, kdo tvr.. | 27.5.2014 13:15reagovat
avatar

pylot: Já netvrdím, že 140koní je málo, ale že Honda 1,8l v režimu Econ je tak tragická, že už to ani víc nejde. Já to auto párkrát řídil, takže je mi jasné, že ty ne. Do té doby sem myslel, že existuje jen turbo-díra. Takhle atmosféra mě přesvědčila, že existuje i atmo-díra, kdy šlápneš na plyn, napočítáš pomalu do 5ti a auto začne pooommaaaluuu zrychlovat. V rámci úspory 0,5l na 100km nepředjedeš bezpečně ani traktor. Zajeď si na předváděčku do Hondy...pak tady piš svoje názory. Dik

Nepřihlášený goes

Efreeti: a ten Econ rezim.. | 27.5.2014 13:55reagovat
avatar

Efreeti: a ten Econ rezim nejde vypnout? Protoze pokud ano, tak proste to chovani je normalni. Taky mam v aute 3 mody a jsou naprosto odlisne. Od zdechlotiny s mizernou dynamikou po velmi super dynamiku. Takze nemuzu ocekavat v rezimu maximalni efektivity spotreby, ze to pojede jako v nejakem sport rezimu.

Nepřihlášený Efreeti

goes: Jasně že ten režim,.. | 27.5.2014 14:17reagovat
avatar

goes: Jasně že ten režim, jde vypnout. Ale když už se v chvástají v Hondě snižováním spotřeby, tak je třeba i dodat, že je to za cenu naprostého umrtvení motoru. Úspora je zanedbatelná. Tak 0,5l na 100km. Když Econ vypneš, tak to jede trochu líp. Ale pokud máš možnost přímého srovnání s moderníma turbomotorama, tak je ten rozdíl v běžných podmínkách provozu v ČR tak velký, že je to až zarážející - jeden den sem jel Hondu 1,8 druhý den sem vyzkoušel nového golfa, který měl jen 1,2 77kW a co se týká dynamiky, tak sem měl jasno...Hondí 1,8 nikdy!

Nepřihlášený m3

A co kdybyste vytahli na c.. | 27.5.2014 15:10reagovat
avatar

A co kdybyste vytahli na chvili hlavy z tech euro-zadku a podivali se dal nez do deutschlandu? Cely svet neni tak zmagoreny, aby povazoval za modlu motor z traktoru.. Pravda je, ze Honda na EU proste sere, asi vi proc. Ale podivejte se treba na JDM civic ktery s NA 2.0 spraska asi vsecky predokolky a i mnohem vic.

To ze se v evrope natoz v cr nesnazi, za to si muzeme sami presne tim o cem se tu vte diskuzi bavime... :(

Nepřihlášený Moik

Reakce na: Design je nelíbivý, motor.. | 27.5.2014 15:11reagovat
avatar

Další, co nepochopil, že automobilky nám už delší dobu cpou NE to, co je super, ale co jim zvýší zisk. Takže novější nerovná se, už pár let, lepší...

Ano, starší motor je starší (exp. zastaralé) konstrukce, zůstává ale otázka, jestli je horší. TDI PD poslaly předchozí TDI do role zastaralé konstrukce a nezdá se mi, že by byly lepší...

Nepřihlášený miro68

Reakce na: super auto! | 27.5.2014 15:14reagovat
avatar

a ktore myslis?

Nepřihlášený miro68

Reakce na: porovnavať rapid s hybrido.. | 27.5.2014 15:21reagovat
avatar

to mas pravdu. Hybrid od Hondy nie je tak rychly, ako by si clovek myslel o aute s rodokmenom a logom Honda:-)

Ale staci porovnat lowendove modely Rapid a Honda City a je jasne, ktora automobilka ma ake ambicie.

Ale niekto to uz tu pisal. Dnes je Honda daleko lepsia v zahradnej technike, ako na ceste. Co sa s tou znackou stalo?

Nepřihlášený Efreeti

m3: Sorry, já tady píšu o.. | 27.5.2014 16:30reagovat
avatar

m3: Sorry, já tady píšu o autech co si můžeš koupit když přijdeš do salonu. Bavme se o tom co je nejlepší nový kombík v ceně do 500.000,-Kč. Já tvrdím, že Honda to každopádně není. Na nějaké prototypy co zrovna sjely z kreslícího prkna ti kašlu. Stejně tak kašlu na to, že v Americe bych si mohl koupit za tyto peníze Accord nebo třeba Camaro.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

Co to furt meleš o tom zde.. | 27.5.2014 17:30reagovat
avatar

Co to furt meleš o tom zdechlém motoru? Pleteš si pojmy s dojmy nebo neumíš řídit. V diskuzi na auto.cz se to probíralo poměrně věcně a ukazovalo se tam akorát to, že když se ten mamutí kroutící na motoru přepočte na reálný výkon na kolech, tak se nakonec dozvíme, že u Civica proste stačí mít zařazeno o stupeň níž viz. "tabulka" z onoho vlákna: Golf 7 1.4 TSI / 103kW při 50km/h. 5. stupeň 1320 otáček 196 Nm = 27 kW 4. stupeň 1580 otáček 250 Nm = 41 kW 3. stupeň 2080 otáček 250 Nm = 54 kW 2. stupeň 3250 otáček 250 Nm = 85 kW Civic 9G 1,8/104kW při 50 km/h 5. stupeň 1540 otáček 145 Nm = 23 kW 4. stupeň 1900 otáček 149 Nm = 30 kW 3. stupeň 2350 otáček 160 Nm = 39 kW 2. stupeň 3370 otáček 164 Nm = 58 kW Já v tomto prostě problém nevidím a byť chápu, že pro někoho zvyklého na TDI je příjemnější TSI, objektivně mezi těmi motory nevidím rozdíl. A ano, TSI možná bude mít při klidné jízdě o něco nižší spotřebu, ale u Civica je ten motor jednoduchá atmosféra a pro mě to znamená (i vzhledem k HTP, FSI a TSI) jasnou výhodu.

Nepřihlášený miro

Reakce na: miro: je nejaky zakon, kte.. | 27.5.2014 18:15reagovat
avatar

športová je type-r, nsx..a cr-z hybrid sice nič moc ale škodovka nema na to spraviť aspon taketo auto....a rapid je kopa hnoja sedím v tom skoro každý deň, tak viem o čom hovorím.

Nepřihlášený goes

miro: muzu si to type-r ny.. | 27.5.2014 18:34reagovat
avatar

miro: muzu si to type-r nyni koupit? Kde? Ono uz i v minule genraci type-r brutalne ztracel na lidry segmentu takze uvidime co prinese ten, ktery jeste nikdo nevidel.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený goes

mCZ: tak ze by byla ta 1.8.. | 27.5.2014 18:37reagovat
avatar

mCZ: tak ze by byla ta 1.8 zrovna jednoducha atmosfera to vazne neni ;) jednoduchou atmosferu si predstavuji jinak, ale chapu co tim myslis.

Jinak pises to spravne, u te Hondy musis jit o stupen dolu, to co ti u TSI zvladne sestka, tak to ti u Hondy nezvladne, takze kvedlas a nekdy vice, nez u TSI, proste s TSI jedes u Hondy kvedlas.

Proste ti ten motor sedi, ja s nim byl taky spokjoen co jsem s nim jezdil, ale proste doba pokrocila a T-benzin dnes kraluje ve vsech ohledech. Je to stejne, jako v dobe, kdy cast aut mela jeste karbuartory a cast uz mela strikacku. Taky byla halda tech, co chteli svuj karburator, jednoduchy, spolehlivy, skvely a uzasny, na koleni doma opravitelny... a proste meli smulu, vyvoj je vyvoj.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený m3

Reakce na: m3: Sorry, já tady píšu o.. | 27.5.2014 21:39reagovat
avatar

Jeste jednou si precti co jsem psal, nez zacnes neco vykrikovat...

mino21

Reakce na: mCZ: tak ze by byla ta 1.8.. | 27.5.2014 22:10reagovat
avatar

Nevím proč bych měl v atmosféře více kvedlat než v turbu, spíše je to naopak (pokud řidič není blbec). Pokud vím, že mám atmosféru, tak hlavně nejdu na tak vysoký stupeň tak rychle jako v turbu. Tzn. nahoru řadím míň, protože např. nepůjdu na šestku i ve městě, a když nemám tak vysoký stupeň, pak přece ani nepotřebuju řadit dolů, když mi nižší stupeň nabídne stejnou dynamiku jako ten vyšší v turbu.

Základem správné jízdy s atmosférou je neřadit tolik nahoru, pak ani nemusíš řadit tolik dolů, takže vlastně řadíš méně než v turbu, kde se při každé příležitosti propacuješ až na šestku, což v atmosféře uděláš leda tak na při hodně klidné jízdě na volné okresce.

Nepřihlášený Frantisek

Ten civic vypada, jako by.. | 28.5.2014 00:03reagovat
avatar

Ten civic vypada, jako by byl bouchlej na zadni dveře na titulni fotce

Nepřihlášený miro

Reakce na: miro: muzu si to type-r ny.. | 28.5.2014 07:38reagovat
avatar

ja som stál pri nom v ženeve..čoskoro sa bude dať aj kupiť. myslim ten type-r...to že sa dlhšie čaká mi nevadí lebo aj tak naň nemám :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro68

Reakce na: ja som stál pri nom v žene.. | 28.5.2014 11:59reagovat
avatar

Honda slubila, ze Type R pojde do vyroby, ked prototyp pokori rekord starej NSX R a teda mozno budeme este dlho cakat:-)

Ale zatial je k dispozicii najrychlejsia kosacka na travu. Hm, tam nemaju proste konkurenciu...

Nepřihlášený goes

mino21: jedes si v klidu p.. | 28.5.2014 12:00reagovat
avatar

mino21: jedes si v klidu po okresce, mas tam devadesat, mas tam sestku u Turba mas v danych otackach vice vykonu, tudiz je sance, ze si to podrazeni usetris. A muzeme pokracovat dal..

Zobrazit reakce..

mino21

Reakce na: mino21: jedes si v klidu p.. | 28.5.2014 12:38reagovat
avatar

Důležité je jet podle situace. Pokud chci jet na pohodu, tak je také hodně pravděpodobné, že nebudu potřebovat ani nějakou dynamiku a tedy ani to podřazení. Pokud vidím, že bych to brzy potřebovat mohl, jedu po nějaké klikatější cestě a podobně, tak tam při devadesátce klidně bych tam nechal pětku nebo čtyřku a dynamiky dostanu přeci jen o něco více. Šestku si umím představit tak na čtyřproudovce při 90 když jedu do práce, ale na běžné dvouproudové okresce jsem nikdy neměl pocit, že bych potřeboval řadit za šest. A proto bych si to podřazení ušetřil :-)

Ve městě totéž, nevím proč bych měl jezdit s atmosférou při 50 na pětku nebo na šestku jako s turbem (což mi tady nedávno někteří vysvětlovali, že jinak se po městě ani nejezdí). Osobně tam mám čtverku ve městě jen, když je pohodka, v trochu hustším provozu přes město jezdím na trojku (pak dostanu dynamiku jako to turbo). Pod 1800 otáček nelezu, průměrné otáčky, ve kterých se pohybuju, jsou odhadem tak někde okolo 2300-2500. A nemám pocit, že by to mělo nějak dramatický vliv na spotřebu.

Nepřihlášený goes

Nevim cim jezdis, ale ja j.. | 28.5.2014 16:52reagovat
avatar

Nevim cim jezdis, ale ja jezdivam na nejvyssi kvalit odjakziva i na okreskach naprosto bezneho typu. Jasne, kdyz je to prilis klikate tak ne, ale obecne mas miliony okresek, ktere se jen tak jemne vlni, prevaluji apod. Zaroven jsi asi nikdy nemel motor, co ma nejakou silu a vykon. Mi tam automat kopne v 80ti 7cku, chrocta si nejakych 1200 rpm a jedu si. Proc bych tam mel mit stabilne o kvalt-dva nize, nez muzu mit netusim. Takze si tak jedes na tu sestku tech devadesat normalni okreskou, pred tebou bus, tak jenom prislapnes, turbo si foukne a jedes o neco lip, nez ta atmosfera. Ktera to da taky, ale bud pomaleji, nebo podrazis. U toho turba treba taky podradis, ale ta nutnost je diky vyssimu vykonu proste mensi.

To stejne to mesto, misto treba dvojiho zakvedlani das jenom jedno apod. Mas-li proste vice vykonu pri danych otackach k dispozici, tak proste nemusis tolik radit, abys dosahl stejne dynamiky jako u auta, co ma nizsi vykon. To jest vse.

Samozrejme to neznamena, ze u dizlu nebo T-benzinu se nekvedla, kvedla taky. A kdyz clovek chce vyuzit maximum mozneho, kvedla +- podobne, ale ja se bavim o beznem zivote.

Proste neobajuj tu blbost, to jest vse. Zaroven stale se bavime o +- adekvatnich motorech. Samo, ze s nejakou V8 atmosferou co ma 300 koni budes kvedlat mene jak s tim 1.4 T-benzinem.

mino21

Tak hovořit o automatu v s.. | 28.5.2014 20:34reagovat
avatar

Tak hovořit o automatu v souvislosti se řazením je trochu zcestné, nemyslíš? Protože když na to v těch 1200 rpm šlápneš, tak předpokládám automat podřadí.

Kdybys to měl manuál, měl bys také sedmičku a při požadavce na dynamiku neřadil? Já mám dvoulitrovou atmosféru se 114kW. Když jedu devadesát, tak mám na pětku 182Nm * 2600 rpm = 50 kW a nemám pocit, že bych potřeboval šestku (to leda na té čtyřproudovce při 90). Třeba takové 1,4TSI 103kW dává 250Nm * 2000rpm = 52kW. Tak tomu teda říkám rozdíl ve výkonu...

Ve městě, když jej v hustším provozu jedu na trojku, tak logicky v podstatě nenastává situace, kdy bych potřebovat řadit dolů, ta trojka je dostatečně lehká na to, aby i na atmosférickém motoru zajistila slušný výkon... Pokud je volněji, jedu na čtyřku, a protože je volněji, opět se běžně nedostávám do situací, kdy bych potřeboval podřazovat (kdyby takové situace byly, resp. to vypadalo, že by mohly kvůli okolnímu provozu nastat, tak bych tu čtyřku ani nezařadil). Když už ve městě podřazuju, je to při odbočování a vsadím se, že tam bys s turbem podřazoval taky.

Nepřihlášený goes

mino: takze ty si jen tak.. | 28.5.2014 23:03reagovat
avatar

mino: takze ty si jen tak jezdis pri 2600 rpm protoze se ti nechce dat sestka, ktery by ti shodila otacky dolu? Proc nejezdis na ctverku, bylo by to jeste lepsi ne?

No nic, je to debata o nejakych hypotetickych situacich a tedy k nicemu. Proste smir se s tim, ze proste s obdobne vykonou atmosferou budes radit vice. Ze to nedelas ty a radis ne dle toho jak je treba, ale dle toho jakou rychlosti jedes, na tom nic nemeni.

Zobrazit reakce..

mino21

Reakce na: mino: takze ty si jen tak.. | 28.5.2014 23:38reagovat
avatar

Právě že já řadím podle toho, jak je třeba a ne dle toho, jakou rychlostí jedu :-D Proboha, dyť tys to pochopil přesně naopak, je toto možné? Přečti si to prosím ještě jednou, pomalu a zkus pochopit, co čteš. Dělá ti to sakra velké problémy. Právě proti tomu jsem, řadit podle rychlosti a ne podle potřeby a tys to pochopil přesně opačně!!! To je teda síla, člověče. Já se ti tu snažím vysvětlit, že řazení se má přizpůsobit potřebám a ne rychlosti a ty mi řekneš to samé a vyčítáš mi to. Je toto normální? Umíš chápat český text? Přečti si to ještě jednou.

Dyť právě říkám, že řadím podle toho, abych měl dobrou dynamiku, tedy že v zasekaném městě neřadím za pět, ale za tři pokud je hustý provoz (tedy podle toho, jak je třeba, je velké riziko, že kolona zpomalí a rychlost klesne, naopak se může objevit skulina a budu potřebovat zrychlit - na trojku nehrozí, že budu potřebovat podřadit v ani jednom případě - řadím? neřadím!), a když je volněji, tak při stejné rychlosti pojedu za čtyři (tedy znovu podle toho, jak je třeba, neboť nebude třeba zrychlovat - není koho předjet, není třeba ani přibrzdit - není za kým,... když je volnější provoz, je mnohem více prostoru pro řešení všech situací a stále je možné to pobrat i se čtyřkou... - řadím? neřadím!).

Stejně tak devadesátka. Pokud jedu po čtyřproudovce 90, je klidný provoz, proti šestce se nedá nic namítat. Pokud jedu 90 po vlnité okresce, proč bych to dělal, když mi v zatáčkách může rychlost padnout pod 70, můžu chtít někoho předjet, budou se mi střídat kopečky nahoru a dolů? Pojedu na pětku, dynamika bude slušná a spotřebě to zas tak moc neublíží. A řadím? Zase neřadím!

Ano, kdybych dával na vlnité okresce furt za šest, tak v té atmosféře budu řadit jak debil. Šestku nezařadím, a tak dokonce ušetřím proti turbu to řazení na šestku, takže řadím méně :-) Znovu říkám, pokud nezařadím vysoký převod, nemusím ani podřazovat. Převod přizpůsobím podmínkám a nervu šestku na padesátce jak lidi, kteří jezdí v turbu. Protože to v atmo..

Nepřihlášený frantisek

Vy mate ale problémy :D Pr.. | 29.5.2014 00:56reagovat
avatar

Vy mate ale problémy :D Proste sednu a jedu.

Nepřihlášený mCZ

Goes s turbem bude mít šes.. | 29.5.2014 08:07reagovat
avatar

Goes s turbem bude mít šestku, sešlápne a pojede.

Já s atmosférou budu mít šestku, s meziplynem podřadím a pojedu.

Mino s atmosférou tam bude mít pětku, sešlápne plyn a pojede.

A všichni tři na tom budeme úplně stejně. Pokud se na tomto shodnem není třeba dál diskutovat a počítat. Mě to podřazení opravdu nevadí a Minovi nevadí jezdit ve vyšších otáčkách, takže budem dokonce všichni spokojeni ;o)

Ta diskuze vznikla jako reakce na lidí, kteří zvyklí z TDI/TSI zasírají diskuze kecama o tom, že jedině TSI a jak jsou atmosféry líné a nepoužitelné, dokonce nebezpečné. A to prostě není pravda.

A pro jistotu zopakuju, že proti turbu obecně nic nemám, ale nevidím důvod, proč ho cpát někam, kde je jeho přínos minimální.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený RedBaron

No ony jsou současné uškrc.. | 29.5.2014 12:32reagovat
avatar

No ony jsou současné uškrcené atmosféry prostě horší než současné turbomotory, protože jinak by nemohly do výroby už vůbec. Atmosférický motor z devadesátých let a ten dnešní vykleštěnec je prostě něco úplně jiného.

mino21

Reakce na: Goes s turbem bude mít šes.. | 29.5.2014 15:34reagovat
avatar

mCZ, tos napsal pěkně ;-)

Ono to je tak, že ty otáčky volím prostě podle toho, co očekávám. Takže když je klidný provoz, rovná silnice a neočekávám, že budu potřebovat sešlápnout plyn, tak třeba jdu o stupeň výše a holt případně podřadím, když to bude opravdu nutné (což se moc často nestává, protože se snažím "číst" okolní provoz). Když vidím, že je větší riziko toho, že se provoz může zpomalit, že budu potřebovat zrychlit, že je terén kopcovatý, hodně zatáček, tak nahoru neřadím a pak nepotřebuju řadit ani dolů.

Alespoň v mém případě mám auto odhlučněné dost dobře na to, aby mi to vadilo a mou dosahovanou nízkou spotřebu mi už dneska nikdo nevěří, a to očividně proti dnešnímu standardu motor neskutečně moc vytáčím... takže spotřeba také není problém. Mám otestované, že alespoň na mé atmosféře se rvaní otáček co nejníže na spotřebě projevuje jen minimálně.

Nepřihlášený Substance242

Tourer momentálne preteká.. | 30.5.2014 10:46reagovat
avatar

Tourer momentálne preteká v sérii BTCC, a možno trošku prekvapivo sa mu darí veľmi dobre. :-)

http://www.motorsport.com/btcc/news/honda-makes-btcc- history-as-civic-tourer-stuns-on-debut/

(Pravda, BTCC je trošíčku iné ako séria.)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mCZ

K tomu BTCC je k dispozici.. | 30.5.2014 10:54reagovat
avatar

K tomu BTCC je k dispozici pravidelné zpravodajství tady http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=2989

Nepřihlášený Kejbl

Reakce na: Tourer momentálne preteká.. | 31.5.2014 10:59reagovat
avatar

Jj,copak BTCC to je soutěž soukromých týmů, ale ve WTCC, kde se angažují přímo výrobci, tam Civic neskutečným způsobem drtí Ladu.

Nepřihlášený wonderka

Reakce na: fanousci japonsu a Hondy z.. | 9.6.2014 14:42reagovat
avatar

tak hodnoceni fanousku bych si odpustil ale jinak ma (bohuzel) pravdu predseda...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše